Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi hyvä närästyslääke?

Vierailija
04.11.2023 |

Itse ei suuremmasti varsinainen närästyksen tunne vaivaa, syön Somac 40 mg x1 säännöllisesti (köhimisoire sillä vähänon helpottanut). Mutta 1-3 kertaa kuukaudessa herään äkilliseen tiukkaan yskimiseen, josta ei meinaa loppua tulla, ja oletan, että tämä johtuu refluksista, ja että happoja noussut suuhun ja menneet nukkuessa ruokatorveen?

Minkä lääkkeen olet kokeillut hyväksi tämmöiseen oireeseen?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oli tutkimus että stressi on vahvasti refluksitaudin taustalla. Refluksitauti jos mikä on sellainen että siihen voi itse vaikuttaa paljon ja kannattaa vaikuttaa koska somac on täyttä myrkkyä ihmisen ruoansulatukselle kokonaisuutena. Enemmistö ihmisistä tarvitsisi kaiken lisäksi vatsahappoa enemmän eikä vähemmän. Kannattaa myös tarkistaa jännittääkö vatsalla, eli vetääkö vatsaa sisään. Palleatyrä. 

Vierailija
42/48 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä refluksitauti. En käytä lääkkeitä. Olen huomannut että kun ei syö klo 17.00 jälkeen mitään, ei tule mitään vaivojakaan. Nostin hieman päätä korkeammalle (2 tyynyä) ja se helpotti että ei tule mahanesteet kurkkua polttelemaan.

Toki ilta-ateria on hyvä olla kevyt että ehtii sulaa ennen nukkumaanmenoa, vaikka sen syö ennen klo 17.00.

Itse en syö noin aikaisin päivän viimeistä ateriaa mutta tyhjällä/lähes tyhjällä mahalla nukkumaanmenon olen huomannut kaikista tärkeimmäksi jos on paha refluksi. Ihan ehdoton. Varsinkin kun itsellä ei selkä kestä sängynpäädyn korottamista. Ruokavaliokin tärkeä, stressi vaikuttaa jnejne mutta se tyhjällä mahalla nukkumaanmeno on tärkein! Tuon kun tajusin sain itseni vieroitettua happosalpaajasta lähes kokonaan (nykyään satunnaisesti pientä annosta Zoltia jos joudun syömään buranaa, aiemmin meni maksimiannos 30mg p

Pitäisi olla vähintään pari päivää syömättä, että vatsa olisi tyhjä. Jos olet syönyt päivän ja illan aikana, et mene tyhjällä vatsalla nukkumaan. Et edes lähes tyhjällä. Mutta se on totta, että kannattaa pitää vähintään parin tunnin tauko illan viimeisen aterian ja nukkumaanmenon välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Betaine HCL - närästys johtuu liian vähäisestä haposta ja somacit sun muut vaan pahentaa tilannetta pidemmällä aikavälillä.

Tämä voi olla joillekin ihmeparannus mutta varovasti sen kokeilun kanssa. 

Vierailija
44/48 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somac haittaa monien tärkeiden vitamiinien, kuten B12-vitamiinin imeytymistä. Näin sanoi minulle farmaseutti. En ole käyttänyt Somacia sen jälkeen. Närästys pysyy aisoissa koostamalla ilta-aterian sellaisista aineksista, jotka eivät aiheuta närästystä. Tämä pitää jokaisen itse kokeilla, mitkä sopivat. 

Vierailija
45/48 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä refluksitauti. En käytä lääkkeitä. Olen huomannut että kun ei syö klo 17.00 jälkeen mitään, ei tule mitään vaivojakaan. Nostin hieman päätä korkeammalle (2 tyynyä) ja se helpotti että ei tule mahanesteet kurkkua polttelemaan.

Toki ilta-ateria on hyvä olla kevyt että ehtii sulaa ennen nukkumaanmenoa, vaikka sen syö ennen klo 17.00.

Itse en syö noin aikaisin päivän viimeistä ateriaa mutta tyhjällä/lähes tyhjällä mahalla nukkumaanmenon olen huomannut kaikista tärkeimmäksi jos on paha refluksi. Ihan ehdoton. Varsinkin kun itsellä ei selkä kestä sängynpäädyn korottamista. Ruokavaliokin tärkeä, stressi vaikuttaa jnejne mutta se tyhjällä mahalla nukkumaanmeno on tärkein! Tuon kun tajusin sain itseni vieroitettua happosalpaajasta lähes kokonaan (nykyään satunnaisesti pientä annosta Zoltia jos joudun

Käsitteet hukassa? Mahan=mahalaukun tyhjenemiseen ei kyllä mene noin pitkään mitä väität ellei ole vaikea gastropareesi. Koko vatsa suolistoineen tietysti tyhjenee hitaammin.

Vierailija
46/48 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en syö noin aikaisin päivän viimeistä ateriaa mutta tyhjällä/lähes tyhjällä mahalla nukkumaanmenon olen huomannut kaikista tärkeimmäksi jos on paha refluksi. Ihan ehdoton. Varsinkin kun itsellä ei selkä kestä sängynpäädyn korottamista. Ruokavaliokin tärkeä, stressi vaikuttaa jnejne mutta se tyhjällä mahalla nukkumaanmeno on tärkein! Tuon kun tajusin sain itseni vieroitettua happosalpaajasta lähes kokonaan (nykyään satunnaisesti pientä annosta Zoltia jos joudun

Esim. Rybelsus (dm-lääke) tulee ottaa tyhjään vatsaan. Diabeteshoitajani oikein selvitti tämän, ja aika edellisestä syömisestä tulee olla 6 tuntia.

Vierailija
47/48 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset polttako ruokatorveanne ja vatsalaukkuanne soodalla. Joskus 50-luvulla muistan, että jotkut ihmiset ottivat soodaa, kun niin korvensi rintaa. Parhaan avun ap saa, kun menee lääkärin vastaanotolle. Jos hänellä sattuu olemaan hiukan irtonaista rahaa, niin menee yksityiselle lääkäriasemalle, kun gastroenterologi pitää siellä vastaanottoaan. Mahdollista on joutua tähystykseen, jossa todetaan esim. mahaportin väljyys ja ruokatorven kunto.

Voit myös korottaa vähitellen sängynpäätyä. Laita pääpuolen jalkojen alle ensin yhdet kirjat (max 5 cm) ja muutaman päivän jälkeen lisää pinoon toiset kirjat jne. kunnes olet saanut pääpuolen noin 10 cm koholle. Ja sim sala bim, närästys öiseen aikaan on kadonnut.

Vierailija
48/48 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rennie 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi