Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sokerittomuus nykyään "in" nuorison keskuudessa?

Vierailija
01.11.2023 |

Olen kiinnittänyt huomiota kouluruokailussa siihen, että tosi moni nuorista haluaa tietää, onko esim. jälkiruoassa sokeria. Meillä siis valmistetaan ruoat paikan päällä koulun keittiössä. Jotenkin hassua, että sama nuoriso suuntaa kotiin Mäkkärin tai paistopisteen kautta ja juo tunneilla energiajuomia. Onko tuo sokerittomuus joku uusi trendi?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sugar daddyt ainakin

Vierailija
2/26 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi ku rasvattomuus senki boomer

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olen töissä kaupan kassalla ja teinit ostavat joka päivä runsaasti sokerisia limsoja ja energiajuomia. Ilmeisesti rahastakaan ei ole pulaa koska light limsat olisivat halvempia mitä sokeria sisältävät.

Vierailija
4/26 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta se tosi moni on? Varmaan todellisuudessa max. 5 harvainaista fitnesstyyppiä, jotka treenaa itsestään rasvatonta lihaskimppua ja syö vain proteiinia ja makeutusaineita. 

Vierailija
5/26 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei. Olen töissä kaupan kassalla ja teinit ostavat joka päivä runsaasti sokerisia limsoja ja energiajuomia. Ilmeisesti rahastakaan ei ole pulaa koska light limsat olisivat halvempia mitä sokeria sisältävät.

Jotkut tietää että makeutusaineet on vielä epäterveellisempiä kuin sokeri. 

Vierailija
6/26 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne kysyykin siksi, että haluavat varmistaa ettei se ole joko täysin mautonta tai makeutusaineilla kyllästettyä. 

Vierailija
7/26 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa jälkiruokaa? Ehkä kerta viikkoon jos sitäkään.

Vierailija
8/26 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin kysyisin. Onhan se sokeriton marjakiisseli tai rahka ihan hiton pahaa. Ei kannata ottaa.

Vierailija
9/26 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Eipä ole, sokeri lihottaa ja pilaa hampaat, sokerittomissa ei ole periaatteessa mitään haittaa.

Vierailija
10/26 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Eipä ole, sokeri lihottaa ja pilaa hampaat, sokerittomissa ei ole periaatteessa mitään haittaa.

Näet sitten vanhana kun syöpää ja Alzheimeriä pukkaa, että eipä ois kannattanut syödä niitä makeutusaineita.

Vierailija
11/26 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Näet sitten vanhana kun syöpää ja Alzheimeriä pukkaa, että eipä ois kannattanut syödä niitä makeutusaineita.

Sokerista tulee rasvamaksa, syöpää sun muuta kivaa.

Vierailija
12/26 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei tule, jos kuluttaa sen minkä syö. 

Vierailija
13/26 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole yksilöllistä. Toinen lapseni välttää sitä ja kaikkia muitakin makeutusaineita ja toinen ei. 

Vierailija
14/26 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aivan sama mulle. Syökää vain makeutusaineita ja kärsikää vanhana seuraukset. Itse en syö. 

Vierailija
15/26 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Aamulla hakevat munkkeja ja energiajuomia kaupasta koulumatkalla ja välkillä pyrkivät livahtamaan kauppaan hakemaan irtokarkkeja ja patonkeja yms kun kouluruoka on liian terveellistä.

Vierailija
16/26 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeriton makeutusaineilla kyllästetty on kaikkein huonoin vaihtoehto, mutta tämä on varmasti nykyään kaikkien tiedossa. 

Vierailija
17/26 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten painoindeksin noususta päätellen ei ole. Varusmiehet ovat armeijaan tullessaan 10kg painavampia kuin 10 vuotta sitten keskimäärin.

Vierailija
18/26 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei tule, jos kuluttaa sen minkä syö. 

Sokeri on yhtä haitallista maksalle kuin esim. alkoholi.

Vierailija
19/26 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ainakaan sillä perustein miten usein Jodelissa kysellä irtokarkkitarjousten ja Ben & Jerry tarjousten perään. Joka ikinen päivä monta kertaa. 

Vierailija
20/26 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olisi, mutta ei siltä näytä. Bussissakin jatkuvasti mussuttavat karkkia ja ryystävät energiajuomaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi