Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä asioista päättelet olevasi ITSE älykäs?

Vierailija
30.12.2006 |

Edelliseen keskusteluun viitaten...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustelen asiat niin timanttisella varmuudella, että siihen juttu tyssääkin. Kaikki vaan totee, että näinhän se todella onkin.

Vierailija
2/10 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole varma onko se totta vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasin, että monet asiat, jotka muille tuotti vaikeuksia, mä vedin lonkalta. Ratkaisin 16-vuotiaana helposti erään klassisen probleeman, jonka, näin kuulin jälkeenpäin, vain muutama prosentti ihmisistä osaa ratkaista. Silloin muistan miettineeni, että tjah, ehkäpä mä olenkin aika fiksu. :)

En väitä olevani kaikessa fiksu, mutta perinteisessä ongelman ratkaisussa ihan reilusti keskitasoa parempi.

Vierailija
4/10 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on sama ongelma!!!!

Vierailija
5/10 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyyttä on tietysti monenlaista. Itse olen erityisesti matemaattis-loogisesti älykäs eli kaikenlaiset päättelyjutut ja syiden ja seurauksien ymmärtämiset ja asioiden laajamittainen hahmottaminen eivät tuota ongelmia.

Vierailija
6/10 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulla on todella hyvä ihmistuntemus. Sitä toisenlaista älykkyyttä ei ole ollenkaan :D

Vierailija
7/10 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut tarkoitus.

Itse en TUNNE olevani mitenkään hurjan älykäs. Kun vertaan muihin, huomaan usein pärjääväni paremmin, osaan monia asioita luontaisesti paremmin ja opin nopeammin. Todisteena tästä on myös hyvä koulu- ja opintomenestys. Työelämä onkin sitten hiema eri juttu, siellä pätevät erilaiset säännöt, ja minulta tuntuu tyystin puuttuvan intohimo hankkia rahaa.

Jos innostun jostain asiasta tulisesti, saan aikaiseksi huomattavan, suorastaan yllättävän hyviä juttuja. Ne tunnistaa itse siitä, että mahanpohjassa on sellainen kutittava tunne :).

Olen koko ikäni saannut muilta kuulla olevani fiksu, tavallisesti hyvin yllättävissä tilanteissa.

Vierailija
8/10 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa tappelua. -ketjukiller, a smart one-

Vierailija
9/10 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten luule olevani (paljoa) keskitasoa terävämpi. Hyvä muisti ja laaja lukeneisuus voivat kyllä hämätä joskus. Koulutus ja ikä myös auttavat näkemään asiat monesta näkökulmasta, mustavalkoisuus on vähitellen hävinnyt. Nuorena argumentiksi riitti " kun se vaan on niin, kaikkihan sen tietää" . Oikein suututti kun vaadittiin joskus perustelemaan väitteitä.

Olen älykäs akateemisen ihmisen normaalielämän tarpeisiin, ruutia en varmaan olisi keksinyt.

Vierailija
10/10 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta todennäköisesti keskimääräistä älykkäämpi. Päättelen tämän mm. siitä että pärjään melko hyvin kaikenmaailman älykkyystesteissä. Lisäksi kaveripiiriini kuuluu jokunen testatusti mensan rajan kieppeillä oleva henkilö, ja tuntuu, että oivallan heidän juttunsa melko hyvin ja joskus omat mielestäni nokkelat jutut ovat heistä usein myös nokkelia. Toisaalta taas toisessa kaveripiirissäni saman tyyppiset juttuni menevät ohi, ihan kuin ihmiset eivät vain tajuaisi.

Toisaalta noiden ilmeisen älykkäiden ihmisten seurassa huomaan usein, että moni heistä on itseäni vielä selkeästi nopeampi päättelemään, joten oletan, etten ole yhtä älykäs kuin he.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan