Miksi mielenterveys suuri ongelma ihmisillä?
On syynä isät äidit koulu kaverit some ,,,Kerro,jos olet kohdannut
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Sairastuin lapsena masennukseen. Tuli käytyä kaikki seurakunnan kerhot ja pyhäkoulut, ei ollut kuin 2 tv kanavaa, ei ollut köyhyyttä kotona, oli turvallisia kavereita. Ei ollut äiti syönyt hormoneja. Ei ollut teollista ruokaa. Sitä vain jotkut sairastuu.
Niin, siihen aikaan vain jotkut sairastui. Nyt vain jotkut pysyy terveenä. Sellainen pikkiriikkinen ero.
16 vuotta ilman sosiaalista elämää ja 35 vuotta sinkkuna kun olen miehille täysin näkymätön. Siinä syy vaikeaan masennukseeni. N35
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on liikaa vasemmistolaisuutta. Se tekee ihmisistä laiskoja kadehtijoita. Ei ole tie onneen tuo.
Ennen oli tekopyhyyttä mutta sen vastapainoksi aina ne jotka sille nauroi ja löi leikiksi. Kuitenkin ihan helposti olivat hengellisiä aika hissukseen vaan.
Nyt tämä sama teeskentely ehkä vielä kamalampina muotoina on vasemmalla. Haluavatko itse sotkea pesänsä vai mikä tuollaista järjetöntä itsetuhoisuutta ajaa, siis uskottavuusmielessä?
Kannattaa tulla uskoon?! Niinpäniin, uskoon ja luuloon. Miksi ei tietoon, te uskovaiset kun niin kovasti aina toitotatte todisteistanne.Taitavat todisteet jumalanne olemassaolosta olla kuitenkin lähinnä toiveajattelua ja yksinkertaisia kehäpäätelmiä, niin ja se vanha raamatuksi kutsuttu paimentolaistarusto, kun ette konkreettisia todisteita koskaan kykene esittämään. Siksi kyseessä onkin sananmukaisesti uskonto, pitää vain sokeasti uskoa ja luulla, kun olemattomasta ei voi mitään tietää. Sen todisteiden puutteen aistitte itsekin etsiessänne elämästänne epätoivoisesti rukousvastauksia, uskonne on epävarmaa, vaikka ette sitä ääneen uskalla sanoakaan. Toitotatte 100% totena asiaa, jonka suhteen itsekin olette heikkoina hetkinä epävarmoja. Ei kuulosta kovinkaan järkevältä. Voitte väittää vastaan, mutta tiedätte kyllä mitä tarkoitan. Kaiken luonut taikaolento ei kykene parempaan sielujen rekrytointiin kuin vanha ihmisten kirjoittama ahdasmielinen ja patriarkaalinen kirja... aika uskomatonta.
Itse löysin elämääni onnen päästyäni ahdasmielisestä uskonnosta ja jumalanpelosta eroon. Hihhuli-isäni tulkitsi asian niin, että erottuani kirkosta minusta tuli kuulemma saatananpalvoja... tyypillistä yksinkertaisen uskovaisen logiikkaa: jos en usko raamattuun, palvon silti muka jotain sen sisältämää hahmoa? Halleluja, ja keskinkertaisen ihmisapinan tyhmyys. Ei koko maailma teidän raamattunne ympärillä pyöri, vaikka niin tunnutte luulevankin.
Elämä tapahtuu nyt eikä vasta kuoleman jälkeen, älkää tuhlatko sitä primitiivisiin luulemuksiin, todellisuus kun on paljon kiehtovampaa. Ja kyllä, voitte olla hyviä ja oikeudenmukaisia ihmisiä myös ilman taivaspaikan tavoittelua ja jumalanpelkoa, uskokaa tai älkää. Siis jos hyvyys asuu sydämessänne, eikä uskonnollisessa oman edun tavoittelussa.
Jaa a, on kaikenlaisia tielläistujia ja puunhalaajia.
Ei noiden aivoituksia normaalit ihmiset tajuakaan.
