Onko sokerittomuus nykyään "in" nuorison keskuudessa?
Olen kiinnittänyt huomiota kouluruokailussa siihen, että tosi moni nuorista haluaa tietää, onko esim. jälkiruoassa sokeria. Meillä siis valmistetaan ruoat paikan päällä koulun keittiössä. Jotenkin hassua, että sama nuoriso suuntaa kotiin Mäkkärin tai paistopisteen kautta ja juo tunneilla energiajuomia. Onko tuo sokerittomuus joku uusi trendi?
Kommentit (26)
Oon syönyt sokeria joka päivä 41 vuotta. Edelleen on maksa ja hampaat täysin kunnossa eikä diabetestakaan ole näkynyt, saati syöpää.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei. Olen töissä kaupan kassalla ja teinit ostavat joka päivä runsaasti sokerisia limsoja ja energiajuomia. Ilmeisesti rahastakaan ei ole pulaa koska light limsat olisivat halvempia mitä sokeria sisältävät.
Jotkut tietää että makeutusaineet on vielä epäterveellisempiä kuin sokeri.
Eipä ole, sokeri lihottaa ja pilaa hampaat, sokerittomissa ei ole periaatteessa mitään haittaa.
Näet sitten vanhana kun syöpää ja Alzheimeriä pukkaa, että eipä ois kannattanut syödä niitä makeutusaineita.
Sokerista tulee rasvamaksa, syöpää sun muuta kivaa.
Ei tule, j
Makeutusaineet ovat haitallisempia kuin huumeet
Vierailija wrote:
Toivottavasti olisi, mutta ei siltä näytä. Bussissakin jatkuvasti mussuttavat karkkia ja ryystävät energiajuomaa.
Suuri osa energia juomista on nykyään vähäsokerisia tai sokerittomia.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Toivottavasti olisi, mutta ei siltä näytä. Bussissakin jatkuvasti mussuttavat karkkia ja ryystävät energiajuomaa.
Suuri osa energia juomista on nykyään vähäsokerisia tai sokerittomia.
Eli vielä haitallisempia kuin sokerilimut, joita teinit myöskin vetävät ihan huolella.
Mitä kattoo ihmisten painoindeksiä, niin ei, ei todellakaan ole in.
Painonnousuepidemian perusteella sanoisin että ei ole in, vaan sokerillisuus on.