ADHD ja muisti!! Onhan teillä muillakin??
Muisti todella huono. Mua hävettää kun en muista mitään. Eilenkin oli miehen syntymäpäivä ja meidän 4 vuosipäivä, en muistanut yhtään ja miestä harmitti.
Kommentit (11)
Muistat kyllä
Ei vaan kiinnostanut painaa mieleen
Et sitten jaksanut siihen asiaan keskittyä
kirjoitti:
Voisiko kuitenkin johtua peräsuolen laskeumasta?
On se mahdollista. Mulle tullossa sellainen kahdesti ens viikolla.
AP
Milloin sulla on diagnosoitu ADHD? Olen huomannut joidenkin aikuisten tavallaan luovuttavan yrittämisen diagnoosin jälkeen. Omassa tuttavapiirissä on useampi käynyt testeissä ja pari saanut diagnoosin. Näillä molemmilla on kyllä ollut joitain ADHD-piirteitä aina näkyvissä, mutta diagnoosin jälkeen on lähdetty hurjaan alamäkeen. Eivät enää edes yritä keskittyä yhteen asiaan, puhuvat päälle, eivät kuuntele, eivät muista mitään. ADHD on selityksenä kaikkeen. Tunnen myös yhden, jolla on ollut lapsesta saakka ADHD-diagnoosi ja hän on myös aikuisena käynyt terapiassa. On löytänyt keinot selviytyä mm. kalenteri-muistutukset merkkipäiviä varten, joka tavaralle on oma paikka, johon ne jätetään aina, välttää kaikin voimin multitaskausta yms.
En väitä, että olisit tuon ensimmäisen esimerkin henkilöiden kaltainen. Mutta kerroin ajatuksia herättävänä tarinana. ADHD ei ole syy käyttäytyä huonosti, parempaan käyttäytymiseen ohjaavia keinoja kyllä löytyy.
Sua ei kiinnostanut tarpeeksi. Ehkä olet myös itsekäs ja itsekeskeinen? Muiden asiat eivät vaan nappaa niin.
Muistamisen suhteen on olemassa vaikka mitä apuvälineitä. On kännykän hälytykset, kalenterit, muistilaput jne. Niitähän tietty käyttää jos tietää että on huono muisti. Mutta jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta.
En tiedä
ADHD diagnoosin jälkeen pitäisi palkka laskea ja tietysti este merkittäviin hommiin. Sekopäät ottaa lahjuksiakin mielummin ja jättää hommat tekemättä. Joku voi kuolla. Salaisuuksia voi joutua murhaajaraiskaaja venäjälle.
Täälläkin usein ADHD ihmiset kertoo kuinka ovat aivan perseestä. Miksi emme uskoisi heitä?
Joihinkin kalentereihin saa muistutuksen vuoden välein aina tietylle päivälle, joten laitapa semmoinen vaikka nyt heti, niin ei unohdu.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä
ADHD diagnoosin jälkeen pitäisi palkka laskea ja tietysti este merkittäviin hommiin. Sekopäät ottaa lahjuksiakin mielummin ja jättää hommat tekemättä. Joku voi kuolla. Salaisuuksia voi joutua murhaajaraiskaaja venäjälle.
Täälläkin usein ADHD ihmiset kertoo kuinka ovat aivan perseestä. Miksi emme uskoisi heitä?
😂😂 Ei hitto miten tyhmyliini olet.
Joo. En meinaa muistaa mitään hoidettavia asioita tai erityisiä päiviä.
Vierailija kirjoitti:
Muistat kyllä
Ei vaan kiinnostanut painaa mieleen
Minä mieluummin muistan käydä ruokakaupassa ja laittaa ruikaa kuin miettiä puolison synttäreitä. Kaikkea kun ei voi pitää mielessään. T. Eri
Eiköhän se mies ymmärrä