** ELOISTEN UUSI VUOSI **
Tässä linkki edelliseen pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9186320&p=1&mpage=6&tmode…
Tervetuloa kaikille uusille!
Tänään on sitten vuoden viimeinen päivä. Miten aiotte uutta vuotta juhlia? Me ollaan ihan perhepiirissä kotona.
(.) Jos en saa nukuttua päikkäreitä, niin sitten on pakko mennä aikaisin petiin, sillä väsyneenä iltaisin iskee valveilla olleessa kuvotus. Muuten toi kuvotus on vähentynyt paljonkin. Täällä jytisee kuudesta puoli yhteen saakka sen verran kovaa, että vain toi pienin meistä saa unen päästä kiinni ja neiti ei herää vaikka ikkulasit helisisivät. Uskomatonta..
Täytyy myöhemmin katsoa sitä msn-yhteisöä. Odottelen ekaa kunnallista ultraa, joka on vasta tammikuun lopulla tai helmikuun alussa maagisen ekan kolmanneksen lopulla.
Kommentit (18)
meillä uutta vuotta vietetään ihan perheen voimin käydään pari paukkua laittaa esikoiselle alku illasta ja sit taidetaan vaan kattella ikkunasta. voipi olla että meen myös aikasin nukkuu kun väsymys painaa illalla on nukkumaan meno aikaistunut huimasti. ;)
meille kun tulee toinen niin olen huomannut että mies paijailee masua ja odottaa kans kovasti toista saapuvaksi vaikka ei tässä nyt vielä kovin pitkällä olla. jotenkin outoa minulle eka raskaus mun piti piilotella masua pitkään kun mies ei saanut kerrottua omille vanhemmillee,pelkäsi reaktiota ja turhaan. no nyt jouluna kerto kun pöydässä alkuruokana pelkkää kalaa jotan en voinut syödä. olen niin ylpeä hänestä ;) odotan innolla että raskaus tulee näkyviin.. ja edelleen miten jaksankaan odottaa sitä ultraa tammikuun loppuun....... ja vointi täällä edelleen ällötystä,paitsi täl hetkel olo on hyvä. ;)
joo nyt täytyykin lopetella tyttösellä on nälkä kun kurkun kanssa tulee keittiöstä. oikeen mukavaa uutta vuotta teille kaikille.
ankka 7+5
Täällä ollaan myös väsymyksen kourissa. Voisin nukkua vaikka koko ajan, ei tee yhtään tiukkaa;/ Kuvotus ehkä aavistuksen hävinnyt, mutta tiettyjen ruoka-aineiden ajatteleminen tekee pahaa... lähden viettämään vuoden vaihtumista vanhempien luoksen. En muista koska olisin heidän kanssa uutta vuotta juhlinut:) mies kun on töissä ja kaikki kaverit jossain bileissä. Ei oikein houkuttele selvin päin.
Oikein Hyvää Uutta Vuotta kaikille Eloisille!
Palataan asiaan ensi vuonna:)
esmaralda rv 8+3
Täällä on jo pyöritty hetken aikaa sängyssä ennen kuin jaksoin nousta ylös.. Kellokin alkaa kohta kiljumaan tuossa vieressä, et muistan lähteä töihin. Tänään musta tuntuu et tulee hiljainen päivä kaupassa.. Ainakin illemmalla. Suurin osa porukasta on kuitenkin viihteellä ja jossain juhlimassa.
Me juhlitaan ainakin osaksi kotona, rakettejakin on muutama kunnollinen, mies halus satsata tänä vuonna muutamaan kunnolliseen ja isoon paukkuun, kuin säkilliseen sälää.
En tiedä vaan mistä meinaa ampua niitä, kun lunta on tasan nolla...
Heidi: Oletko saanut mun mun lähettämän meilini? Sieltä valvojan sivun alta pitäisi myös löytyä suora kutsu linkki, joka tulee ainoastaan ja vain sinulle omaan sähköpostiisi. Käsittääkseni tuo lähettämäni meili meni nyt suoraan yhteisön sivulle kaikkien luettavaksi...Eikö?
