Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkaa tuntua että tuolle lapselle pitäisi hankkia joku diagnoosi . Jo 9v mutta myöhästyy vieläkin koulusta kun jää ihmettelemään jotain käpy

Vierailija
03.11.2023 |

Joskus taas selviää koulun pihaan asti muttei kuule eikä näe kun kello soi ja opettaja huomaa ikkunasta, että tuollahan se "Juho" katselee taivasta.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Ei pidä. On normaalia että lapsi ihmettelee luontoa ja käpyjä. Aikuisten maailmassa on liian kiire. Olisi hienoa jos lapset saisivat leikkiä ja haaveilla, kuten pitääkin mielikuvitusta kehittää ja luovuutta. Aamut aika kylmiä. Mitä jos ymmärretään lapsia enemmän, ei aina diagnosoida. Aikuisten pitäisi olla leikkimielisempiä ja huumoria.

Vierailija
22/26 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diagnoosin hankkiminen ei poista sitä, että joudut itse vanhempana tekemään töitä sen eteen, että lapsi oppii tarkkailemaan kelloa ja menemään kouluun ajallaan.

Lääkityksestä on monille iso apu.

Ihanko tosissanne haluatte pumpata lapsenne täyteen lääkkeitä vain siksi että hän on vähän hajamielistä sorttia? Ei ihmekään että nykylapset on niin sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit sen rannekellon ja vaadit ajan seuraamista. Jos epäilet pojan pitävän nolona, että äiti saattaa, niin sitten sanot, että jos ei itse pysty niin äidin pitää saattaa ja vahtia.

Vierailija
24/26 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisaikaan ei annettu diagnooseja vaan lapselle hankittiin rannekello, vahdittiin että se käyttää sitä ja rangaistiin jos myöhästyi sovituista ajoista.

Rankaiseminen on kaiken a ja o. Muistakaa antaa rangaistus aina, mielummin tyhjästä kuin että unohdatte. NOT (jos ei joku tajunnut heti)

Vierailija
25/26 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aikuinen sukulaistyttö, joka on aina ollut myöhässä joka paikassa joka ikinen kerta. Hassua nähdä yli kolkytvuotias juoksemassa hätääntyneenä taaaas myöhässä jostain. Se vaan on osa hänen persoonaa. Oikein fiksu ja koulutettu, mutta

Vierailija
26/26 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisaikaan ei annettu diagnooseja vaan lapselle hankittiin rannekello, vahdittiin että se käyttää sitä ja rangaistiin jos myöhästyi sovituista ajoista.

Rankaiseminen on kaiken a ja o. Muistakaa antaa rangaistus aina, mielummin tyhjästä kuin että unohdatte. NOT (jos ei joku tajunnut heti)

Millaista toimintamallia sitten itse ehdotat niihin tilanteisiin missä lapsi ei tottele selviä sääntöjä? Pitäisikö vaan jäädä jankuttamaan, että "kyllä sinun kultapieni nyt pitää muistaa tulla ajoissa"?