Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten poistan selaimesta jonkun kirjanmerkin?

Vierailija
06.11.2023 |

Jostain syystä kun menen Iltasanomien sivuille, niin selain laittaa minut aina sellaiseen artikkeliin, jota olen lukenut yli vuosi sitten. En tiedä miksi. Ärsyttää. 

Olen tyhjentänyt hakuhistorian ja välimuistin, käyttänyt konetta kiinni satoja kertoja, yrittänyt katsoa ja poistaa, että onko  minulla joku kirjanmerkki tms. 

Miten saan tämän pois?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä selain?

Vierailija
2/6 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google Chrome 

Taas poistin kaikki kirjainmerkit, mutta tätä sivua ei edes lue siellä.

En ymmärrä. Silti aina kun kirjoitan is... niin tulee tuohon osoitekenttään koko artikkelin osoiterivi ja siirtyy sinne.

Kaikenlaiset muistit olen tyhjentänyt moneen kertaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Google Chrome 

Taas poistin kaikki kirjainmerkit, mutta tätä sivua ei edes lue siellä.

En ymmärrä. Silti aina kun kirjoitan is... niin tulee tuohon osoitekenttään koko artikkelin osoiterivi ja siirtyy sinne.

Kaikenlaiset muistit olen tyhjentänyt moneen kertaan.

Miten kirjainmerkit liittyvät hakukenttään?

Vierailija
4/6 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa Chrome tietokoneella.

Valitse oikeasta yläreunasta Lisää KirjanmerkitKirjanmerkkien hallinta.

Klikkaa kirjanmerkin oikealla puolella alanuolta. Poista.

--

Entä jos avaa sen sivun, jonka väkisin tarjoaa -> muokkaa kirjanmerkkiä-> poista

-

En nyt voi tarkistaa toimiiko, koska poistin Chromen koneelta, kun se oli niin hidas että välisivun aukeamista odotellessa olisi ennättänyt vaikka kahvit keittää.

Vierailija
5/6 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla rivissä kansiot ja sen alla kirjanmerkit? Vai vain kirjanmerkit?

Kansio: oikealla hiirennäppäimellä avataan kansio. Kursori poistettavan kirjanmerkin kohdalle. Vasemmalla hiirennäppäimellä aukeaa valikko. valitse poista.

Vain kirjamerkki: vasemmalla hiirennäppäimellä aukeaa valikko. Klikkaa poista.

Kun seuraavan kerran teet kirjanmerkin, tee se sillä sivulla johon merkin haluat. Iltapäivälehtien kohdalla etusivulla. Jos sen tekee luetulla sivulla, käy kuten sinullekin: avautuu se luettu juttu.

Vierailija
6/6 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kirjoitat iltasanomien osoitteen ja päädyt johonkin vanhaan artikkeliin? Tsekkaa, ettei sinulla vain selain täydennä automaattisesti sitä osoitetta jollain suoralla linkillä siihen artikkeliin. En usko, että tuossa kirjanmerkistä sinänsä siis on kyse, vaan automaattisesta täydennyksestä.

Kokeiles Settings - Privacy and security - clear browsing data - täppää pelkästään autofill form data ja paina clear data.