Yritin tuossa yksi ilta tutkia sitä systeemiä, mutta MSN:llä oli teknisiä huoltoja menossa ja palvelu ei ollut sillä hetkellä käytössä.
Nelliina: Hih..vanha tuttu, welcommen tuu thö Eloisiin!
Oma olo edelleen, sitä sun tätä. Näppyjä alkanut tulemaan rintakehään, sekä selkään kasvavissa määrin, ällööö.. Myöskin naamaan puhjennut muutama oikein iso ja kipeä jätti finni.
Yritän tässä nyt syädä samalla aamupalaa ennen töitä, että josko pahaolo pysyis sitten siellä ollesa poissa..
Hyvää uutta vuotta 2007 kaikille Eloisille minunkin puolestani!
terkuin Helga & Takku takiainen viikoilla 6-8...Jep, en jaksa enää pähkäillä oonko nyt missä vaiheessa menossa, kun ei sitä tarkkaa tietoo oo ennen torstaita, niin merkkaanpa noin! (Kunpa olisikin jo viikolla 8....)
Paremmalla mielellä täälläkin parin itkua tiherretyn päivän jäljiltä. Olin eilen lasten kanssa vanhempieni luona ja oli todella mukavaa olla siellä. Tuntui hyvältä olla omien tuttujen ihmisten keskellä ja kaikkien karvakorvien. Eläimissä on jotain terapeuttista, niin se vain on. Aina kun on murheitaja käyn maalla niin heti tuntuu paremmalta. Miehenkin kanssa hieman puhuttiin eilen ja hän hyväksyy pitkin hampain että lapsi pidetään. Sanoi että minkäs sille mahtaa kun kerran vahinko on jo tapahtunut. Netissä olen tila-autoja ja isompia asuntoja myös surffaillut ja nyt on positiivinen mieli niidenkin suhteen eli kyllä me joskus saadaan näilläkin tuloilla auto ja asunto joihin mahdutaan.
Oma olo on edelleen ihan hyvä. Tosin mikään ruka ei oikein maistu mistä johtuen olen edelleen laihtunut. No eiköhän se ruoka ala maistumaan taas ihan kiitettävästi kun muutama viikko vielä kuluu. Kuvotusta on ollut silloin tällöin mutta ei kovin paljon.
Uuutta Vuotta mennään lasten kanssa viettämään siskoni tykö kun mies on töissä. Pieniä paukkuja on lasten iloksi hommattuna ja niitä sitten ammutaan siskoni pihassa alku illasta. Sitten syödään siskon laittamia herkkuja ja pelaillaan pleikkarilla Sing Staria. Meidän yhteisiä kavereita tulee myös iltaa viettämään joten mukavaa pitäisi olla. ja lapsillakin on seuraa kun on serkut joiden kanssa leikkiä.
aliisa ja ylläri rv 6+jotain kai
Se MSN on edelleen huoltotilassa, ja viestinne eivät oo tulleet valitettavasti perille... Mutta ei auta kuin odotella päivä tai pari, ja katsoa tilanne uudestaan.
Jos ei ne viestit tuu sinne yhteisöön perille, mutta kutsunlähetys-sivu alkaa toimia, niin voin sit ehkä laittaa oman e-mailini tänne niin voitte siihen laittaa viestin. Mut katsotaan sitä sitten jonkun ajan päästä.
Joku kysyi, ollaanko siellä omalla nimellä, niin ei ole pakko olla mutta keskinäistä luottamusta se tietenkin vahvistaa jos ollaan rehdisti omia itsejämme siellä. Toisaalta ei kai se ole vältämätöntäkään. Mutta kelataan niitä yhteisiä pelisääntöjä ja kirjataan ne ylös sitten ku saadaan yhteisö workkimaan.
