Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen astma johtuu kodin ahdistavasta ilmapiiristä??

Vierailija
31.12.2006 |

Onko olemassa viimeaikasia tutkimustuloksia siitä, että lapsen astman puhkeaminen johtuisi siitä, että kotona on ahdistavaa? Tai ollaanko ylipäätään oltu joskus sitä mieltä, että astman synnyssä olisi kyse enemmänkin psyykkisistä syistä?

Itse olen kuullut väitteen, että astma lapsella johtuisi kodin ahdistavasta ilmapiiristä. Tuntuu vain mielestäni aika kummalliselta väitteeltä.

Siis itse en usko tuohon väitteesee ollenkaan. Mutta jos joku tietäisi kertoa tarkemmin asiasta, olisi siitä mukavaa kuulla tarkemmin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...työskentelen jatkuvasti moniongelmaisten perheiden ja etenkin heidän lastensa kanssa. Siltä pohjalta voin sanoa, että lapsilla on muita lapsia useammin esim. päänsärkyä, vatsakipuja, omituista pakonomaista yksimistä/kröhimistä, silmien räpyttelyä yms.

Vierailija
2/5 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskaan en usko että se yksin on ongelma, vaan uskon että stressi ja henkinen pahoinvointi ylipäätään pahentaa mitä tahansa sairautta. Kyllä perussairaus pitää olla jo pohjalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vanhemmat eroavat. Psyykkisistä syistä ne siis alkoivat.

Vierailija
4/5 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

BS!! Minulla on astma, eikä siinä ole syynä mitkään huonot kotiolot!! Syynä on pääsaiassa perimä (isällä & äidin isällä). Astma on krooninen keuhkoputken ja hengityselinten tulehdus!

Vierailija
5/5 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 7 vuotta sitten todella paha ja riitaisa ero jonka seurauksena minulle tuli hengenahdistusta ja jouduin käyttämään astmapiippua. Olen myöhemmin tulkinnut tuon hengenahdistuksen johtuvan siitä riitaisasta erosta. Luulin, että minulle oli tullut astma mutta niissä kokeissa ei ilmennyt sen olevan astmaa. Tätä kesti n. ½ vuotta ja sen jälkeen oireet hävisi.

Samoin nuorin lapsistani kärsi hieman samanlaisista oireista kun tilanne oli rauhottunut ja isä rupesi uhkailemaan ottavansa lapset luokseen asumaan.

Eli kyllä siinä voi olla perää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi