Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin juomisen 5v sitten, olen huomannut että suurin osa kavereistani ei pysty tekemään mitään ilman alkoholia

Vierailija
04.11.2023 |

Ja haluan heti alkuun laittaa disclaimerin, tiedän että kaikki eivät ole samanlaisia, ihmiset pystyy olemaan ilman alkoholia. Olen täysin tietoinen tästä. 

Mutta kun ongelma on siinä, että minun kaverit eivät pysty edes puhumaan puhelimessa selvinpäin. 99% puheluista soitetaan kännissä. Kaikki tekeminen perustuu siihen, että vedetään perseet olalle, toki hassusti sanotaan, että otetaan pari bisseä, kuitenkin kaikki ovat lopuksi ihan tolkuttomassa kunnossa.

Mikä mahtaa olla avaukseni pointti, no se että olen välillä todella yksinäinen ja en koe, että saan mitään irti nykyisistä ystävistä tai kavereista, jatkuvien kännijuttujen kuuntelu alkaa käydä myös raskaaksi, vitsit ja keskustelut pyörii sen ympärillä, joko oltiin sekaisin tai ollaan krapulassa eikä voida tehdä mitään, palautumiseen saattaa mennä viikko, kun taas otetaan uudestaan.

Uusia ystäviä ja kavereita ei ole niin helppo saada varsinkaan vanhemmalla iällä ja varsinkaan ihmisiä jotka ei juo alkoholia jatkuvasti. En oikeasti löydä ratkaisua ongelmaani, enkä voi aloittaa uudestaan juomista, sekään ei ole ratkaisu. Luulen, että meillä miehillä tämä ongelma on isompi kuin naisilla ja sitä jää aivan ulkopuoliseksi miehenä ihan kaikesta kun ei käytä alkoholia, eikä viihdy siinä ympäristössä kun ihmiset on aivan tolkuttomassa kunnossa jatkuvasti.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys Ap:lle

mitä näillä ns kavereilla tekee kun kaikki ns jutustelu on kännissä ärvellystä? 

itse tekisin mitä vaan ettei sitä tarvitse kuunnella.

Toivon että löydät uudesta raittiissa elämässäsi oikeita ystäviä joiden kanssa keskustella, olet sen ansainnut.

tsemppiä 🍀

Vierailija
22/27 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella yksin saa olla jos otan parin viikon alkoholipaussin. Tajusin että lähipiirissäni on iso määrä alkoholisteja, joille vapaa-aika tarkoittaa perseellään istumista ja ryyppäämistä. Tietenkin olen itse ollut samanlainen, ja hauskaakin on ollut älykkäässä seurassa jutellessa. Alkoholi poistaa sopivassa määrin estoja, niin että juttu luistaa paremmin. 

Nyt kuitenkin tuntuu siltä, että se maailma on nähty ja haluaisin suunnata energiaa muuhun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella yksin saa olla jos otan parin viikon alkoholipaussin. Tajusin että lähipiirissäni on iso määrä alkoholisteja, joille vapaa-aika tarkoittaa perseellään istumista ja ryyppäämistä. Tietenkin olen itse ollut samanlainen, ja hauskaakin on ollut älykkäässä seurassa jutellessa. Alkoholi poistaa sopivassa määrin estoja, niin että juttu luistaa paremmin. 

Nyt kuitenkin tuntuu siltä, että se maailma on nähty ja haluaisin suunnata energiaa muuhun. 

Kaikella on aikansa ja paikansa 👍

Vierailija
24/27 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa vaikka muut kännää. Viihdyn heidän seurassaan selvinpäin. 

Vierailija
25/27 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tapaan useimpia kavereita sellaisissa tilanteissa, jossa käytetään myös alkoholia. Muutaman kerran vuodessa tapahtuvia kaveriporukan iltamia. Harrastuskaverit arkena on sitten eri juttu ja heidän kanssa urheillaan, mutta heidänkin kanssa on sovittuna pikkujoulut eli alkoholia käytetään tuollakin. En näe tässä mitään erikoista tai huolestuttavaa.

Vierailija
26/27 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni nyt 7 vuotta ilman alkoholia ja nyt vasta on havahtunut, että ei ihmiset uskalla ottaa yhteyttä selvinpäin. Arkena kun yrittää kysellä kuulumisia, niin tulee vaivaantuneita muutaman sanan vastauksia, kun on kauheaa kiirettä kokoajan, mutta viikonloppuisin sitten puhelua ja viestiä tulee kuinka on niin mahtava tyyppi.

Vierailija
27/27 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole ketään kaveria jota näkisin selvinpäin ja voin niin samaistua, pahojen krapuloiden ja henkisen jaksamisen myötä olen jo päättänyt että lopetan käytön ja samalla jää ne kaveritkin. Kaikki näkemiset on vaan holin merkeissä ja kaikki tuntuu niin feikiltä pskalta kun selvin et ole kenellekkään tärkeä. Tuntemani ihmiset kysyy yleensä jos satun olemaan hhdenkään känni iltaman selvin, oikeen hämmästellen "ai mikset sä juo" tämä on todella epänormaalia kun ei laita päätänsä sekasin myrkyllä