Menimme miehen kanssa viime vuonna naimisiin. Masennuksen takia kiloja on tullut vuodessa lisää toistakymmentä. Tänään mies pamautti että
katuu naimisiinmenoa kanssani koska minusta on tullut tällainen kuvottava muodoton pallo. En ole kyennyt vastaamaan hänelle vaan lähdin heti etuovesta ulos enkä ole palannut. Ei tässä varmaan ole mitään tapaa jatkaa, kun oma aviomies ajattelee että olen kuvottava?
Kommentit (141)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
todennäkösesti on jo vihjailtu vuoden verran. uhriudu kunnolla niin tajuaa ettei kannata enään edes yrittää.
Onko ap:n mies kokeillut samaa, mitä monet naiset ovat tässä ketjussa tehneet miehensä eteen, eli kannustanut sekä laittanut ap:lle terveellistä ruokaa? Eli auttanut ap:ta? Lyttääminen ei auta.
Tuoko on naisten mielestä kannustamista että tekee ruokaa mitä vain itse haluaa ja mistä jo etukäteen tietää että toinen ei tykkää?
Ja sitten ihmiset lupaavat vihkiseremonioissa rakastaa ja tukea toista niin myötä kuin vastamäessä. Pah
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Eikö avio-onni kukoistakaan? Onko mies henkisesti tai fyysisesti väkivaltainen? Vai miksi tuore avioliitto ei olekaan ihanuutta ja autuutta, kun masennus on ilmeisesti vaivannut koko vuoden? Vuodessa toistakymmentä kiloa lisää vaatii melko holtitonta ylensyöntiä ja liikkumisen vähyyttä
Haukkuu vaimoaan kuvottavaksi palloksi ja sä kyselet että onko henkisesti väkivaltainen. Eiköhän se tuosta jo selvinnyt että on.
Jos mies on pitkään moittinut vaimoa, sellainen voi johtaa masennukseen. Se on eri asia kuin, että tuo oli ensimmäinen ikävä kommentti.
Vierailija wrote:
Ja sitten ihmiset lupaavat vihkiseremonioissa rakastaa ja tukea toista niin myötä kuin vastamäessä. Pah
Vastamäki-verukkeella pitäisi ilmeisesti hyväksyä kaikki puolison toilailut ihan tuosta vaan.
Ei se lihomisesi masennuksesta johdu, vaan siitä, että syöt liikaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
todennäkösesti on jo vihjailtu vuoden verran. uhriudu kunnolla niin tajuaa ettei kannata enään edes yrittää.
Onko ap:n mies kokeillut samaa, mitä monet naiset ovat tässä ketjussa tehneet miehensä eteen, eli kannustanut sekä laittanut ap:lle terveellistä ruokaa? Eli auttanut ap:ta? Lyttääminen ei auta.
Tuoko on naisten mielestä kannustamista että tekee ruokaa mitä vain itse haluaa ja mistä jo etukäteen tietää että toinen ei tykkää?
Vika on silloin omassa asenteessa jos monipuolinen ja tavallinen ruoka ei kelpaa, vaan joka päivä on saatava epäterveellistä "lohturuokaa".
Hyvä kun tuli näin varhaisessa vaiheessa ilmi että mies rakasti ulkonäköäsi, ei sinua. Viimeistään tuo olisi sitten ollut edessä kun ulkonäkösi olisi muuttunut vanhenemisen vuoksi, ja helpompi se nyt on erota kuin sitten jopa kymmenien vuosien valheavioliiton jälkeen.
Anna sille ja naapureille pyllyä ja piparia
Se sinun masennus lähtisi samalla lääkkeellä kuin kilotkin. Pistät ulkoiluvaatteet päälle ja ryhdyt vetämään tunnin kävelylenkin joka päivä raittiissa ulkoilmassa luonnon helmassa.
Sano että olet samaa mieltä, en tiennyt minkälaisen ääliön nain.
Vierailija wrote:
Olen samaa mieltä. Nykypäivänä nainen jättää heti ensimmäisen vastoin käymisen takia.
Vierailija wrote:
Hyvä kun tuli näin varhaisessa vaiheessa ilmi että mies rakasti ulkonäköäsi, ei sinua. Viimeistään tuo olisi sitten ollut edessä kun ulkonäkösi olisi muuttunut vanhenemisen vuoksi, ja helpompi se nyt on erota kuin sitten jopa kymmenien vuosien valheavioliiton jälkeen.
Samaa mieltä. Hyvä että asia selvisi näin pian häiden jälkeen. Nyt vaan avioero, jonka jälkeen AP voi jatkaa itsensä lihottamista yhä sairaalloisempaan kuntoon, ja mies pääsee etsimään itselleen kumppania jota kiinnosta oma terveys ja hyvinvointi.
Vierailija wrote:
Vieläkö vuonna 2023 tulee yllätyksenä asia josta on julkaistu useita tutkimuksiakin että miehet toimii visuaaliset ärsykkeet samalla tavalla kuin naisille toimii emotiaaliset ärsykkeet?
Ihan ensisijaista on avioero, niin ikävää kuin se onkin. Kukaan itseään kunnioittava ihminen ei voi olla parisuhteessa, jossa puhutaan noin. Ja kun omanarvontunto katoaa, ihminen masentuu.
Kun mies on ulkona elämästä, mieti onko muita vastaavia vielä siivottavana ja tarvitsetko terapiaa vai riittääkö self help.
Jos kilot eivät meinaa lähteä, hae lääkäriltä Mysimbaa, se auttaa sekä masennukseen että masennuksen tuomiin kiloihin.
Olen pahoillani, nyt sattuu kovaa. Mutta älä jää tuollaiseen suhteeseen. On vielä pahempaa, jos alistut ja turrut. Halaus ja tsemppiä <3
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olen samaa mieltä. Nykypäivänä nainen jättää heti ensimmäisen vastoin käymisen takia.
Minä sitkutin ainakin 6 vuotta, kunnes kyllästyin siihen jatkuvaan valitukseen, huonoihin elintapoihin, laiskuuteen. Tajusin ettei niihin asioihin ole tulossa muutosta.
Istuin sohvalla raskaan työpäivän jälkeen ja tuli mieleeni, että vauvapalsta voisi ilahduttaa minua jutuillaan. Avasin ketjun, jonka otsikko oli "Menimme miehen kanssa viime vuonna naimisiin. Masennuksen takia kiloja on tullut vuodessa lisää toistakymmentä. Tänään mies pamautti että" ja jouduin heti pettymään. Mieleeni juolahti kysymys, eivätkö suomalaiset osaa enää otsikoida asiaansa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ap on nero!!! Ratkaisit juuri avaruusmatkailuun liittyvän ravinto-ongelman. Laitetaan Marsiin masentuineita, niin eivät tarvitse ollenkaan ruokaa. Toivottavasti eivät kumminkaan liho kauheasti, jotta mahtuvat liikkumaan ahtaassa sukkulassa.
Masentuneethan monesti juuri hakevat lohtua ylensyönnistä.
Tai päinvastoin eli lopettavat syömisen lähes kokonaan.
No en jatkaisi. Helpompi tiputtaa kilot kun ei ole joku siinä vieressä inhoamassa ja nälvimässä. Saattaa masennuskin helpottaa.
Stressi ja mt-ongelmat aiheuttavat/edesauttavat lihomista.