Miksi autojen harrastaminen on "turn off"
Mietin tätä miehenä, että miksi autojen harrastaminen, mitä sillä ikinä tarkoitetaankaan/subjektiivinen asia, on pääsääntöisesti ns. huono asia naisten mielestä.
Miehet tykkäävät mekaanisista asioista jo pikkupojasta lähtien. Useimpia miehiä kiinnostaa autot enemmän tai vähemmän, monia ei toki ollenkaan.
Itse harrastan 70-80 lukujen autoja, ja tykkään ns. rassata niitä. Mielestäni harrastus on tervettä ja kaikessa harrastamisessa pääpointti lienee se, että itsellä/kumppanilla on hyvä olo siitä mitä ikinä toinen tekeekään. Toki elämäni ei pyöri näiden ympärillä ainoastaan, vaan muutkin asiat kiinnostavat. Moni muukin akateemisen koulutukeni saanut ystäväni pitää/harrastaa autoista.
Miksi autojen rassaaminen on siis paha asia, kun täällä on saanut lukea juttuja, missä "autojen rassaaminen" on ehdoton nou nou. Esim Vesa Keskinenkin lienee jonkinlainen autofiili/autojen rassaaja.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä iloa on miehestä, jonka kanssa ei ole yhtään yhteistä aikaa?
Miehelle riittää se että nainen antaa seksiä ja että nainen tekee kotityöt. Yhteistä aikaa ei tarvitse olla.
T:mies
Selvä feikkimies. Kotitöiden tekemisellä ei ole mitään arvoa, miksi niitä aina tuputatte näihin. Säännöllinen seksi riittää.
T: Oikea mies
Itse ajattelen, että intensiivinen autoharrastus vie varmasti kaiken yhteisen ajan ja rahat. Autonromut talojen pihoissa ovat rumia ja voin myös kuvitella, että innokas autonrassaaja ei jätä harrastustaan ulkotiloihin, vaan kantaa autonosia myös lämpimiin sisätiloihin rassattavaksi. Ei kiva. Yleensä näillä rassareilla kaverit ja alkoholi kuuluvat lisäksi kiinteästi elämään. Aikaa tuskin löytyy puolisolle, perheelle, kotitöille tai hyvinvointia ja inhimillistä pääomaa lisäävälle toiminnalle. Eli onhan tuo nyt miinus, vaikka auton korjaustaito itsessään olisi hyvä asia.
Voit kuvitella naisen, jolla on joku kallis harrastus, joka vaatii pitkäaikaista ja tiivistä sitoutumista. Onhan se nyt tosi rasittavaa, jos kaikki rahat ja aika kuluvat johonkin, mikä itseä ei juurikaan kiinnosta, kuten jonkun mainitsema hevoset. Varmaan ihan kivoja, mutta ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Voi Luoja. Siirtykää suosiolla vuokravaimoihin. Mielellään en suosittele johtuen siitä syystä että suhde perustuu taloudelliseen hyötyyn. Valitettavasti tietynlaisille miehille ei muuten löydy naista.
Sinä olet nyt useamman vuoden hokenut tuota samaa virttä, mutta todellisuudessahan sinä vain peilailet omaa miehettömyyttäsi.
Vierailija kirjoitti:
AP varmaan ajaa takaa sellaista ihmistyyppiä, jolle tärkein asia maailmassa on autot. En usko, että ketään haittaa se, jos mies on jonkin verran kiinnostunut autoista ja osaa vaikkapa vaihtaa autoon öljyt tai jarrupalat itse.
Itse tiedän joitakin miehiä, joiden ajatuksista ehkä 88 % pyörii autojen, auto"urheilun", kovaa ajamisen, suurien vanteiden ja auton kiihtymisen ympärillä. Loput ajatukset ovatkin sitten samaa tasoa: tissit, rahapelit ja penkkiurheilu sekä kännien vetäminen. Ja ai niin, metsästys, lihan syöminen ja fanaattinen kasvisruokien vastustaminen.
Itse en viihdy tuollaisten miesten seurassa.
Niin ikävältä kuin se kuulostaakin, mutta rahkeesi eivät vain yksinkertaisesti riitä toisenlaisiin miehiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin Ford Mustangin vm. 65. En mä mitään autoista ymmärrä, mutta tuo on vain niin kaunis auto. Muutenkin vanhat jenkkiautot kiinnosta mua.
Hyvä hyvä 😊😍
Missä päin Suomea asut? Tule keväällä/kesällä johonkin tapahtumaan? 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä iloa on miehestä, jonka kanssa ei ole yhtään yhteistä aikaa?
Miehelle riittää se että nainen antaa seksiä ja että nainen tekee kotityöt. Yhteistä aikaa ei tarvitse olla.
T:mies
Vaikka sinulla kasvaa jo viikset, olet silti nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan tähän miehenä. Usein noista autonrassaajista tulee sellainen bensalenkkari-fiilis, että ovat hieman niitä vähemmän älykkäitä janareita. Kirjoittavat sosiaaliseen mediaan tyyliin: "pösöön vaihdettu moottorin kannen tiiviste, vielä pitäis vaihtaa uudet moottorin öljyt ja öljy suodatin".
Tuollaistakin löytyy, mutta hyvähän se on, koska enemmistö naisistakaan ei ole mitään ruudinkeksijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin mies harrastaa autoja. Heillä on piha täynnä autonromuja. Minulle olisi turn off jos joutuisin omassa pihassa katsomaan kymmeniä autonrämiä.
Tai se iltapäivälehdissä naisen puutetta valittanut mies, jolla oli pihalla satakunta romu-Ladaa. Tuskin löytyy naista, joka tuollaisesta tykkää.
Vasemmistolaispiireissä voi olla todella kuuma jannu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan tähän miehenä. Usein noista autonrassaajista tulee sellainen bensalenkkari-fiilis, että ovat hieman niitä vähemmän älykkäitä janareita. Kirjoittavat sosiaaliseen mediaan tyyliin: "pösöön vaihdettu moottorin kannen tiiviste, vielä pitäis vaihtaa uudet moottorin öljyt ja öljy suodatin".
Tuollaistakin löytyy, mutta hyvähän se on, koska enemmistö naisistakaan ei ole mitään ruudinkeksijöitä.
Tuskin Einsteinkaan osasi vaihtaa pösöön kannentiivistettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin Einsteinkaan osasi vaihtaa pösöön kannentiivistettä?
Einstein ei olisi koskaan niin tyhmä että olisi ostanut ranskalaisen auton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun harrastus (hevosia) on myös turn-off. Siis miehille.
Olis varmaan helpompi kerätä lista molemmilta sukupuolilta siitä, mikä on "turn-ON"-harrastus. Onko sellaisia?
Tuskin se hevosharrastus itsessään on turn-off, vaan se, että 99% heppanaisista on päävikaisia ja antavat pimpukkaa muillekin helposti.
Ja mistähän tämä töräys nyt tuli? Miksi heppaihmiset olisivat kaikki päävikaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun harrastus (hevosia) on myös turn-off. Siis miehille.
Olis varmaan helpompi kerätä lista molemmilta sukupuolilta siitä, mikä on "turn-ON"-harrastus. Onko sellaisia?
Tuskin se hevosharrastus itsessään on turn-off, vaan se, että 99% heppanaisista on päävikaisia ja antavat pimpukkaa muillekin helposti.
Ja mistähän tämä töräys nyt tuli? Miksi heppaihmiset olisivat kaikki päävikaisia?
Kaikki tarkottaisi 100%. Taidat olla vielä tyhmäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska lähes poikkeuksetta ne on vanhoja romuja eikä mitää uusia luxus autoja joita harrastetaan siten että käydään ajamassa jokin reitti kerran kesässä. Autojen "rassausta" saa ihan tarpeeksi tehdä rahaa vastaan ammatikseen.
-Autokorimekaanikko
Miksi pitäisi olla luxus-auto? Mielestäni on nautinto vaihtaa vaikka takakaari vaikka 83-87 Toyotaan ja saada se näyttämään samalta kuin myyntihallista ulosajaessa. Autokorinkorjaus on mielestäni tietynlaista taidetta sis. peltityöt ja maalauksen. k
Tieto lisää tuskaa kuten miten noi vanhat autot on turvallisia kolari testeissä. Maailma muuttuu ja vanhojen autojen entisöinti on kuin paperipainojen kiilotusta.
-Autokorimekaanikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi Luoja. Siirtykää suosiolla vuokravaimoihin. Mielellään en suosittele johtuen siitä syystä että suhde perustuu taloudelliseen hyötyyn. Valitettavasti tietynlaisille miehille ei muuten löydy naista.
Sinä olet nyt useamman vuoden hokenut tuota samaa virttä, mutta todellisuudessahan sinä vain peilailet omaa miehettömyyttäsi.
toi oli kyllä naisen kirjoittama mihin vastasit...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin mies harrastaa autoja. Heillä on piha täynnä autonromuja. Minulle olisi turn off jos joutuisin omassa pihassa katsomaan kymmeniä autonrämiä.
Tai se iltapäivälehdissä naisen puutetta valittanut mies, jolla oli pihalla satakunta romu-Ladaa. Tuskin löytyy naista, joka tuollaisesta tykkää.
Vasemmistolaispiireissä voi olla todella kuuma jannu.
eikös vasemmistolais piireissä nimenomaan vihata autoilua? Yleensä nämä auto harrastajat vielä heiluttaa jenkkien etelä valtioiden lippua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heitän sinulle vastakysymyksen: miksi sinä et ole kiinnostunut "naisten" harrastuksista?
En minä ole kiinnostunut naisten harrastuksista, mutta ei se tarkoita, että se harrastus olisi mikään turn off.
-eri
Entä jos hänen harrastuksensa on antaa seksi palveluja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, onko Vesa Keskinen sun mielestä jotenkin ihannemies, vai miksi sä sen tähän vedit mukaan? Vesa Keskinen? Enpä tiedä yhtään naista joka pitäisi Vesa Keskistä jotenkin kuumana.
Käytös julkisuudessa on ollut kyllä sitä luokkaa, että hyvin harva nainen hyväksyy. Miehet toki, koska rikkaana oleminen on miesten mielestä korkein saavutus mihin mies voi yltää.
mikä on naisten mielestä korkein saavutus mihin mies voi yltää?
Se että kohtelee naisia ihmisinä eikä pilluina. Se että kunnioittaa naisia ja muitakin ihmisiä ja eläimiä ja on ystävällinen muille.
eli noin 80% miehistä on naisten mielestä saavuttaneet korkeimman saavutuksen. Miksi se ei kuitenkaan ole naisille riittävä syy pariutumiseen?
Hypergamia on käsite biologiassa ja yhteiskuntatieteissä. Yhteiskuntatieteissä hypergamia tarkoittaa "ylöspäin naimista", toisin sanoen omaa asemaansa korkeamman puolison löytämistä.
Naiset ovat miehiä valikoivampia kumppaninsa valinnassa (Feingold, 1992; Hatfield & Sprecher, 1995; Hill & Hurtado, 1996; Kenrick et al., 1990).
Koska toivon mieheltä laajaa yleissivistystä, akateemista koulutusta, kiinnostusta kulttuuriin, urheilullisuutta jne. Kokemukseni mukaan harva autonrassaaja on näistä kiinnostunut. Ei vaan kiinnosta amistason miehet, sori.
Ja kyllä. Olen löytänyt lukemisesta, teattereista, konserteista, retkeilystä, matkailusta, urheilusta, melomisesta, hiihdosta, laskettelusta, purjehtimisesta ja ravintolaillallisista sun muista nauttivan lääkärimiehen. Ollaan onnellisia kun kiinnostuksenkohteet ja harrastukset täsmäävät. En jaksaisi yhtään sitä, että toinen hinkkaisi jotain autoja kaiket illat.
Ei kiinnosta mikään juntti autonrassaaja. Ihan sama kun miehenä ei kiinnostaisi mikään kynsiä ja ripsiä alituiseen rassaava misukka.
Onko? Mihin perustat väitteesi että suuri osa, olisi uskottavampaa jos sanoisit vaan että osa on tuollaisia.