Miten saada huoleton onnellinen elämä?
Sellainen että nauttii elämästään joka päivä, on rento ja huoleton ja onnellinen olo. Miten saada sellainen elämä? Minä olen aina stressaantunut ja ahdistunut ja haluan muuttaa elämääni. Onko kellään oikeasti huoletonta ja onnellista elämää?
Kommentit (27)
On vaikea kuvata edes, mistä stressi ja ahdistus johtuvat. Jotenkin vain tuntuu että on niin monia kokonaisuuksia, mitä pitää hallita ja pitää koko ajan palloja ilmassa. Tietenkin edim. työt ja niissä on välillä kovia paineita ja lisäksi huoli, että ne voivat loppua. En aina pysty hoitamaan kaikkia tehtäviä, kun on niin kiire kotiin.
On lapsi josta huolehdin yksin, olen käytännössä yksinhuoltaja elämässäni. Mies on, mutta hän ei tee mitään, ei tee mitään kotitöitä paitsi sotkee lisää ja mököttää, eikä suunnilleen koskaan puhu lapselle, keskittyy vain omiin juttuihinsa.
Talous, hoidan kaikki laskut ja lainopilliset asiat. Ruuhkavuodet, olen toisen vanhempani edunvalvoja ja koen myös painetta käydä katsomassa häntä lähes joka päivä hoivakodissa, koska on niin huonokuntoinen, että voi menehtyä milloin vain.
Oma hyvinvointi, koen että pitäisi harrastaa liikuntaa, mutten jaksa, syön epäterveellisesti ja olen lihonut. En jaksa panostaa itseeni, hyvinvointiini, ulkonäkööni. Seksielämää ei enää ole, mies ei halua.
Koen että pitäisi suorittaa enemmän ja panostaa enemmän kaikkeen. Välillä muisti pätkii ja nukun huonosti. Herään öisin stressaamaan asioita ja kirjoittamaan tehtäviä muistiin. En ymmärrä, miten muut jaksavat arkea.
Ap
Loton kun voittaisi, sitten se olisi vain itsestä kiinni.
Vierailija wrote:
On lapsi josta huolehdin yksin, olen käytännössä yksinhuoltaja elämässäni. Mies on, mutta hän ei tee mitään, ei tee mitään kotitöitä paitsi sotkee lisää ja mököttää, eikä suunnilleen koskaan puhu lapselle, keskittyy vain omiin juttuihinsa.
No tuossa olisi ainakin yksi energiasyöppö ja riippakivi, josta luopumalla elämästä voisi tulla parempaa. Enkä puhu lapsesta.
Mikä sinua huolettaa, stressaa ja ahdistaa. Pyri poistamaan nämä aiheuttajat.
Ei kait kukaan elä muutoinkaan nykyistä oravanpyöräarkea mitenkään hitaasti hengitellen ja joka hetkestä nauttien. Arjessa on kohokohtia ja sitten pakkopullaa, mistä ei erityisesti nauti. Kunhan nämä pysyvät balanssissa, niin on ihan ok elämä.
Itse olen melko huoleton. Luulen että se johtuu pitkälti siitä, etten mieti mitä muut minusta ajattelevat. Useimmat vaivaavat tällä ajatuksella päätään aamusta iltaan ja se stressaa kun miettii että kelpaako tälläisenä kuin on ja jos ei niin miksi ei?
Oon niinku Peppi Pitkätossu, huoleton hassuttelija... Ikää 65.
Tälle peukku!
Itse neuvoisin sinua kirjoittamaan vaikka paperille ylös nykyiset huolenaiheesi tai ongelmasi tässä elämässä. Sitten mietit ja kirjoitat, että mikä siinä asiassa ahdistaa, miten asian pitäisi korjaantua että sinulla olisi hyvä olla ja mitä asialle voi tehdä.
Kun aloin itse muinoin purkaa huoliani paperille, niin aika moneen jouduin rehellisesti kirjoittamaan, että ahdistun siitä mitä muut asiasta ajattelevat/mitä kuvittelen heidän ajattelevan. Eli minulle itselleni asia X oli ihan ok, mutta stressasin itseni sairaaksi siitä ihan ulkopuolisten ihmisten ajatusten takia.