Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan päässyt eroon kivuliaista kuukautisista?

Vierailija
05.11.2023 |

muutoin kuin e-pillereiden avulla? Tai onko käynyt niin, että kivuliaat kuukautiset eivät ole palanneet pillereiden lopettamisen jälkeen?

Kaikkien, mutta etenkin +40v kertomukset kiinnostaa. Kiitos etukäteen kommenteista.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Pistin muijjan pihalle.

Vierailija
22/47 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jokainen on päässyt. Ei kenenkälläkään kuukautiset kestä loppuelämää. 

Tämäpä lohdullista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan tarkoitan niin kivuliaita menkkoja, mihin eivät särkylääkkeet helpota (ne oksentaa pois). -ap

Jos tilanne on näin paha, niin mäkin suosittelen käymään lääkärissä. Mulla auttoi painonpudotus, mutta teininä ne voi varmaan muutenkin olla kipeämmät kuin aikuisena. Liikunta myös auttoi aikanaan kun oli vielä kipeät, mutta kipeimpinä päivinä ei todellakaan huvittanut liikkua. Mulla onneksi särkylääke auttoi.

Vierailija
24/47 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka..ollut nyt 10 vuotta ja koko aikana ei kuukautisia ja kipuja

Vierailija
25/47 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on kivuliaat,kuukautiset? En naisena tunnista asiaa

Vierailija
26/47 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

laparoskopia auttoi noin puolella

Gynekologinen laparotomia on gynekologinen vatsaleikkaus joita tehdään pääsääntöisesti kohdun kasvainten vuoksi.

Ilmeisesti kohtuontelon kaavinta on kovempi toimenpide joka on tehty ex-puolisolleni (hänen tapauksessaan parantamaan mahdollisuutta tulla raskaaksi? En tiedä onko hänelle tehty joskus abortti josta ei ole minulle kertonut).

Vierailija
27/47 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kvg

Vierailija
28/47 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan tarkoitan niin kivuliaita menkkoja, mihin eivät särkylääkkeet helpota (ne oksentaa pois). -ap

Jos tilanne on näin paha, niin mäkin suosittelen käymään lääkärissä. Mulla auttoi painonpudotus, mutta teininä ne voi varmaan muutenkin olla kipeämmät kuin aikuisena. Liikunta myös auttoi aikanaan kun oli vielä kipeät, mutta kipeimpinä päivinä ei todellakaan huvittanut liikkua. Mulla onneksi särkylääke auttoi.

40+ ikäinen ei ole enää teini :D Ap kertoi olevansa sen ikäinen. Itsellenikin meni niin, että nuorempana ei ollut mitään oireita, mutta 35 iästä kivut sellaisia, ettei sängystä ylös pääse ilman särkylääkettä. Orudis niminen lääke ainut, mikä itselläni toimii. Saa reseptillä. 

Vierailija
29/47 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika puskassa olet siinä tapauksessa elämäsi elänyt. Tosin epäilen, että olet max 15v poika. Aikuinen nainen ei tuollaisia kysele. 

Vierailija
30/47 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi magnesium. Vei pois kuukautiskivut sekä mielialanvaihtelut. Minulla on vatsa usein löysällä ja silloin ruuasta saatava magnesium ei ehdi imeytyä vaan tulee ulos. Kuukautiskivut ovat pohjimmiltaan lihaskramppeja ihan niinkuin vaikka suonenveto jalassa. Jos suonenvetoon auttaa magnesium niin miksei kuukautiskipuihin? 

Kannattaa googlettaa englanninkielellä niin löytyy lisäinfoa.

Vierailija
31/47 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40+ ikäinen ei ole enää teini :D Ap kertoi olevansa sen ikäinen. Itsellenikin meni niin, että nuorempana ei ollut mitään oireita, mutta 35 iästä kivut sellaisia, ettei sängystä ylös pääse ilman särkylääkettä. Orudis niminen lääke ainut, mikä itselläni toimii. Saa reseptillä. 

