Ideoita, mitä töitä voisin tehdä kotona yksityisyrittäjänä niin, että muutaman tunnin/pv työllä saisin 1500-2000€ kuussa nettona?
Enempää en tarvitse, en välttämättä ihan noinkaan paljoa. Pääasiallinen rahaa tärkeämpi arvo olisi vapaus, rentous, stressittömyys, omilla ehdoillani eläminen ja toimiminen. Mielikuvana tämä:
Voisin herätä aamulla klo7-8 ja mennä pyjamat päällä keittämään aamukahvia. Katsoisin aamupalani ohessa ikkunasta, kuinka kadulla vilisee autoja ja ihmisiä räntäsateessa, kaikki taapertamassa omiin töihinsä. Rauhaisan aamupalatuokion jälkeen voisin availla tietokonetta ja alkaa hiljalleen katsomaan päivän töitä. Parin tunnin työsessio, sitten voisi vaihtaa pyjamat ulkovaatteisiin ja käydä ulkona, ehkä lähikaupassa ruokaostoksilla. Kotiin lounaalle. Sen jälkeen iltapäivällä taas parin tunnin työsessio ja sen jälkeen saisi riittää, sitten alkaisi "oma aika" jota käytännössä koko päivä on muutenkin ollut. Elän yksin, haluan olla yksin, en halua olla ihmisten kanssa enää tekemisissä enempää kuin on välttämätön pakko. En pyydä paljoa. Elämäni suurin haave näin keski-ikäistymisen kynnyksellä. Vielä joku päivä, vielä joku päivä.....
Kommentit (72)
Eikös nuo blogit ja vlogit ala olla jo mennyttä? Itse en ole niitä enää vuosiin lukenut tai katsellut. Varmasti vaikea lyödä läpi uutena tulokkaana enää tässä vaiheessa.
Eikös podcastit ole nyt "se" juttu? Niitäkin taitaa olla kuin sieniä sateella joten vaikea ehkä erottua joukosta niin että sillä onnistuisi tienaamaan.
Niin tai ihan joku oikea työ? Eihän tuollaiset bloggaamiset ja podcastailut missään tapauksessa ole pitkäikäinen tulonlähde. Kirjanpitäjä vaikka.
Kirjanpitäjää olin itaekin ehdottamassa, mutta siinä täytyy kyllä olla asiakkaiden kanssa tekemisissä, neuvoa ja ohjeistaa. Myös joku yksinkertaisempi talouspuolen tehtävä voisi olla hyvä, vaikkapa ostoreskontranhoitaja. Ap voisi olla myös palkanlaskija. Kaikki nämä työt vaatii ammattitaitoa, varsinkin jos ap haluaa tehdä niitå yrittäjänä.
Ärsyttää nuo jokaiseen ketjuun eksyvät Onlyfansia ja seksityötä ehdottavat virnuilijat.
Minä olen miettinyt ihan samaa, ap, sillä erotuksella että olen työtön (tai itse asiassa en tiedä oletko sinäkin) enkä vaan millään löydä työtä. Olen myös alkanut v*ttuuntua siihen, että olen korkeasti koulutettu ihminen jolla on monenlaisia taitoja, mutta haaskaan aikani hakien pienipalkkaisia p*skaduuneja joita en edes saa. Esimerkiksi puhun viittä kieltä sujuvasti, mutta laitan nöyriä hakemuksia kaikenlaisiin 10h/vko myyjän paikkoihin jonne saisin matkustaa tunnin suuntaansa bussilla ja joista en saa ikinä mitään vastauksia. Mitä järkeä tässä kaikessa on?
Haluja olisi työskennellä ahkerasti. Yritysideoitakin on itse asiassa useampia, mutta en USKALLA kokeilla niistä yhtään, koska mikään keksimäni idea ei toistaiseksi ole niin pomminvarma, että voisin pärjätä sillä heti jos menetän työttömyyskorvauksen. Itse asiassa en tiedä onko niin pomminvarmoja ideoita olemassakaan.
Olen laskenut että minulle riittäisi 1000 euroakin kuukaudessa. Ei pitäisi olla mikään mahdoton toive.
Vau, ihan korkeakoulutettu, monitaitoinen ja puhut viittä kieltä! Silti ei töitä löydy. Taas vaihteeksi yksi jolla on liian suuret luulot itsestään.
kirjoitti:
Vau, ihan korkeakoulutettu, monitaitoinen ja puhut viittä kieltä! Silti ei töitä löydy. Taas vaihteeksi yksi jolla on liian suuret luulot itsestään.
Jonkun oman tuotteen valmistaminen ja myynti verkkokaupassa. Aluksi voisi tehdä niin,että myisi niitä jonkun ystävän verkkokaupan kautta tai jossain myyntipisteessä. On paljon tuotteita,mitä ei vain saa enää mistään kun kaikki tavara tuotetaan suurissa tuotantoketjuissa. Ketään ei kiinnosta tehdä "nappikauppaa" vaan suuria voittoja pitää saada heti. Vaikka juuri pienimuotoinen toiminta elättää tosi monta ihmistä ja perhettä. Nyt vain mielikuvitus kehiin ja keksit jonkun oman jutun!
kirjoitti:
Hinnoittelet vaan tuotteesi/palvelusi oikein. Olipa se mikä tahansa.