Heidi ja Nano 5+2 :)
(näyttää siltä et Nano jäi työnimeksi.. :) )
Vietetään ilta mun äidillä hyvin syöden, ite vien sinne mansikkajäädykettä. Meinas vaan eilen maistuu jo se jäädyke" taikina" ... Muitakin sukulaisia tulee illanviettoon ja meidän pitikin kertoo uutinen nyt päivällä etukäteen kivalla viestillä, mut eipä vielä voidakaan =(
Perjantaina oli eka neuvola ja viikkoja menkkojen mukaan (ei oikeesti) sillon 10+1 ja ei kuulunu sydänääniä. Aiemmissa raskauksissa on kuulunu jopa rv 8+. Muutenkin mun on hirmu vaikee ollu tätä uskoo ja pelkään kaikkee mahollista eikä tuo nyt ainakaan helpottanu oloa. Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja verikokeessa selvis et arvot tippunu reippaasti, nyt saa sit pelätä sitäki et onko noi huonot arvot ehtiny tekemään tuhojaan....
Neuvolassa sain kuulla et nyt täällä pääsee kaikki halukkaat np-ultraan, siinä tulee sit samalla kromosomitestit, mut ainakin suunnitteilla kuulema vois päästä vaan ultraanki! Koitan heti tiistaina varata sit aikaa sinne, olis sit jo parissa viikossa. Oliski kiva olla näin alusta oikeilla viikoilla, kun 2 aiempaa on sit rakenneultras saanu jopa 3viikkoo vähemmän viikkoja!
Illasta lisää, niin tullaan kotiin varmaan ysin paikkeilla, käytetää tytöt pesulla ja laitetaa yökuntoon. Katotaa jos jaksavat olla hereillä puoleenyöhön ja mennään sit toppapuvuissa paukuttelemaan ja kattelemaan maisemii. Sit saa tytöt suoraan sänkyihin! On kyl niin paljon kivoi pelejä joulusta et luulis ajan kuluvan..
Nyt ei muutakun iloista ja vauvantuoksuista uuttavuotta kaikille eloisille!!!!! Nähdään ensi vuonna!
mamitus ja tytöt 4,5v ja 2v
kaipa jotain selkoo saitte kuitenki =)
mamitus rv 10+3
No niin, viikkoon en ole jaksellut oikein kirjoitella kun iski tämä pahoinvointi ja väsyttänyt on aivan hirveästi ja olihan nuo joulukiireet, niin tais tuo väsymys osittain johtua joulusta, oli sitä porukkaa ja hulinaa, oma palutuminen siitäkin, ihana oli tulla omaan kotiin.
Mutta nyt ois uusi vuosi ja ollaan kohta lähdössä vanhempieni luokse tuohon melkein naapuriin, syömään ja paukuttelemaan jne.
Aliisa:Olipa mukava kuulla että miehesi pikkuhiljaa alkaa " pehmenemään" . Minun miehellä ainakin aina ensin tulee se, EI. Mutta tunnen hänet niin hyvin, että hän tarvitsee aikaa sulatella asiaa kunnes suostuu. Olen jo tottunut siihen EI sanaan. Mutta hyvä että asiat parempaan päin:)
Uusia on näköjään tullut mukaan , kivaa, meitä onkin paljon:)
Oma napa voi hyvin, paitsi sitä pahoinvointia, mutta hyvä että sitäkin on. Vessassa ei ole tarvinnut vielä kumminkaan juosta. Masu pömpöttää ja sipsit maistuu....iiik.
Unia olen nähnyt poikavauvasta, mutta en oikein usko. On tää niin erilaista kuin esikoiseni kanssa joka on poika. Paljon helpompaa nyt....
Mutta nähtävästi kysellään kumpi tulee jos/kun sinne asti päästään:)
¤¤¤¤ONNELLISTA UUTTA VUOTTA KAIKILLE!¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Iivokki ja piiperoinen 9+2
Vuosi taas vaihtuu, kylläpä aika kulkee nopsaan!!
Me vietämme rauhallisesti vuoden vaihteen, nakkeja syöden ja raketteja lähetellen!
(.) ei kuulu mitään, oireita ei edelleenkään ole! :(
Mutta se seviää sitten neuvolassa mitä tuleman pitää!!
Rauhallista vuoden vaihdetta kaikille!!
Neiti04 rv 5+6
Täällä on nyt 2 päivää helpompia,ei oo ällöttänyt enää kokoaikaa ja väsymyskin näyttäis hiukan hellittävän.
Siivousta oon yrittänyt täs aloitella,illalla tulee naapurin vauvaperhe meille lautapelejä pelaamaan ja raketteja ampumaan.
Isommat lapset raivas just omat huoneensaleluista,joten imuri on otettava saman tien kouraan.
Lumina ja Lahja rv 8+3
kirjoitin taas kerran niin kiireellä,et sanat meni yhteen.
Oikein onnellista UuttaVuotta 2007 kaikille odottajille,kunpa kaikkien odotus sujuisi onnellisesti loppuun asti.
Lumina
Hauska kuulla, että muuallakin uuttavuotta otetaan juuri samoista syistä rauhallisesti vastaan: Meikin leppoisasti kotona, ehkä korttelimme jalkkiskentällä käymme posauttamassa pari pikkutulitetta lasten iloksi kaveriperheen kera... JOku muukin totesi kuvotuksen saapuvan iltaisin, ja näin on meitsilläkin pari iltaa ollut. Tosin tänään ällötti aamustakin. Siihen auttoi reipas tunnin kävely naisseurassa, mies lähti lasten kanssa anoppilaan.
Aliisan miehen kypsymisestä ajatukseen olen tosi hyvilläni. KAikkea hyvää teille!
Toivottavasti Gaiakin voi jo nimimerkkinsä mukaisesti hiukan iloisemmin.
Mä olen aivan älyttömän väsynyt, vaan se ei liene mikään uutinen. Sen sijaan haluaisin kysyä teiltä monta synnytystä kokeneilta, onko teillä milloinkaan raskauden edetessä revenneet vatsanpeitteet tms. ja aiheuttaneet tyrää? Synnytin viime tammikuussa toisen, iiison, lapsemme, ja lapsivettäkin oli huikeasti, minkä vuoksi maha oli valtaisia ja hirmuinen, ja kun vielä yliaikaa mentiin yli kaksi viikkoa, maha vain repeili lisää ja on tuntunut siitä asti ihan tohjolta ja hajonneelta. Jutellessani asiasta kavereideni kanssa tajusin (tarkistin juuri lääkärikirjastakin), että perhana, kaiken muun lystin lisäksi mulla taitaa olla navan yläpuolella kelpo tyrä! Eli vatsalihaksia jännittäessä muuten on elottoman littanaa löllöä (entisten melko skarppien lihasteni kohdalla, näin se menee!), vaan navan yläpuolelle kohoaa ihme suuri pyramidi, joka mitä todennäköisimmin suolistoparkaa, joka pullistuu repeämästä esiin. Odotan todella 10.1 olevaa nlaa, jotta saisin tietää, miten vaikuttaa tähän raskauteen. Leikkaus kai edessä sitten joskus. Vaan jos jollain on tästä kokemuksia, lukisin niistä mieluusti!
Hauskaa ja leppoisaa iltaa teille, eloisat!
Vitanova rv 9+1
Heips!
Hauska kirjoitella taas elokuisissa. Viimeksi tein sitä vuonna 2003 jolloin odotin esikoistyttöäni. Viime tammikuussa sain toisen tyttöni ja nyt sitten ihan yllärinä huomasin olevani taas raskaana. Alkushokista toivuttuani tunne on taas ihanan odottava. Olokin on pysynyt ihan kohtuullisen hyvänä. Viime kerralla kävin pahoinvoinnin vuoksi kerran sairaalassakin, mutta kesän helteillä oli kyllä osuutta asiaan.
Viikoista en ole yhtään varma kun ehti olemaan vasta yhdet menkat kakkosen jälkeen enkä oikein tarkkaan muista koska ne olivat. Ekassa ultrassa varmaan vasta varmistuvat jonkunlaiset viikot. Uskosin et olis menossa 7.-8. viikko.
Uutta vuotta juhlitaan kotona omassa porukassa. Illalla mennään tuttavaperheen kanssa ampumaan pari rakettia lasten iloksi.
Hyvää uutta vuotta kaikille!!!!
vatsanpeitteet,oon tähän mennessä päässyt muutenkin suht. vähillä vaivoilla raskauksissa.
Yhdessä raskaudessa supisteli rv 16 lähtien,muuten ei mitään ongelmia.
Lumina
Ollaan kotona, mies toipuu vatsataudista, itse toivon, ettei ole tarttunut minuun tai esikoiseen. Hölmö veljeni 19 v. tulee tyttöystävänsä kanssa uudenvuoden viettoon. Kysyin, että eikö tosiaan mitään muuta ohjelmaa ole nuorilla ihmisillä... Mies ei juo mitään, kun on vielä vatsa arka kipujen jäljiltä ja minä, noh, tiedätte kyllä. Pitäisi varmaan sanoa veljelle, mistä on kyse. Pitäiskö sanoa?
Tavataan taas ensi vuonna.
Enni 5+4
Parin päivän suursiivouksen jälkeen pääsin taas koneelle. Vilkasta näyttää olevan, hyvä juttu.
Äitiysvaatteita kovasti katseli H&M:n kuvastosta, tilausta en vielä tehnyt mutta luultavasti sieltä tulee hankittua suurin osa. Niiden hinta-laatusuhde on mun mielestä sillä vähäisellä käytöllä sopiva. Esikoinenkin syntyi syksyllä, joten jotain kesävaatteita on jo valmiina.
(.) Pientä veristä vuotoa ollut perjantaista lähtien. Saa nähdä mitä tarkoittaa vai tarkoittaako mitään. Oireet edellene kuitenkin voimakkaat. Tiistaina on ultra, joten siellä ainakin sitten selviää jos joku vialla.
Uuta vuotta tarkoitus juhlistaa kavereiden kanssa, tosin tullaan kotiin hyvissä ajoin kun esikoinen mukana. Omia raketteja ei olla hankittu, mutta eiköhän niitäkin joltain löydy.
V2.0, 7+2
Täytyy kohta sammuttaa kone ja lähteä ajoissa katselemaan raketteja ulos tyttösen kanssa. Onpahan jotain tekemistä tuolla tihkusateessa..
Tänään taidetaan viettää iltaa mm. pelaamalla chokoa ja kiki rikiä ym. Usein uutena vuotena meillä on käynyt vieraita, nyt on ihan hyvä, ettei käy. Ei tarvitse selitellä, miksi emäntä lakoaa sängylle kymmenen maissa pahaa oloa valitellen. Hieman nuhainen olo, joten ehkä tästä vielä saa kehitettyä vuoden ensimmäisen flunssan.
V2O: toivottavasti se vuoto on ihan harmitonta.
Aliisa: Onneksi miehesi mieli alkaa muuttumaan. Helpottaa varmasti omaa oloa.
Täplälle tervetuloa joukkoon!
Mamitukselle tsemppiä!
Kaikille oikein ihanaa vuodenvaihdetta. Toivottavasti vessanpönttö ei kutsu turhan usein.
Erittäin yskäisen yön jälkeen täällä istuu väsynyt ja huolestunut odottaja. Itselleni siis iski raju yskä, niin että ihan vatsaan sattuu kun yskänpuuska tulee. Ja tavallisesti auttavat lääkkeet ovat raskausaikana kiellettyjä. Voikohan tämä raju yskiminen vahingoittaa raskautta ja aiheuttaa keskenmenon? =/ Kaikesta on niin huolissaan tässä vaiheessa, etenkin syksyisen keskenmenon jälkeen...
Mullakin on onneksi pahin kuvotus väistynyt, mutta tosissaan jos ei lepää tarpeeksi päivällä niin illalla se iskee. Työssä kun ei päiväunia voi ottaa niin viikolla on iltaisin kyllä paha olo. Nyt viikonloppuna on ollut parempi. Siltikin vain muutamat ruuat maistuvat, suurin osa jo ihan ajatuksena etoo... :)
Nyt on tulevalle isosiskolle kerrottu vauvasta, mies meni kertomaan... itse olen tosissaan niin pessimisti, että olisin odotellut kertomista vielä hetken kun ajattelen että mites sitten selität kolmevuotiaalle jos tulee keskenmeno. Mutta tuo mies oli niin onnessaan kertoessaan. :) Ja nyt meidän 3v tyttökin omasta mielestään odottaa omaa vauvaa pienessä massussaan... ;) Jos äitikin niin minäkin!
Masuasukki rv 9+5