Mskaoskbbls spsns ös s aöznd slskdb dko lookok okbs slkkaisths ak?
En tiedä miksi sairastuin skitsofreniaan. Sukurasitetta ja traumoja jonkin verran. Hoitoa ei kyllä ole saatavilla. Vain lääkkeitä, mutta ei keskusteluhoitoa ollenkaan.
Syitä on usein uskoakseni monia. Harvoin on yhtä syytä, jos se ei ole joku trauma.
Ne, joilla on masennusta ja ei ole traumaa- olen usein huomannut että on hyvin minä keskeisiä ihmisiä, saamattomia kun muiden pitäisi palvella heitä. Sitten kun huomaavat, ettei maailma pyöri heidän ympärillään niin masentuvat. Työelämäkin on vaikeaa, kun se toimii muiden ehdoilla eikä joustavuus olekaan tuttu käsite.
Varmasti monia syitä mutta monesti näinkin, valitettavasti.
Mitä helvettiä, täällä kysytään mielenterveysongelmista ja samantien heitetään Raamattu kehiin...
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä, täällä kysytään mielenterveysongelmista ja samantien heitetään Raamattu kehiin...
Kyllä ne liittyy ihan aukottomasti yhteen.
Vierailija kirjoitti:
16 vuotta ilman sosiaalista elämää ja 35 vuotta sinkkuna kun olen miehille täysin näkymätön. Siinä syy vaikeaan masennukseeni. N35
Jokainen voi ottaa itseään niskasta kiinni ja lähteä kavereiden kanssa viihteelle.
Varsinkin naiset löytää heti seuraa miehistä, jos vain haluaa.
Iso osa näistä varmasti on pidempi aikaiseen seurusteluun kelpaamattomia, mutta siitä vaan tutustumaan ja karsimaan huonot pois.
Syy on Kokoomuksen ja Petteri Orvon he itse valitsevat kiusata ihmisiä vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on liikaa vasemmistolaisuutta. Se tekee ihmisistä laiskoja kadehtijoita. Ei ole tie onneen tuo.
Menepä nyt muualle sössöttämään tuota paskaa. oikeisto on syyllinen ihmisten pahoinvointiin, kaikki tajuaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Syy on Kokoomuksen ja Petteri Orvon he itse valitsevat kiusata ihmisiä vuodesta toiseen.
Millä tavalla?
Koittamalla saada Suomen taloutta kuntoon?
Koittamalla saada Suomen sisäistä turvallisuutta paremmalle tolalle?
Ihmettelen jos ei ole mielenterveys ongelmia. Tehdä töitä 40h viikossa ja silti vain köyhtyy ja köyhtyy. Onko ihme jos haluaa välillä narun jatkoksi
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen jos ei ole mielenterveys ongelmia. Tehdä töitä 40h viikossa ja silti vain köyhtyy ja köyhtyy. Onko ihme jos haluaa välillä narun jatkoksi
Miten töitä tekemällä muka köyhtyy?
Sinä et selvästi ole ikinä tehnyt töitä päivääkään, kommentistasi päätellen.
Kyllä kristilliset arvot ovat tärkeitä. Sekin, että vanhemmat eivät riitele ja käytä päihteitä ja antavat lapsilleen turvallisen kodin. Mieluummin käydään kirkossa kuin kapakassa. Olen kiitollinen rakastavista vanhemmistani ja kodista, jossa terve usko sai vaikuttaa.
Kiihkouskovaiset, eli nämä lahkot ovat pahasta, joissa lapsesta asti ahdistetaan kaikki samaan muottiin. Siitä ei mitään hyvää seuraa!
Suomalaiset ovat maailman mielenvikaisin kansa, tarkkana saa olla kenen kanssa geeninsä jakaa.
Olet tainnut lukea kuin Piru Raamattua, kun kerran ilosanoma syntien anteeksiannosta ja Kristuksen lunastustyöstä on mennyt aivan ohi.
Jos ikuinen kadotus jännittää, silloin kannattaa tulla uskoon ja tehdä parannus pahoista teoistaan. Silloin saa vapauttavan tuomion.