Työssä käyvät eivät ymmärrä sitä , että kahden lapsen yksinhuoltajaäidin 2300 euron tukipotista iso osa menee vuokraan ja ruokaan
Vain satasia jää omaan käyttöön. Helppohan se on työssäkäyvän huudella kuinka tuet on muka suuret
Kommentit (326)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mihin kuvittelet sen työssäkäyvän yksinhuoltajan rahojen sitten menevän? Tuon verran jää suunnilleen nettona käteen naisten mediaanipalkasta.
Tähän saa asumistuen vielä päälle. Ja tietysti lapsilisät ja elarit. Ap on laskenut nekin mukaan tuohon kokonaissummaan.
No ei kyllä saa noin hyvällä palkalla asumistukia. Elarit ja lapsilisät saa juu.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mihin kuvittelet sen työssäkäyvän yksinhuoltajan rahojen sitten menevän? Tuon verran jää suunnilleen nettona käteen naisten mediaanipalkasta.
Tähän saa asumistuen vielä päälle. Ja tietysti lapsilisät ja elarit. Ap on laskenut nekin mukaan tuohon kokonaissummaan.
Luuletko pösilö oikeasti, että 2300 euron nettopalkalla saa jotain asumistukea? Ellei sitten satu olemaan lapsikatraan yh, silloin voi saadakin.
Miä v*ttua kitiset, moni työssäkäyvä ei saa lähellekään tuota samaa summaa palkkana kuukaudessa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Luuletko pösilö oikeasti, että 2300 euron nettopalkalla saa jotain asumistukea? Ellei sitten satu olemaan lapsikatraan yh, silloin voi saadakin.
No jep. Elarit ja lapsilisät saa, eli muutaman satasen kuussa enemmän kuin tää tuilla elävä. Varmaan ihan kohtuullista että korkeakoulutettu työssäkäyvä keskituloinen ihminen saa hieman enemmän rahaa kuin täysin tuilla elelevä... pienituloinen työssäkäyvä yh taas jää aika samoihin tuloihin kuin aloituksen esimerkissä.
Tuilla elävät eivät ymmärrä että töissä 7-15.30 käyvän kolmen lapsen yksinhuoltajan 1790€ nettotuloista iso osa menee vuokraan ja ruokaan
"Vain satasia jää omaan käyttöön."
Ahaa. Minä en käytä satasia, ehkä muutaman kympin kuussa ja laitan loput säästöön vaikka tienaankin kohtalaisesti töissä. Jokainen tyylillään.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kukahan tässä on pösilö, kun ei osaa käyttää asumistukilaskuria?
1 aikuinen, 2 lasta
Vuokra 800 e
Sijainti jossain kyrvänperällä
Bruttotulot 3200 e
Asumistuen määrä 39,52 e/kk
Saisi olla niin, että 2 vuoden työttömyyden jälkeen tulkitaan holhottavaksi ja valtio määrää asuinpaikan mahdollisimman edullisten kustannusten mukaan. Tuollainen, joka ei kahdessa vuodessa ole kyennyt ratkaisemaan tilannettaan itse, tuskin koskaan kykeneekään. Kaksi vuotta on ollut aikaa löytää työ, etsiä oppisopimuspaikka, opiskelupaikka tai muuttaa työn perässä. Jos ei onnistu, ei ole tarpeen lorvia isoissa kaupungeissa. Välttää joku kuoleva pikkupitäjäkin kun kuitenkaan ei töitä tee.
Typerä mätisäkki toisten rahoilla loisiva ap.
Useamman lapsen työtä yh on yhteiskunnan pohjasakkaa. Ryssinyt sekä perhe-elämänsä että työelämänsä.
Vierailija wrote:
Tämä. Ei rahalla juuri hummailla.
No ei sillä kuulukaan hummailla vaan kustantaa peruselämä! Jos haluaa hummailla niin sitten voisi vaikka mennä sinne töihin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kukahan tässä on pösilö, kun ei osaa käyttää asumistukilaskuria?
1 aikuinen, 2 lasta
Vuokra 800 e
Sijainti jossain kyrvänperällä
Bruttotulot 3200 e
Asumistuen määrä 39,52 e/kk
juhuu, 39e! Lisäksi 3200 euron brutosta ei taida jäädä edes ihan 2300 käteen. 2 lasta, mites yhden lapsen kanssa?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Onko oikeasti ihmisiä, jotka ei osaa ottaa tuota huomioon? Täällä niin paljon tahallisia vääriä vastauksia, että vaikea sanoa. Tuolla yksi sanoi mediaanin olevan 2400€ nettona naisilla. Eli tuon summan tukien saaja ei saa nettona mediaanipalkkaa, vaan oikeasti tuosta tiputetaan ne elarit ja lapsilisät ja kyseinen tukisumma vastaa sitä 1700€ netto. Tietenkin vertailut pitää tehdä sitten samoilla asumiskuvioilla ja hinnoilla.
Oikea vertailu olisi verrata mahdollinen asumistuki plus palkka verrattuna esim. työttömyystukeen ja asumistukeen.
Elarit ja lapsilisät pysyy samoina, töissä tai ei.
2400 netto palkallinen saa siis 700 tuohon päälle eli 3100 netto. Jos työmatkat 100 niin hyvin pärjää. Asumistukea ei välttämättä tule tuolla palkalla. Tuo on kai jo 3200 brutto.
Ai että näen punaista näistä tukivaatijoista. Olen kasvattanut yhden lapsen 18-vuotiaaksi ainoana tukenani lapsilisä eli yh korotuksella taisi olla n.150e/kk. Palkkani on aina ollut juurikin tuo n.2000-2300e käteen. Olen nukkunut itse olohuoneessa jotta lapsella olisi oma huone. Olen sellaisiakin keskusteluja nähnyt, joissa nämä tuilla elävät valittavat kun kaikille lapsille ei ole omaa huonetta tai että he eivät millään tahdo todellakaan missään olohuoneessa aikuisena nukkua.
Tässä maassa turhan monella on asennevamma, jos jokin!
Hyvät tulothan ap. on. Itse en saa edes( 8t/5 pv viikossa töissä) tuota käteeni vakkaritöissä !! Ap saa 700e enemmän kuin mä !
Olisit pitänyt housut jalassasi jos et kerta kykene itse huolehtimaan jälkikasvustasi.
Käyn 3- vuorotyössä sairaanhoitajana ja saan nettona 2300€. Maksan kaiken itse. Olen yh.
Juu ei se paljon ole, jos yksin joutuu sillä rahalla lapsensa elättämään. Mut helpompi tuolla rahalla on pärjätä jos ei tartte käydä töissä sen saadakseen, kun jää enemmän aikaa laittaa halpaa ruokaa, etsiä tarvittavat tavarat kirppikseltä eikä mene työmatkakuluihinkaan rahaa.