Vesa-Matti Loirin mökki lapissa myytävänä
"Sauna tällä huvilalla on ollut ahkerassa käytössä ja lauteilla on istunut mestarin vieraana useat suomalaiset suuruudet ja tähdet. Puukiukaan lempeät löylyt ja ikkunasta avautuvat näkymät Inarijärvelle puhuttelevat. Muuta ei tarvita. Tilaa riittää usealle raavaalle saunojalle istua löylyissä. Välijäähdyttelyt katetulla terassilla huurteisen Lapin Kullan kera kruunaa hetken."
Hieno myyntiteksti! Hinta vähän korkea
https://www.etuovi.com/kohde/80307860?haku=M2043507289&fbclid=PAAaYinSp…
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole mennyt kaupaksi, joten onhan siinä silloin liikaa Loiri-lisää laitettu. Itse en tykkää siitä, että vesi otetaan järvestä ja vessa ei ole vesivessa. Tolla hinnalla pitää jo olla noi asiat kunnossa, kun mökki on kuitenkin aika pieni ja vaatimaton.
Polttava vessa on oikeastaan paljon kätevämpi kuin vesivessa. Ei tarvitse miettiä kaivojen tyhjennyksiä. Vessalla voi polttaa periaatteessa myös muut biojätteet.
Naisena mä haluan vesivessan ja bideesuihkun. Mulle hygienia on tärkeää, enkä siedä kuivakäymälöitä.
Juu, en ostaisi. Täällä onkin jo lueteltu pitkä lista päteviä syitä sille, miksi se ei viehätä ja lisäisin siihen vielä, että tontti ja ranta näyttävät ihan rytöpesiltä.
Matkustat satoja kilometrejä ja naapurit heti nurkan takana?
En ostaisi vaikka olisi rahaa. Ei kyllä ole sitä rahaakaan. Lappikaan ei viehätä, koska siellä on kylmää, pimeää, ötököitä.
Paikka oli Loirille niin rakas. On sääli ettei kukaan perillisistä ole valmis sitä ostamaan, myyntiin ja rahaksi vaan.
wink wink Edelman osta pois ja hoida Loiria kunnioittaen.
Vierailija kirjoitti:
Paikka oli Loirille niin rakas. On sääli ettei kukaan perillisistä ole valmis sitä ostamaan, myyntiin ja rahaksi vaan.
Taitaa olla niin että kukaan Loirin elossa olevista lapsista ei ole Lapista kiinnostunut. Kuten tuossa aiemmin on mainittukin luulen että lopulta mökin ostaa joku, joka osaa laittaa sen tuottamaan.
Omat vaikutelmat vähän samoja kun aiemmat kommentit:
Google Street View satelliittikuvista näkyy, että mökki on aika hyvin ihmisten ilmoilla, palveluja on siis saatavilla. Naapurit aika lähellä, oli minulla ajatus myöskin. Nämä kuitenkin hyviä asioita, jos tarvitsee apua esim. sairaskohtauksen takia, elintarvikkeiden ja muiden täydennysten hankinta myös helpompaa. Loirillahan ei ollut ajokorttia.
Mökissä kaikki perusasiat minusta kunnossa. Melko mukavaa asumista ilman, että vesi pitää esim. kantaa järvestä.
Kuvissa laiturin loppuosa veden alla, ei varmaan ole suunniteltu toimivan näin. Perikunta ei ole jaksanut pitää huolta. Mökissä tehty myös perussiivous ennen myyntiä ja kaikki ylimääräinen roina viety pois vain olennainen jätetty jäljelle. Hyvä asia, ei tarvise ostajan tehdä roinan kuskauskeikkoja. Tontilta ei tosiaan polttopuita saa. Pitänee kuskata autolla ja peräkärryllä paikalle. Vaatinee nelivetoauton, esim. joku Volvo XC60 tai vastaava. Kääntöpaikasta rajoitteineen puhuttiin, eikö tuota polkua pitkin sitten voi tai saa ajaa autolla. Tavaroiden kuskaus mökille hankalaa. Talon viereen mahtuisi auto ja peräkärry talon toiselle puolelle.
Hinnassa ehkä vähän Lapin lisää. Itse en ostaisi, pahimmassa tapauksessa alkaisivat puheet "Tämä mies osti Loirin mökin" tms. roskaa. Kiinteistötiedoista sitten selvitettäisiin kuka on ostanut mökin.
Lehtitiedoissa on Loirin kuolinpesän arvoksi mainittu vähän yli 360 000 euroa (josta 40 000 velkaa), tuo mökki on vähän kohtuuttoman iso osa siitä. Jos perillisillä on rahan tarvetta niin myynti-innon ymmärtää. Veroihin luulisi rahojen riittävän tuon pesän perillisillä kun kaikki ei ilmeisesti mennyt yhdelle henkilölle. Yhteismökit eivät myöskään kyllä yleensä toimi. Toisaalta ne hullut perintöriidat oikeudessa ilmeisesti maksoivat nekin jotain. Halua maksaa muille mökin ottamisesta kokonaan itselle ei kenelläkään perillisistä edes liene.
Tuosta saa joku ihan hyvän mökin.
Hyi miten tuolla on elosteltu. Saunan lauteet pitäisi polttaa, pinnat desinfioida, otsonoida, manata ja vaihtaa. Ja naapurit ihan vieressä.
Ihan järjetön hinta :D Koominen pyyntö oikesasti, ei mitään järkeä
Mutta ostan kyllä tuon heti jos voitan lotossa
Tuo laituri kyllä kohta lähtee jäiden mukana, ellei joku sitä nosta ylös. Ei oikein ole minun makuuni tuo möksä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä piilopirtti tuo on kun naapurit vieressä?
Tosiaan ei mitään omaa rauhaa kun naapurimökki kivenheiton päässä. Mitä ihmeen järkeä on rakentaa tuolla tavalla limittäin kylki kylkeen, kun sitä erämaata Lapissa kyllä riittäisi ja kilometrinkin voisi hyvinkin mökkien väliin laittaa.
Omalla kelomökilläni Lapissa lähinaapurit ovat kumpikin noin 600 metrin päässä. Toisen olen nähnyt kerran, toista en ole tavannut koko 25 vuoden aikana yhtään ainutta kertaa enkä tunne
Haisee varmaan sietämättömälle, kun vesku poltti.
Vierailija kirjoitti:
Hyi miten tuolla on elosteltu. Saunan lauteet pitäisi polttaa, pinnat desinfioida, otsonoida, manata ja vaihtaa. Ja naapurit ihan vieressä.
Lauteet ovat kyllä aika erikoiset siihen nähden miten huonojalkainen isäntä oli. Ei mitenkään helpot kulkea.
Vierailija kirjoitti:
Sitähän myydään.
Vierailija kirjoitti:
Ai ryypäten, paskantaen ja oksentaen?
Hyi. Varmaan haisee hiki, tupakka ja vanha viina niin ettei auta vaikka tuulettaisi koko talven ovet auki. Lauteet tuskin on "oksatonta lautaa" vaan täynnä tahroja.
Laitettu vasta syksyllä myyntiin kun on mennyt koko kesä kantaessa rojua ulos ja siivotessa myyntikuntoon.
Joo. Loirin perse lauteulla ei ole paras myyntivaltti.
Parasta mökissä on saunan ikkunasta näkyvä maisema mutta ei siitä kukaan maksa tuollaista summaa.
Polttava vessa on oikeastaan paljon kätevämpi kuin vesivessa. Ei tarvitse miettiä kaivojen tyhjennyksiä. Vessalla voi polttaa periaatteessa myös muut biojätteet.