Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi autojen harrastaminen on "turn off"

Vierailija
04.11.2023 |

Mietin tätä miehenä, että miksi autojen harrastaminen, mitä sillä ikinä tarkoitetaankaan/subjektiivinen asia, on pääsääntöisesti ns. huono asia naisten mielestä.

Miehet tykkäävät mekaanisista asioista jo pikkupojasta lähtien. Useimpia miehiä kiinnostaa autot enemmän tai vähemmän, monia ei toki ollenkaan.

Itse  harrastan 70-80 lukujen autoja, ja tykkään ns. rassata niitä. Mielestäni harrastus on tervettä ja kaikessa harrastamisessa pääpointti lienee se, että itsellä/kumppanilla on hyvä olo siitä mitä ikinä toinen tekeekään. Toki elämäni ei pyöri näiden ympärillä ainoastaan, vaan muutkin asiat kiinnostavat. Moni muukin akateemisen koulutukeni saanut ystäväni pitää/harrastaa autoista.

Miksi autojen rassaaminen on siis paha asia, kun täällä on saanut lukea juttuja, missä "autojen rassaaminen" on ehdoton nou nou. Esim Vesa Keskinenkin lienee jonkinlainen autofiili/autojen rassaaja.

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autojen rassaaminen ei ole turn off vastaavan tasoisille naisille. Fiksumpia naisia eivät liiemmin mitkään autoharrastajat ja autonrassaajat kiinnosta. Tietysti autonrassaajillekin löytyy runsaasti naistarjontaa, koska suurin osa ihmisistä on vähän yksinkertaisia,

Ihailtavaa rehellisyyttä. Harva ei tunnustaisi noin suoraan pitävänsä itseään vähän yksinkertaisena.

Vierailija
42/96 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin Ford Mustangin vm. 65. En mä mitään autoista ymmärrä, mutta tuo on vain niin kaunis auto. Muutenkin vanhat jenkkiautot kiinnosta mua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, onko Vesa Keskinen sun mielestä jotenkin ihannemies, vai miksi sä sen tähän vedit mukaan? Vesa Keskinen? Enpä tiedä yhtään naista joka pitäisi Vesa Keskistä jotenkin kuumana.

Siihen ota kantaa, mutta tarkoitin sitä, että Vesa on ns. automies, omistaa ja harrastaa lukuisia autoja, kuten Tommi kankkunenkin. Varmasti heillä on on "rassaajat" erikseen, jotka pitävät kaluston kunnossa, mutta tarkoitin, että molemmat ovat automihiä, kuten useimpia miehiä kiinnostaa autot ja tekniset asiat.

Vai että Tommi kankkunen, no ilmankos puhut Vesa Keskisestänyt meni stten uskottavuus automiehenä.

Vierailija
44/96 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä tahansa harrastus joka syö tuolla tavoin liki kaiken vapaa-ajan on turn off, jos se harrastus ei ole yhteinen jolloin vapaa-aikaa voidaan viettää harrastuksen parissa sekä yksin että yhdessä.

Lisäksi itse vierastan sellaista miestä, joka vielä aikuisenakin jaksaa roikkua illat ja viikonloput jossain tallilla jauhamassa sontaa kaverien kanssa ja kittaamassa kaljaa. Se autojen kanssa puuhastelu on usein aika sivuosassa ja pääasia on ne kakaramaiset hö-hö-hö-jutut ja känni.

Ymmärrän tämän täysin, enkä tarkoittanutkaan autojen harrastamisella täyttä kalluilua, eli pitää olla olla jossain tallilla peltihallissa kulahtaneella nahkasohvalla kittaamassa kaljaa joka vkl. Ystäväni harrastaa 80-luvun mersuja ja tykkää ajaa niillä. Toki tähän liittyy jonkilainen "rassaaminen", eli jos on autossa on vika, niin mies nauttii sitä, että saa korjata sen tallissa. Itsellä sama homma 80-luvun autoihin. Olemme molemmat akateemisia ja hyväpalkkaisia ihmisiä, joten tämä on meille vapaa-ajan harrastamista.

Mitä tarkoitetaan autojen harrastamisella? Joillekin se on kanttiauton vahaamista tallissa ja joillekin se on auton pesemistä kotipihalla. itse vaihdan aina öljyt itse ja kytkinkin vaihtuu tarvittaessa, nautin näistä asioista ja onhan se kivempi vaihtaa itse kytkin ja säästää ohessa 700-1000e, jonka rahan voi käyttää muuhun yhteiseen.

Vierailija
45/96 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin mies harrastaa autoja. Heillä on piha täynnä autonromuja. Minulle olisi turn off jos joutuisin omassa pihassa katsomaan kymmeniä autonrämiä.

Vierailija
46/96 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska lähes poikkeuksetta ne on vanhoja romuja eikä mitää uusia luxus autoja joita harrastetaan siten että käydään ajamassa jokin reitti kerran kesässä. Autojen "rassausta" saa ihan tarpeeksi tehdä rahaa vastaan ammatikseen.

-Autokorimekaanikko

Miksi pitäisi olla luxus-auto? Mielestäni on nautinto vaihtaa vaikka takakaari vaikka 83-87 Toyotaan ja saada se näyttämään samalta kuin myyntihallista ulosajaessa. Autokorinkorjaus on mielestäni tietynlaista taidetta sis. peltityöt ja maalauksen. k

Vierailija
47/96 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mistä mies nauttii pitää olla naisen kontrollissa, tai muuten se pitää tuhota.

Elo naisen kanssa on vähän kuin loputon syöpä- tai tuholaistaistelu. Pitää joka päivä vääntää täysillä, ettei se leviä pilaamaan uusia alueita.

Onpas sinulla outo parisuhde. Normaalisti parit viihtyvät yhdessä ja tukevat toisiaan. Ja sinkkukin voi olla, jos ei hyvää paria löydy.

Vierailija
48/96 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin Ford Mustangin vm. 65. En mä mitään autoista ymmärrä, mutta tuo on vain niin kaunis auto. Muutenkin vanhat jenkkiautot kiinnosta mua. 

Tätä karkeasti tarkoitin sillä, että auton rassaaminen on täysin subjektiivinen asia; joillekin se on -65 mustangin vahaamista ja kesäajelua, joillekin se on -99 Nissaniin uusien vanteiden vaihtamista. Kummassakaan ei mielestäni ole mitään pahaa, koska pääasia mistä ihminen itse nauttii.

Vierailija
49/96 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitän sinulle vastakysymyksen: miksi sinä et ole kiinnostunut "naisten" harrastuksista?

En minä ole kiinnostunut naisten harrastuksista, mutta ei se tarkoita, että se harrastus olisi mikään turn off.

-eri

Vierailija
50/96 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin mies harrastaa autoja. Heillä on piha täynnä autonromuja. Minulle olisi turn off jos joutuisin omassa pihassa katsomaan kymmeniä autonrämiä.

Tai se iltapäivälehdissä naisen puutetta valittanut mies, jolla oli pihalla satakunta romu-Ladaa. Tuskin löytyy naista, joka tuollaisesta tykkää. 

Vierailija
51/96 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan tähän miehenä. Usein noista autonrassaajista tulee sellainen bensalenkkari-fiilis, että ovat hieman niitä vähemmän älykkäitä janareita. Kirjoittavat sosiaaliseen mediaan tyyliin: "pösöön vaihdettu moottorin kannen tiiviste, vielä pitäis vaihtaa uudet moottorin öljyt ja öljy suodatin".

Olen jonkin sortin auto/moottoripyörä-harrastaja. Akateeminen, aika hyvätuloinen vaativassa ammatissa. Harrastan muutoin esimerkiksi historiaa ja olen varsin kiinnostunut filosofiasta, johon olen perehtynyt vuosien varrella aika perusteellisesti. Tunnen joitain luonnontieteiden aloja myös hyvin.

Aika ennakkoluuloinen käsitys tuossa yllä. Miksi älykkäät ihmiset eivät voisi kiinnostua autoista?

Vierailija
52/96 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nainen vihaa kaikkea sitä mikä vie miehen huomiosta hänestä.

Vierailija
53/96 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, onko Vesa Keskinen sun mielestä jotenkin ihannemies, vai miksi sä sen tähän vedit mukaan? Vesa Keskinen? Enpä tiedä yhtään naista joka pitäisi Vesa Keskistä jotenkin kuumana.

Käytös julkisuudessa on ollut kyllä sitä luokkaa, että hyvin harva nainen hyväksyy. Miehet toki, koska rikkaana oleminen on miesten mielestä korkein saavutus mihin mies voi yltää.

mikä on naisten mielestä korkein saavutus mihin mies voi yltää?

Se että kohtelee naisia ihmisinä eikä pilluina. Se että kunnioittaa naisia ja muitakin ihmisiä ja eläimiä ja on ystävällinen muille. 

Vierailija
54/96 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytös julkisuudessa on ollut kyllä sitä luokkaa, että hyvin harva nainen hyväksyy. Miehet toki, koska rikkaana oleminen on miesten mielestä korkein saavutus mihin mies voi yltää.

mikä on naisten mielestä korkein saavutus mihin mies voi yltää?

Se että kohtelee naisia ihmisinä eikä pilluina. Se että kunnioittaa naisia ja muitakin ihmisiä ja eläimiä ja on ystävällinen muille. 

Minunhan pitäisi sitten olla todella suosittu naisten keskuudessa. Miksi en siis kelpaa parisuhteeseen?

Vierailija
55/96 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan koska se ei ole urheilullista eikä intellektuellia.

Ei mulle autoharrastus ole mikään deal breaker, mutta ei myöskään herätä mielenkiintoa samalla tavalla kuin vaikka liikunta- tai taideharrastus.

En oikein osaa sanoa miksi, ehkä siksi kun itseä ne autot eivät kiinnosta. Sen sijaan liikunta ja terveys sekä musiikki, kirjallisuus, jne. olisivat lähellä omia arvojani ja kiinnostuksenkohteita. Kokkausharrastus olisi myös ihana.

Vierailija
56/96 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä hyvä 😊😍

Vierailija
57/96 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh. Autonromuissa silmä lepää.

Vierailija
58/96 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla se on turn off kuin mikä tahansa aikaa vievä harrastus. Olen henkilökohtaisesti jättänyt miehen niin kuntosaliharrastuksen kuin frisbiigolfinkin takia, kun miehellä ei ole ollut halua järjestää yhteistä aikaa. Eri asia olisi jos kumpikin harrastaisi samaa asiaa. Olisi vaikea nähdä sellainen mies hyvänä isänä, joka ei osaa laittaa omia harrastuksiaan syrjään yhteisen edun nimissä. Lisäksi autoharrastus luultavasti vie vielä rahaakin. Itse olen hyvätuloisessa ammatissa ja toivon, että taloudellinen vastuu ei liikaa kaadu minun niskaani.

Vierailija
59/96 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastus siinä kuin muutkin. Ei se haittaa, jos vain itse henkilö on mukava. JA antaa tarpeeksi aikaa ja huomiota kumppanilleen, ei vain niille autoille. Se on ehkä se riski, uppoutuminen harrastukseen kaikeksi vapaa-ajaksi. Kohtuus kaikessa, harrastamisessakin. 

Vierailija
60/96 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan tähän miehenä. Usein noista autonrassaajista tulee sellainen bensalenkkari-fiilis, että ovat hieman niitä vähemmän älykkäitä janareita. Kirjoittavat sosiaaliseen mediaan tyyliin: "pösöön vaihdettu moottorin kannen tiiviste, vielä pitäis vaihtaa uudet moottorin öljyt ja öljy suodatin".

Olen jonkin sortin auto/moottoripyörä-harrastaja. Akateeminen, aika hyvätuloinen vaativassa ammatissa. Harrastan muutoin esimerkiksi historiaa ja olen varsin kiinnostunut filosofiasta, johon olen perehtynyt vuosien varrella aika perusteellisesti. Tunnen joitain luonnontieteiden aloja myös hyvin.

Aika ennakkoluuloinen käsitys tuossa yllä. Miksi älykkäät ihmiset eivät voisi kiinnostua autoista?

Eihän tuossa viestissä sanottu, että kaikki ovat tuollaisia. Todettiin, että useat, ja tämä on ihan totta. Suuri osa niistä on niitä kirjoitustaidottomia bensalenkkareita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän