Onko teillä vauva tippunut pinnasängystä? Meillä tippui 4 kk
Ihan normaali pinnasänky, en voi ymmärtää miten pystyi sieltä punkemaan ylös mutta niin vain tapahtui. Ekan lapsen sain napattua 8kk iässä kun roikkui jo ulkopuolella. Mut tuohon loppui pinnasängyn käyttö meillä kun 4kk pääsi sieltä tippumaan. Haluan samalla varoittaa pinnasänkyjen vaaroista ja otse en suosittele kellekkään turvattomuuden takia, ehkä ekat 2kk ok käyttää. Onneksi ei isompaa saatunut, parkettia alla mut todella korkea pudotus noin pienelle, sama kuin hoitopöydältä tipahtaisi.
Kommentit (86)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Meillä o kävelty jo 10 kk iässä. Lapset on erilasia, mutta vaikee kyllä uskoa tätä tarinaa todeksi
Ei toki tarvitse, en voi uskoa että lapsesi olisi voinut kävellä 10 kk ikäisenä.
En tarvi siihen kenenkään uskoa, pärjään ilman
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Meillä o kävelty jo 10 kk iässä. Lapset on erilasia, mutta vaikee kyllä uskoa tätä tarinaa todeksi
Ei toki tarvitse, en voi uskoa että lapsesi olisi voinut kävellä 10 kk ikäisenä.
Minäkin pärjään ilman ettei minua uskota, ihan vaan vauvojen takia halusin varoittaa, minua ei tarvitse uskoa mutta koen velvollisuudeksi varoittaa muita
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minäkin pärjään ilman ettei minua uskota, ihan vaan vauvojen takia halusin varoittaa, minua ei tarvitse uskoa mutta koen velvollisuudeksi varoittaa muita
Miksi et sitten varoita mistään todellisesta vaarasta, kuten sinun seurastasi?
Mulle kävi niinkin, että vauva tippui keittiön pöydältä. En osannut yhtään arvata, että hän osaa kääntyä. Käännyin vaan ottamaan perunakattilasta pois vedet ja silloin kuului putoaminen. Vauva oli pöydällä alla.
Hirveä paniikki!! Soitto neuvolaan ja sinne vauva tarkistettavaksi. Ei onneksi mitään hätää, mutta olin ihan paniikissa.
Vierailija wrote:
Mulle kävi niinkin, että vauva tippui keittiön pöydältä. En osannut yhtään arvata, että hän osaa kääntyä. Käännyin vaan ottamaan perunakattilasta pois vedet ja silloin kuului putoaminen. Vauva oli pöydällä alla.
Hirveä paniikki!! Soitto neuvolaan ja sinne vauva tarkistettavaksi. Ei onneksi mitään hätää, mutta olin ihan paniikissa.
Syystäkin. Kukaan täysipäinen ei laita vauvaa pöydälle.
Vierailija wrote:
Minkä ikäinen? Eka käännös voi tulla koska vaan. Todella tärkeä aihe ja kiitos ketkä kerrotte omista sattumuksista, ne opettaa toisia (ellei ole kovin epäileväinen luonne)
Vauvan pää ei kestä edes yhtä heilahdusta, puhumattakaan putoamisen vaaroista, jotkut selviää hengissä, myöhemmin voi sitten selvitä monenlaista käytöshäiriötä, adhdtä, aspergeria jne
Älä valehtele, 4kk ikäinen ei mihinkään kiipeile. Teillä oli pohja ylhäällä ja laita alhaalla. Älä tee enempää lapsia kun ei noin tärkeä asia onnistu eli lapsen turvallisuus.
Vierailija wrote:
Vauvan pää ei kestä edes yhtä heilahdusta, puhumattakaan putoamisen vaaroista, jotkut selviää hengissä, myöhemmin voi sitten selvitä monenlaista käytöshäiriötä, adhdtä, aspergeria jne
Älä jauha sontaa. Jos vauvan pää ei kestäisi heilahduksia, kaikki vauvat kuolisivat jo kohdussa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Hirveä paniikki!! Soitto neuvolaan ja sinne vauva tarkistettavaksi. Ei onneksi mitään hätää, mutta olin ihan paniikissa.Minkä ikäinen? Eka käännös voi tulla koska vaan. Todella tärkeä aihe ja kiitos ketkä kerrotte omista sattumuksista, ne opettaa toisia (ellei ole kovin epäileväinen luonne)
Aikaa tästä on jo kulunut. Ehkä hän (vauva) oli muutaman kuukauden ikäinen ja minä nuori äiti, jolla ei koskaan ollut pikkulasten kanssa mitään tekemistä eikä edes omia vanhempia neuvomassa.
Vierailija wrote:
Älä valehtele, 4kk ikäinen ei mihinkään kiipeile. Teillä oli pohja ylhäällä ja laita alhaalla. Älä tee enempää lapsia kun ei noin tärkeä asia onnistu eli lapsen turvallisuus.
Itse asiassa tässä ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin pohja ihan alhaalla. Laidat ei ollut laksettavat, ihan perus tavallinen malli ilman mitään hienouksia.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Itse asiassa tässä ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin pohja ihan alhaalla. Laidat ei ollut laksettavat, ihan perus tavallinen malli ilman mitään hienouksia.
Eli laidat olivat alhaalla. Miksi et voi kertoa totuutta, vaan pitää yrittää selitellä omaa huolimattomuutta jollain yliluonnollisilla kyvyillä, joiden kaikki tietävät olevan puhdasta paskaa?
Vierailija wrote:
Minä epäilen että jompikumpi vanhemmista on epähuomiossa laittanut lapsen sohvalle/aikuisten sängylle nukkumaan ja siitä sitten pudonnut. Ehkä just se toinen vanhempi, joka ei nyt uskalla myöntää ap:lle että oli jättänyt lapsen turvattomaan paikkaan...
Ei voi tippua. Neste voi tippua. Lapsi putoaa.
Vierailija wrote:
Kuuluuko aihe tälle palstalle?
Vaikka kyseesä on palsta nimeltään Vauva.fi niin aihe on kuitenkin vapaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kuuluuko aihe tälle palstalle?
Vaikka kyseesä on palsta nimeltään Vauva.fi niin aihe on kuitenkin vapaa.
Niinpä. Aihe vapaa. Kaikki ei tätä vaan tajua ja heidän mielestään pitäisi lätistä vaan vauvoista.
Minä tipuin lapsena ihan tavan sängystä.
Vierailija wrote:
Se pohja pitää laskea ala-asentoon kun lapsi alkaa liikkua.
Itse tein pinnasängyn päätyyn aukon. Siitä se kaveri aina konttaili äiskän viereen jos halusi.
Jos ei sängyssä ihan kattoa ole niin aika turvaton on kun ipana alkaa kiipeileen. Ensin pidettiin tyynyjä ympärillä mutta se oli hieman loputon sommittelu.
kyllä ne kestää :D eikö jokainen oo joskus pudonnu pinnasängystä
Lasu vaan kaikesta, ihan varoiksi, jos joku laittaa vauvan turvaistuimeen niin lasu ehdottomasti