Onko joku päässyt eroon suklaa-addiktiosta?
Kommentit (49)
Olen päässyt niin yksinkertaisella keinolla, että lopetin suklaan ostamisen.
Vaihda tummaan suklaaseen. Suurempi kaakaopitoisuus suhteessa kaloreihin, joten tulee syötyä vähemmän.
Mulle riittää suklaanhimoon nykyään, että teen kupin kaakaota.
Kolesteroli oli koholla, siis se huono. Jätin suolan (ruokaan lisättävän), sokeri myös, suklaa, kananmunat ja kaakao. Kuukaudessa kolesteroli palasi hyviin arvoihin.
Aloin ajattelemaan suklaan epäterveellisyyttä: kolesteroli, sepelvaltimotauti, syöpä. Sokeri on syynä moneen elintasosairauteen. En halua maksaa tuotteesta, joka on terveydelleni pahasta. Luovuin siis suklaasta (karkkia, sipsejä ym. en ole ostanut vuosiin), tuosta ainoasta Akilleen kantapäästäni. Voin nyt paremmin, etenkin iho. Kiloja ei ole lähtenyt kuin muutama mutta sain vyötärön takaisin. N47
Päätin vain lopettaa suklaan syönnin, ei sen kummempaa. Useampi vuosi vierähtänyt. Voin huoletta maistaa pienen palan jotain uutta suklaata, ei tunnu missään. On vain karsee sokeri mössö. Ajattelen vain, että kaikesta sitä on tykänny.
Mikä olisi suklaan korvike, jos on siihen addiktoitunut? Salmiakki ja lakritsi eivät sovi, koska nostavat verenpainetta. 10 kg:n painonpudotus ei onnistu, jos suklaa kuuluu ruokavalioon.
Pääsin. Tulin maitoallergiseksi ja siihen aikaan ei vielä ollut vegaanisuklaita. Nyt ostan silloin tällöin, mutta on herkku siinä missä muutkin.
Olen päässyt. Saatoin aikaisemmin helposti vetää levyllisen tai kaksi päivässä. Loppui kun työkaverin kanssa otettiin yhdessä herkkulakko, ensimmäinen herkkuihin sortuva joutui maksamaan toiselle 50€. Korvasin suklaan jogurteilla, miniporkkanoilla ja kurkulla ja dipillä. Vaati aluksi kovaa itsekuria. Veto hävitty jo yli vuosi sitten, mutta ei edelleenkään pahemmin tee edes mieli syödä suklaata.