Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

It-alalta vaihto uuteen mutta mihin?

Vierailija
03.11.2023 |

Olen ihan lopen kyllästynyt hommiin ja olen pohtinut pitäisikö kouluttautua johonkin uuteen ammattiin. En ole asiantuntija vaan asiakkuudenhallinnan osaaja ja tällä hetkellä myös teknisen yksikön päällikkö.

Mikä ois fiksuin veto, kun ikääkin on piirun verran alle 50v. Lakiopinnot ei tässä kohtaa ole enää realistinen vaihtoehto. Olisi ihanaa, jos ei tarvitsisi enää työskennellä hankalien ihmisten kanssa. Onko sellaista työtä, jolla vielä elättää itsensä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat ettet ole asiantuntija vaan osaaja?

Vierailija
2/12 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat ettet ole asiantuntija vaan osaaja?

En ole tekninen asiantuntija, en konffaa, en ratkaisen vikoja tai palvelupyyntöjä, en kytke mitää mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri?

Vierailija
4/12 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lakiopinnotkin ovat hyvä vaihtoehto. 

Suht helppo ala, jos pääset sisään. 

Vierailija
5/12 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sote työllistää. 

Vierailija
6/12 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tuollaiset asiakkuudenhallinnan hommat jossain muualla kuin IT-alalla, esim. asiakkuuspäällikkönä toimiminen?

Vierailija
7/12 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen rappu- ja muuttosiivouksia. Yksin ja omaan tahtiinsa saa tehdä. 

Vierailija
8/12 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä tuolla ei ole paljon it-alan kanssa tekemistä varmaankaan, koska et tee niitä käytännön it-töitä, vaan haluat pois asiakkuudenhallintatehtävistä, koska siinä johtuu kohtaamaan niin paljon hankalia ihmisiä. Asiakkuudenhallintaahan voisi toki tehdä työkseen muuallakin kuin it-alalla, mutta se tuskin on se mitä haluat, koska siinä roolissa joutuu ihan missä tahansa kohtaamaan hankalia ihmisiä.

Itsellä (minä olen it-alalla myös, mutta ihan devaaja) oli samantapainen ajattelu alanvaihdosta jokunen vuosi sitten. Olen samanikäinen. Mutta mulla päätyi siihen, etten löytänyt mitään alaa, johon olisi vielä realistista kouluttautua tässä iässä, saada töitä valmistuttua, ja joka olisi mukavampaa kuin tämä. Mutta kannattaa tutkia erilaiset koulutusvaihtoehdot läpi, tehdä jotain ammatinvalintatestejä, ehkä jopa käyttää näihin erikoistunutta coachia. Mulla tosiaan haaveet oli luokkaa "kulttuurihistoria tai filosofia kiinnostaa", eikä niitä ole käytännöllistä opiskella tässä iässä, kun työllistyminen muutenkin vaikeaa. Jäin sitten it-alalle ja päätin mennä terapiaan että opin paremmin pärjäämään työni kanssa. Mutta tämä toki ei ole kaikille oikea vaihtoehto, tiedän monia onnistuneita keski-ikäisten alanvaihtoja myös. Edellytys kuitenkin on, että on joku suunta, minne haluaa, eikä vain niin että lähtee vaan pakoon pois ajelehtimaan.

Vierailija
9/12 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä tuolla ei ole paljon it-alan kanssa tekemistä varmaankaan, koska et tee niitä käytännön it-töitä, vaan haluat pois asiakkuudenhallintatehtävistä, koska siinä johtuu kohtaamaan niin paljon hankalia ihmisiä. Asiakkuudenhallintaahan voisi toki tehdä työkseen muuallakin kuin it-alalla, mutta se tuskin on se mitä haluat, koska siinä roolissa joutuu ihan missä tahansa kohtaamaan hankalia ihmisiä.

Itsellä (minä olen it-alalla myös, mutta ihan devaaja) oli samantapainen ajattelu alanvaihdosta jokunen vuosi sitten. Olen samanikäinen. Mutta mulla päätyi siihen, etten löytänyt mitään alaa, johon olisi vielä realistista kouluttautua tässä iässä, saada töitä valmistuttua, ja joka olisi mukavampaa kuin tämä. Mutta kannattaa tutkia erilaiset koulutusvaihtoehdot läpi, tehdä jotain ammatinvalintatestejä, ehkä jopa käyttää näihin erikoistunutta coachia. Mulla tosiaan haaveet oli luokkaa "kulttuurihistoria tai filosofia kiinnostaa", eikä

Tosi hyvä viesti, kiitos tästä. Terapian tarvetta en juuri itselläni näe, monella muulla kyllä ;) Ei vaan, näin se varmaan loppupeleissä menee mullakin, jotenkin sitä vaan on taas viime päivät miettinyt, että tässäkö se työura ja elämä kuluu. Täytyy jatkaa pohdintoja

t.ap

Vierailija
10/12 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottokuponkia vetämään. Niin ne muutkin tekee. Vain lottovoitto voi pelastaa elämän.

Vierailija
11/12 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka opiskelisit uuden ammatin, niin luuletko että kovin moni ottaa vastavalmistunutta, 50-vuotiasta töihin? Ehkä kannattaa jatkaa it-alalla. Työ on vaan työ, jotta voi vapaalla tehdä sitä mitä haluaa.

Vierailija
12/12 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka opiskelisit uuden ammatin, niin luuletko että kovin moni ottaa vastavalmistunutta, 50-vuotiasta töihin? Ehkä kannattaa jatkaa it-alalla. Työ on vaan työ, jotta voi vapaalla tehdä sitä mitä haluaa.

Työ on niin kokonaisvaltainen asia että jos työssä ei viihdy niin ei vapaa-ajallakaan hyvin mene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän