Treffit vs aikuiset lapset
Oletetaan, että olen eronnut sinkku ja olet sopinut treffit viikonlopuksi tuoreen mies/naisystäväsi kanssa. Vain päivää ennen aikuinen lapsi ilmoittaa tulevansa viikonlopuksi luoksesi.
Kumman mielen pahoitat, deitin vai lapsesi?
Kommentit (39)
Mun kanssa asuu mun 20v. lapsi, joten eipä ole mahdollista tuoda tänne ketään. Ei mitään uusia tuttavuuksia heti esitellä aikuisellekaan lapselle. Eikä sitä voi peuhata rauhassa sängyssä jos on lapsi kotona. Siksi mä menen vakipanon luokse vaikka hän haluaisi välillä tulla tänne. Ei vain oikein ole mahdollista.
Kai te sovitte yhtä aikaakin, vai onko hänellä pieni yksiö?
Lapset saavat aina tulla. He eivät kuitenkaan määrää, keitä muita ehkä tulee. Jos deitti haluaa, voi tulla samaan aikaan, jos niin päätän.
Sen verran suoraselkäisyyttä pitää olla, että sovitusta pidetään kiinni.
Aikuiselle lapselle voi aivan hyvin sanoa, että nyt on valitettavasti muuta suunnitelmaa, mutta mietitään yhdessä, milloin vierailu onnistuisi. Ja sen voisi myös mainita, että jatkossa kyläilyistä sovitaan yhdessä. Se ei ole mikään toisen osapuolen taholta tuleva ilmoitusluontoinen asia.
Minulle yökyläily ei ole treffit! Voisihan sitä ottaa hotellihuoneen, käydä tapailumiehen kanssa kahvilla ennen kuin tämän lapsi saapuu ja sitten viettää kivan viikonloput muuten vain.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran suoraselkäisyyttä pitää olla, että sovitusta pidetään kiinni.
Aikuiselle lapselle voi aivan hyvin sanoa, että nyt on valitettavasti muuta suunnitelmaa, mutta mietitään yhdessä, milloin vierailu onnistuisi. Ja sen voisi myös mainita, että jatkossa kyläilyistä sovitaan yhdessä. Se ei ole mikään toisen osapuolen taholta tuleva ilmoitusluontoinen asia.
Niinhän sitä monesti luulisi.
Vaarana on että kiimainen sinkkutytär pokaa mahlojaan valuttaen sen treffikumppanin ja laittaa vaihdevuosissaan kärvistelevän av-mamman laulukuoroon ihmettelemään Vagifem purnukoitaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuore suhde, vasta muutama kerta nähty. Ei aikomusta vielä tustua perheisiin. Eikä mulle edes annettu sitä vaihtoehtoa, että voin silti mennä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulle yökyläily ei ole treffit! Voisihan sitä ottaa hotellihuoneen, käydä tapailumiehen kanssa kahvilla ennen kuin tämän lapsi saapuu ja sitten viettää kivan viikonloput muuten vain.
Etkö yökyläile kun alat tapailla/seurustella?
Mä olen myös sitä mieltä, että sovitusta pidetään kiinni. Muuten tulee tunne, ettei arvosteta ollenkaan. On vain varalla, ja heti voi perua, jos parempaa ilmaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi menee edelle, aina
Sun ei sitten kannata edes harkita mitään uutta suhdetta.
Kyllä mulla oma lapsi menisi edelle tuossa tilanteessa. Tosin mulla ei tuollaista yllärivisiittiä kovin helposti voisi tullakaan, kun oman lapsen menot pystyy katsomaan joukkueen otteluohjelmasta ja vapaaviikonloput on tiedossa jonnekin maaliskuulle asti. Mutta jos sattuisi vaikkapa niin, että tytär loukkaantuisi eikä pääsisi pelaamaan ja haluaisi tulla käymään kotona, olisi heti tervetullut ja muu väistyy sitten toiseen ajankohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi pahoittaa kummankaan? Kai nyt aikuinen lapsikin ymmärtää, että eronneella vanhemmalla voi olla treffit.
Tai muuta menoa. Ei kai kukaan oleta, että joku peruisi aina, jos ilmoittaa vain tulostaan.
Kyllä omille lapsille pitää pystyä puhumaan siitä että seurustelee, jotta aikuiset lapset osaavat ja ymmärtävät antaa aikaa vanhemmilleen.
Aiti tai isä on oikeutettu omaan elämään ja lasten tulee tätä kunnioittaa ja arvostaa.
M 50
Ei tulisi mieleenkään vain ilmoittaa vanhemmilleni, että tulen viikonlopuksi käymään. Ensin kysyn että onko mitään menoja ja jos ei ole niin kysyn että sopiiko tulla käymään. Kyllä vanhemmillakin saa olla omaa elämää ja omia sovittuja menoja, ei se tarkoita etteikö lapset olisi tärkeitä. Tuossa vaiheessa olisi hyvä puhua siitä että kyläilyistä sovitaan jatkossa yhdessä. Ei kukaan aikuinen ihminen halua omiakaan menoja perua sen takia että vanhemmat vain ilmoittavat tulevansa viikonlopuksi kylään, kyllä tuon asian pitää pystyä toimimaan molempiin suuntiin siinä vaiheessa kun on lapset jo aikuisia ja asuvat omillaan. Molempien täytyy kunnioittaa toisen osapuolen omaa aikaa ja kotia sen verran.
Vierailija kirjoitti:
Keskimmäinen ja nuorin poikakaverinsa kanssa..
Onko lapsillasi yhteinen poikakaveri?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen siis tuo deitti, ja aika tylsiä nuo peruutukset lyhyellä varoitusajalla. Alkaa miettimään, merkitsenkö toiselle paljoakaan.
Ap
Taisi löytyä mielenkiintoisempi syli ja tuo lapsen tulo kylään on vaan ns. valkoinen valhe. Mutta kysymykseen viitaten, niin lapsi väistäisi ja tulisi jollakin toisella kertaa käymään. Minulla on oma elämä ollut jo monta vuotta, enkä kyllä hypi enää mukulan pillin mukaan. Voi kuulostaa pahalta, mutta olen "leiviskäni" tämän yhteiskunnan eteen jo tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuore suhde, vasta muutama kerta nähty. Ei aikomusta vielä tustua perheisiin. Eikä mulle edes annettu sitä vaihtoehtoa, että voin silti mennä.
Ap
Nyt tulevanako viikonloppuna? Sunnuntaina on isänpäivä.
Varaudu siihen, että näitä perumisia tulee jatkossakin. Entistä enemmän jos "aikuinen" lapsi ei pidä sinusta tai haluaa lähteä pienille kilpahippasille kanssasi.
Jätä deittisi ja etsi parempaa seuraa. Kumppaniksi toiselle hänestä ei enää ole.