Kuumetta ilman kuumetta?
Onko muita, jotka saavat sairaana todella kuumeisen olon niin, että päästä heittää, hengitys tuntuu kuumalta ja samoin pissa, mutta mittari näyttää vaan jotain 36 astetta?
Kuvittelua tämä ei ole, tätä on nyt ollut jo jonkin aikaa, samoin vatsakipua ja yskää. Muilla perheenjäsenillä on myös joko kuumetta tai kurkkukipua, jopa koira näyttää saaneen tartunnan ja oksentelee.
Ärsyttää kun työterveydessäkin kysytään aina vain, että onko kuumetta ja kun ei ole, niin eivät pidä sairaana lainkaan.
Kommentit (7)
Normaalia, vähän kuin matalan ferritiinin aiheuttama anemia.
Kuulostaa tutulta. Ihan sama kuinka kipeä olo on, lihaksia särkee, kurkku kipeä, veto poissa, ääni poissa, pää täynnä räkää, kylmä/kuumahiki... Ja lämpömittari näyttää enintään 36,8. Yleensä vähemmän.
Onko kukaan tästä 'kuumeettomuudesta' kärsivä saanut mittauksessa kuumetta, jos mittaa jotenkin sisäisesti? Mulla ei näytä kuumetta suustakaan mitattuna.
Onhan "kuumeinen olo" (lihaskivut yms.) ihan flunssankin ja varsinkin influenssan oire. Yskä, ripuli ja kivut kuulostaa myös koronalta.
Tuttua ja sukuvika. Normaali lämpö on vähän päälle 35, ja kun olo tuntuu selvästi kuumeiselta, mittari näyttää 36 ja risat. Minulla on aikoinani ollut useampi kurkkupaise ja nielurisatulehdus ilman kuumeilua, ja aina on ensin väitetty, että jollei kuumetta ole, ei voi vaivojakaan olla.
Kunnon kuumetta koen hyvin harvoin, mutta sitten mennäänkin toiseen ääripäähän eli yli neljänkymmenen. Itse en siitä kovasti tajua, koska jo pari astetta alempana olen niin tuskainen, etteivät aivot jaksa pysyä mukana. Tällaista kuumetta on aiheuttanut muun muassa ruusu eli paha bakteeritulehdus ihossa, minun tapauksessani pään alueella.
Ei se kuumemittarin lukema kerro kyllä yleisolosta yhtään mitään. Kerran näytti tasan +39c ja tein vaan voileipiä ja söin hyvällä ruokahalulla. Oli vaan vähän kuuma ja "pörröinen" olo. :D Yleensä flunssat mulla just sitä että kuume ei pahemmin nouse mutta olo on kuin jyrän alle jääneellä.
Tuttu tunne minulle. En tiedä syytä siihen.