Miksi et halua asua Tampereella?
Tampere on Suomen suurista kaupungeista ainoa, joka kehittyy ja kasvaa koko ajan.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Kammottava narkkarikaupunki. 2020 muutin pois, kesäkuussa 2023 tulin käymään sukulaisilla ja valehtelematta joka kymmenes vastaantulija oli aivan sekaisin. Koko ikäni asuin Tampereella, mutta kasvava kaupunki toi paljon ongelmia.
I 💘 TRE
I 🖤 ME
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi haluta asua Tampereella?
Niinpä. Miksi pitäisi edes haluta? Ei Tampereelle kannatta tulla ollenkaan. Lähtisin itsekin heti kun keksisin minne menisin! Aivan kamala paikka ja kamala elämä. En suosittele ikinä kenellekään joka ei halua vapaasta tahdostansa tulla.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen koko ikäni asunut pk-seudulla. Kaikki on täällä. Perhe, kaverit, työ jne.
Hyvänen aika, kuulostaa täydelliseltä onnelliselta elämältä. Kaikkea hyvää teille sinne ja virtuaalihali!
Vierailija kirjoitti:
Ylikallis huomioiden ettei ole merenrantakaupunki. En sisämaassa maksaisi asumisesta noin paljon
Hintansa se on turvallisuudentunteellakin joskus. Tuulee ajoittain hyvin paljon, saattaisi mennä tukkakin sekaisin. 👍
Vierailija kirjoitti:
Täällä ollaan. Väkimäärä kasvaa koko ajan ja suuri osa muuttajista on porukkaa, joilla ei ole töitä tai työhaluja. Kansoittavat palvelut tukkoon, eikä täällä ole enää hyvä olla, kun vaikkapa hammaslääkäriaikaa tiedustellessa todetaan, että "on 10000 ennen sinua, ei näitä aikoja nyt ole otettavissa". Vit...u.
Hyvä että olet osannut löytää myös niitä negatiivisia puolia. Yhdessä tekemällä onnistuisi helpommin. Monestihan sitä ihminen kuin ihminen hakeutuu sinne missä on kuitenkin hyvä olla vaikka se välillä vähän kiukututtaakin. Toivottavasti jaksat asua onnellisten keskellä kuitenkin ja saisit enemmän iloa.
Vierailija kirjoitti:
Haluanhan. Idiootti.
Sinäkin ihana siellä, v i t u n idiootti!
Vierailija kirjoitti:
Tampere aiheuttaa peräsuolen laskeumaa.
Olemme pahoillamme kaikesta !
Vierailija kirjoitti:
Nistighetto missä ei koskaan tapahdu mitään.
Ei varmasti jos ei koskaan näe yhtään mitään. 🤔
Oi, asuisin mielelläni Tampereella,jos se olisi mahdollista minulle. Olen aina pitänyt sekäkaupungista, että sen asukkaiden mielentilasta.
Vierailija kirjoitti:
En halua asua missään kaupungissa. Rumia betonilähiöitä, liikaa melua, valoa, välkettä ja muita ihmisiä.
Ehkä se on se ihmisystävällisyys. Olen pahoillani puolestasi. Kaikkea hyvää sinullekin.
Vierailija kirjoitti:
Jossain vaiheessa olisin halunnutkin muuttaa sinne, mutta enää ei ole mitään kiinnostusta kaupungin kasvavien ongelmien takia.
Totta totta, ei kyllä kannata. Olisi vain lisää ongelmia. 👍
Huvipuistohullu kirjoitti:
Aivan liian pitkä työmatka 😄
Sun kommentit onnistuu jotenkin ilahduttamaan melkein ketjussa kuin ketjussa 😀🎡🎢
Tampere on kaukana merestä. Olen ikäni asunut meren lähellä, ajatus sisämaasta tuntuu ahdistavalta vaikka varmaan siihen tottuisi. Toinen syy on pöljän kuuloinen murre.
Muuten on ihan positiiviset mielikuvat Tampereesta, siellä asuu sukulaisia niin tulee välillä käytyä.