Joo, tarkoitin että itselläni oli kivuliaammat kuukautiset kun olin teini, joten hankala sanoa, auttoiko painonpudotus vai aikuiseksi kasvaminen ja hormonitoiminnan tasaantuminen.

Vierailija
32/47 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin (normaalipainon sisällä) 8kg. Kuukautiset muuttuivat lähes kivuttomiksi. Ilmeisesti ruokavalio piti yllä hormonihäiriötä tms. 

Vierailija
33/47 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarviapilauute (luontaistuotekaupoista) toiminut itselläni. Tapainottanut muutenkin kehoa. 

Vierailija
34/47 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava vinkki! Voinko kysyä, mikä oli BMI suunnilleen silloin kun kk-kivut loppuivat? Ja oliko kyseessä rankat kivut vai normaalit?  (kenenkään kipuja vähättelemättä :) -ap

Vierailija
35/47 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkkäämmille naisille usein suositellaan ehkäisyynkin ns. luonnollisempia hormoneja (lääkevalmisteet Zoely ja Qlaira), joita käytetään myös vaihdevuosioireiden hoitoon. Nuo ovat ainoa hormonivalmiste minulla, joka helpotti menkkoja ratkaisevasti. Silloin, kun vuotoa tulee, se on niukkaa, ja ylipäänsä menkat tulevat todella harvoin. Millään muilla pillereillä ja hormonikierukalla ei ole ollut samaa vaikutusta. Minulla menkkojen vaikeus on liittynyt enemmän vuotomäärään kuin kipuun (tai kipuunkin kyllä ennen synnytyksiä, niihin loppuivat kivut), mutta tietysti menkkojen jääminen pois vähentäisi kipujakin :)

Kivuliaiden menkkojen aikaan söin särkylääkkeitä kuin leipää (ihan ohjeen mukaan). Nykyisin en enää voi edes syödä buranaa, tulen siitä tosi kipeäksi. En uskalla edes ajatella mitä se teki elimistölleni. Eli jos löytyy joku muu konsti kuin kipulääkkeet, suosittelisin sitä...

Vierailija
36/47 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika puskassa olet siinä tapauksessa elämäsi elänyt. Tosin epäilen, että olet max 15v poika. Aikuinen nainen ei tuollaisia kysele. 

Kaikki naiset ei koe kuukautiskipuja.

Vierailija
37/47 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki naiset ei koe kuukautiskipuja.

Ei asioita tarvitse kokea itse, että ne tunnistaa. Ei naisilla ole pippeliäkään, mutta lähes jokainen nainen silti tunnistaa pippelin. 

Vierailija
38/47 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä auttoi lapsen saaminen. En tosin synnyttänyt alakautta, vaan minulle tehtiin sektio. Mutta sekin auttoi.

Vierailija
39/47 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostava vinkki! Voinko kysyä, mikä oli BMI suunnilleen silloin kun kk-kivut loppuivat? Ja oliko kyseessä rankat kivut vai normaalit?  (kenenkään kipuja vähättelemättä :) -ap

BMI varmaan siinä 21-22 pintaan, kun kivut helpotti. Aiemmin siis oli himpun verran alle 25. Kivut olivat siis pahimmillaan sellaisia, että mikään kipulääke ei auttanut ja makasin 1-2 päivää sikiöasennossa kärsien. En täysin kivuton ole nytkään, mutta kivut pystyy selättämään tällä hetkellä buranalla. Kivut pahenivatkin alunperin noin kamaliksi lihomisen myötä. Silloin yhdistin vaan siihen, että olin yli 30v ja muutenkin muutoksia elämässä. Kun laihdutin, tajusin miten paljon lihominen oli vaikuttanut hormonitoimintaan.

Vierailija
40/47 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! Voitko vielä kertoa ruokavalion muutoksesta, mitä siihen kuului? Olen itse normaalipainossa mutta rasva% on liian korkea mittausten mukaan. Tosin ongelmat alkoivat nuorena, milloin olin nykyistä hoikempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi