Kotidopplerlaitteet; onko kokemusta?
Hei!
Oletteko kuunnelleet sydänääniä kotidopplerlaitteella? Millaisia kokemuksia? Millä viikolla sydänäänet ovat kuuluneet kotona?
Hanna ja " Ihme" rv6+4
Kommentit (5)
Ostin angelsounds- dopplerin. Maksoi 79¿+ pk. Löytyy netistä www.kuuntelevauvaa.fi.
Kuuntelin sydänääniä rv 12 jälkeen ja lähes joka päivä tulee nytkin kuunneltua kun liikkeet ei vielä niin vahvat ole.
AIHA rv 18+5 tai 19+3
www.kuuntelevauvaa.fi sivuilta tilasin ja vajaa 100¿ maksoi sisältäen laitteen, postikulut ja ultra geelin.
Varsinkin alussa äänet saa paremmin kuulemaan geelin kanssa kuin ilman. Pikkurillin kynnen kokoinen määrä riittää yhtä kertaa kohden.
Olen ollut TODELLA tyytyväinen! Monta kertaa on helpottanut huolta ja hätää vauvan voinnista. Teki odotuksen jotenkin konkreettisemmaksi kun liikkeitäkään ei vielä tuntunut.
Varmasti ilmankin pärjää, mutta itse en ainakaan laitteesta enää luopuisi. Aion säästää tulevia raskauksia varten.
Edelleen kuunnellan tulevan isin kans n. joka toinen päivä.
Myös isovanhemmat ja muut muutamat läheiset on halunneet kuunnella ja ovat olleet tosi liikuttuneita nykytekniikasta.
Laitteella saa myös äänitettyä tietokoneelle sydän ääniä ja lähetettyä esim. sähköpostilla ynm...
Kysyin neuvolasta äänistä, ja lääkäri kertoi että " viuh, viuh,viuh" äänet on veren virtausääniä valtimoissa ja sellainen hevosenlaukka/kopina on sydänääniä. Mutta molemmat kertovat sikiön hyvästä voinnista. Aluksi en löytänyt kopinaa ja laite taisi tulla postissa kotiin n.rv13.
ki-ra 19+6
Itse tilasin dopplerin myös tuolta kuuntelevauvaa.fi osoitteesta ja se saapui rv 14 tienoilla. Tuolloin sydänäänet kuuluivat jo hyvin mukavasti. Siitä lähtien on tullut käytettyä enemmän tai vähemmän. Itse ainakin olen sen verran hermoheikko, että laite on meillä enemmän kuin paikallaan. Nyt tietenkin on jo parin kuukauden ajan tuntuneet liikkeet ja laite on jäänyt aika olemattomalle käytölle. Mutta viime viikollakin mukelo vaihtoi pariksi päiväksi johonkin ihmeelliseen asentoon, jossa liikkeet ei pahemmin tuntuneet, niin johan oli taas laite paikallaan!
Huomattavasti pöljempiinkin olen rahaa laittanut :)
Coltsfoot 26+1
Enpä malttanut olla tilaamatta heti netistä kotidoppleria, vaikka saa tässä odotella ennenkuin sydänäänet kuuluu... Onneksi ollaan sentään menossa ultraan yksityislääkärille kolmen yön kuluttua, joten sitten tiedetään, onko kaikki hyvin. Ultrassa sydämensykkeen pitäisi jo näkyä.
Hanna ja " Ihme" rv6+5
Silloin äänet kuuluivat jo tosi hyvin. Kuuntelin päivittäin niin kauan kunnes aloin tuntea liikkeitä, sen tarve väheni kun vauvan hyvinvoinnin saattoi todeta muutenkin. Edelleen kuitenkin kuuntelen silloin tällöin, ja varmaan ihan lopussa taas tekee mieli kuunnella useammin kun tila alkaa vauvalta loppua ja liikehtiminen ei enää ole niin villiä :)
Wondera rv 26+0