Vierailija kirjoitti:
Millähän tavalla kehittyminen ja kasvaminen on hyvä asia?
Etenkin kun kehittyminen tarkoittaa viheralueiden jyräämistä kerrostalojen tieltä.
Tampereen keskusta on täysin pois kuvioista. Hirveä slummi, täynnä narkkeja ja deekuja.
Joitain kivoja alueita on kauempana, mutta saa katsoa tarkkaan että löytää alueen jolle ei rakenneta lisää, ja jonka läheisyydessä olevat viheralueet ehkä säilytetään tulevaisuudessa.
Ohhoh. Järkytyin, olenkohan elänyt vuosikaudet silmät täysin ummessa? 🤦🏻
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mikä Tampereella kasvaa ja kehittyy on huumeongelma.
Ja mun kaunis perse. Kuulemma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aloittaja ei halua asua Turussa?
Eihän kukaan muukaan täysipäinen halua.
Noh noh. Me ollaan turkulaisten kavereita nääs ja pidellään kavereiden puolia täällä näsälässä nääs.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kahdesti eläissäni pysähtynyt käymään siellä, kun ohi ajamisia Turusta Jyväskylään ei lasketa tai intin aikaista junan vaihtoa.
Vuonna -84 käytiin perheen kanssa Särkänniemessä ja joskus 90-luvulla käytiin katsomassa keskustaa silloisen tyttöystävän kanssa.
En halua asua siellä, koska en tunne sieltä ketään eikä ole mitään yhteyksiä sinne. Työpaikkani ei ole lähimaillakaan. Enkä pidä Tapparasta.
Joo ei ole pakko. Tervetuloa käymään jos muutatkin mielesi. 💛
Tässä naapurissa on nykyään parempi. Olen asunut vuosia Tampereella ja kokenut sen hyväksi kaupungiksi. Ennen koronaa jopa etsin kivaa keskusta-asuntoa sieltä taas. Mutta kun ymmärsin, että meidän talon hinnalla saa Tampereen keskustasta 53 neliön kaksion, luovuin ajatuksesta. Päätökseen vaikutti myös se, että massiivisten tornitalojen ja areenan rakentaminen on vienyt kaupungilta sen pienen kaupungin hengen, mistä ennen pidin. Siluetti on muuttunut lian tukkoiseksi.
Tampereen keskustaan ajaminen on tehty mahdottomaksi, hoetaan vaan ratikkaa, mutta missään ei ole mahdollisuutta jättää autoa parkkiin, että voisi jatkaa ratikalla keskustaan. Rakennetaan hienoja parkkihalleja maan alle, mutta niistä ei pääse pois ruuhka-aikaan. Vai onko joku keksinyt, miten Hämpin parkista pääsee Ratapihankadulle kääntymään etelään päin muuten kuin kiertämällä tunnelin lähellä olevan kiertoliittymän kautta? Tosin sekin reitti on tukossa, jos tunneli suljetaan. Onneksi ei kovin usein tarvitse keskustassa käydä.
Tampere on paska paikka.
Totta kai siellä on hyviäkin asuinalueita, kauempana keskustasta. Mutta pääsääntöisesti Tampere on alkoholistien ja narkkarien paikka. Siellä viihtyvät baareissa notkujat jotka huudattavat Popedaa 3:00 yöllä ja raahautuvat lauantai-aamulla kaljalle teini-ikäisenä ostetussa liian pienessä farkkutakissa. Ja nämä ovat sitä parempaa porukkaa.
Itse tykkään asua rauhassa. En halua nähdä ainuttakaan alkoholistia enkä narkkaria päivän aikana, en keskustassa enkä muuallakaan. Harmi kyllä sama meininki on pikku hiljaa leviämässä tänne naapurinkuntaankin, kun Tampere nielaisee lähikunnat.
Tampereen kasvu on pääasiassa sitä että rakennetaan lisää vuokraslummeja. Ahtaat asunnot, ei parkkipaikkoja, omistajat pääasiassa sijoittajia jotka uskoivat nollakorkoaikana että ostat mitä vain niin arvonnousu on taattu.