Ostan vanhat auton renkaat satasella torista ja myyn kahdella tonnilla.
Yksinkertaista!
Keskiverto treidaaja tienaa 2-3% tuoton pääomalleen kuukaudessa. 100k€ salkulla pitäisi siis tulla tuo haluamasi summa, ainakin bruttona.
Perusta myös YouTube-kanava, jossa kerrot treidaamisestasi. Sillä voisi hyvinkin saada joitain satasia kuukaudessa lisää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin olin noilla spekseillä pitkään työttömänä. Sitten kouluttauduin uudelleen ja olen ollut siitä lähtien työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Keskiverto treidaaja tienaa 2-3% tuoton pääomalleen kuukaudessa. 100k€ salkulla pitäisi siis tulla tuo haluamasi summa, ainakin bruttona.
Perusta myös YouTube-kanava, jossa kerrot treidaamisestasi. Sillä voisi hyvinkin saada joitain satasia kuukaudessa lisää.
Elikkä easy peasy, 1. ??? 2. voilà, sinulla on 100k osakesalkku 3. profit!!!
Vierailija kirjoitti:
Onko tosiaan "liian suuret luulot itsestään" toivoa, että voisi tienata edes 1000 euroa kuukaudessa?
Täh, itse tienaan vähän yli 2000 kuussa kun käyn joka päivä "muutaman" tunnin (8-9h) kokopäivätöissä :D ja neljäsosalla tunneista aioit tienata saman?
Jollain parin tunnin pilipalihommalla meinasit siis tienata 12 000 euron kokopäivätyön vastaavaa? Tulee mieleen vain pari maailman vanhinta ammattia missä moinen onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun oman tuotteen valmistaminen ja myynti verkkokaupassa. Aluksi voisi tehdä niin,että myisi niitä jonkun ystävän verkkokaupan kautta tai jossain myyntipisteessä. On paljon tuotteita,mitä ei vain saa enää mistään kun kaikki tavara tuotetaan suurissa tuotantoketjuissa. Ketään ei kiinnosta tehdä "nappikauppaa" vaan suuria voittoja pitää saada heti. Vaikka juuri pienimuotoinen toiminta elättää tosi monta ihmistä ja perhettä. Nyt vain mielikuvitus kehiin ja keksit jonkun oman jutun!
Kannatettava ajatus, mutta vaikeampaa kuin miltä esityksessäsi kuulostaa.
Jos ap haluaa pari tonnia kuussa käteen, hän tarvitsee liikevoitoksi toiminnastaan n. 3000€/kk.
Jos hän alkaa valmistaa jotain tuotetta, hänen tulisi myydä tuotetta siis 3000€ katteella joka kuukausi. Liikevaihtoa siis pitäisi olla moninkertainen määrä, todennäköisesti 100 000-200 000€/vuosi.
Ei enää kovin helposti kotona leppoisasti pyöritettävää touhua.
Vierailija kirjoitti:
Täh, itse tienaan vähän yli 2000 kuussa kun käyn joka päivä "muutaman" tunnin (8-9h) kokopäivätöissä :D ja neljäsosalla tunneista aioit tienata saman?
Jollain parin tunnin pilipalihommalla meinasit siis tienata 12 000 euron kokopäivätyön vastaavaa? Tulee mieleen vain pari maailman vanhinta ammattia missä moinen onnistuu.
Hmm, mielestäni ap:n kuvailema työaika on puolet sinun työajastasi eikä neljäsosa?
Ja yrittäjällähän on yrittäjän riskit, ei sitä oikein voi verrata palkkatöihin. Yrittäjien freelancerina tekemät keikat on hinnoiteltu moninkertaiseksi kuin mikä vastaavalla työntekijällä olisi tuntipalkka kokopäivätöissä asiakasfirmalla.
Kysymys tietysti on, miten tuollainen toiminta saadaan käyntiin, helpommin sanottu kuin tehty.
Mutta kyllä, jotkut ihmiset tekevät vaikka graafisena suunnittelijana pari tuntia päivässä töitä ja tienaavat monta kertaa enemmän kuin joku joka paahtaa 40h/vko siivoojana. Elämä on.
Ei kannata niitä paskaduuneja hakiessaan mainostaa itseään liikaa.
Eivät usko, että jaksat sitoutua johonkin lähikaupan myyjän hommaan, kun rahkeita olisi parempaankin.
Freelance koodarina varmaan onnistuu jos on hyvä koodaamaan. Tekee oman yrityksen kautta, niin voi ottaa juuri sen verran töitä kuin haluaa ja laskuttaa sen verran kuin asiakas suostuu maksamaan, mikä voi olla paljonkin, kun koodaripula on melko paha.
Seksipalvelut. 20 euroa tunti niin ei kauan mene kun 1500 tienattu.