Nykyinen systeemi estää ihmisten työllistymisen
Syy on se, että velvoitetaan työkyvöttömättökin hakemaan töitä, vaikkeivät voi ottaa niitä vastaaan.samaan syssyyn oikeasti töitä hakevat eivät saa töitä, koska ne muut.
Kommentit (10)
Ei estä. Työttömänä työllistin itseni ja nyt olen kehittänyt itselle uudenkin työn ja yritysideoita on jonossa odottamassa sopivaa aikaa, joten töitä pitäisi olla, vaikka kyllästyisi työhönsä.
TYökyvyttömille pitäisi sanoa, että ette saa mennä töihin, korvausta saatte 300 e/kk. Kaikki on tyytyväisiä.
Työkyvyttömät leimaavat kaikki työtä hakevat työkyvyttömiksi. Tuo on huonoa politiikkaa.
Jännä, että miksi työkyvyttömät on TE-toimistossa? Koska he ei todellisuudessa siis ole työkyvyttömiä ja Kelan lääkäri tms. on katsonut, että jotain työtä he voisivat tehdä. Ei TE-toimisto pakota hakemaan mitään sellaisia töitä, mihin ei kykene. Minulla huomioitiin tietyt rajoitteet ja katsottiin haettavat työpaikat sen mukaan, mitä voisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Aika selittelyä taas. Ei kenenkään muun työnhaku estä toisten työllistymästä.
Kyllä estää. Jos työkyvytön välttelee työllistymistä, niin se heijastuu kaikkiin muihin.
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömät leimaavat kaikki työtä hakevat työkyvyttömiksi. Tuo on huonoa politiikkaa.
Väärin! Työnantajat niputtavat kaikki samaan nippuun sen heikoimman yksilön mukaan.
Vain 20% avoimista työpaikoista menee työttömille työnhakijoille. Tosiasia on se, että työnantajat estävät työllistymisen.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että miksi työkyvyttömät on TE-toimistossa? Koska he ei todellisuudessa siis ole työkyvyttömiä ja Kelan lääkäri tms. on katsonut, että jotain työtä he voisivat tehdä. Ei TE-toimisto pakota hakemaan mitään sellaisia töitä, mihin ei kykene. Minulla huomioitiin tietyt rajoitteet ja katsottiin haettavat työpaikat sen mukaan, mitä voisi tehdä.
Itse tiedän parikin tapausta, jotka liikkuvat rollaattorilla, mutta eivät pääse eläkkeelle. Toimeentulotuen ehtona on, että pitää olla työtön työnhakija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä estää. Jos työkyvytön välttelee työllistymistä, niin se heijastuu kaikkiin muihin.
Juu, ainakin minä tajuan mitä tarkoitat. Ei silti ole työkyvyttömän syy, jos kokoomuslaiset ja persut niputtaa kaikki työttömät yhteen. Sitäpä vaan, että työkyvyttömät ei välttämättä ole työkyvyttömiä. Voisivat tehdä jotain, mitä rajoitteet ei estä. Kyllä pyörätuolissakin voi toimistohommia tehdä ja moni tekeekin. Osa-aikatöitäkin voi tehdä tai itsenäisenä ammatinharjoittajana, jolloin voi joustaa aikatauluissa jonkin verran esim. niin, että huonona päivänä tekee vähemmän, parempana enemmän.