Peukalon tyvinivel kipeänä, mistä apua!
Inhottava kipu nyt kolmatta päivää, ei särje koko aikaa, mutta esim.saksilla leikkaaminen sattui aivan jäätävästi peukalon hankaan ja tietysti vielä oikea käsi, siis toimintakäsi. Onko kellään ollut ja mistä sait avun? Arvauskeskukseen en vielä ajatellut mennä.
Kommentit (9)
Itsellä sama vaiva, luultavasti nivelrikko. Siihen ei oikein mikään auta, mutta kättä pitää käyttää silti normaalisti. Tosin olen yli 60 v. eli jos olet nuorempi, ei ehkä samasta kysymys.
Nivelrikko. Lääkäri määräsi perinteistä tulehduskipulääkettä, jota aina määrätään ja pyysi vähentämään koneella oloa.
Peukalotuki, sellainen kevyt, joka tukee rannetta ja peukalon tyveä.
Kiitti vastauksista. Olen 59 v. Nyt olen laittanut lastan ja ottanut Panadol Forten. Fibromyalgia mulla on ja muistan äitini puhuneen joistain muutoksista sorminivelissä joskus. Joku kevyt tuki pitää varmaan hankkia. Mutta mistä tietää, onko se nivelrikkoa vai reumaa?
Vierailija wrote:
Kiitti vastauksista. Olen 59 v. Nyt olen laittanut lastan ja ottanut Panadol Forten. Fibromyalgia mulla on ja muistan äitini puhuneen joistain muutoksista sorminivelissä joskus. Joku kevyt tuki pitää varmaan hankkia. Mutta mistä tietää, onko se nivelrikkoa vai reumaa?
Nivelrikko on huomattavasti todennäköisempi syy iässäsi.
Voi myös pyyttää lääkärin arviota, rtg kuva?
Voi olla nivelrikko, ainakin jos olet 40+ .