Olenko ainoa? Ikävä vaiva
Rv 19+5 ja nyt jo jonkin aikaa välillä tuntunut epämiellyttävä painontunne (paine) ihan tuolla alhaalla, ihan kuin emättimen kohdalla. Välillä supistelee harjoitussuppareilla mutta muutaman kerran myös todella kivuliaita pitkäkestoisia. Mitähän tuo voisi olla? Luin jo löystyneestä lantiostakin kauhuissani. Viime raskaudesta en tälläistä muista!
Kommentit (5)
Minulla ei ollut 1. raskaudesta paljon mitään, mutta toisesta oli. Niin ja supistelutkin alkoivat paljon aikaisemmin ja niitä oli enemmän.
Miulla oli myös n. rv 20-22 paikkeilla tuota paineentunnetta ja pelkäsinkin ja epäilin kohdunlaskeumaa. Ekassa raskaudessa mitään vastaavaa ei ollut. Sit vähän myöhemmin yli taas samanlaista tunnetta ja kävinkin sitten lääkärillä. Kohdunlaskeumasta ei onneksi ollut kyse. Todennäköisesti paine liittyi siihen, että kohtu oli silloin vielä niin matalalla, että painoi paikkoja. Myöhemmin paineentunnetta ei ole ollut. Miulla on eteenpäinkallistunut kohtu ja se on aika alhaalla eli varmaan sekin sitten vaikutti.
Eli todennäköisesti kaikki on ok. Mutta voithan asian ottaa puheeksi, kun/jos menet rakenneultraan tai sitten neuvolassa. Lääkärillekin voit " rankua" ylimääräistä aikaa, miun lääkäri sanoi, että parempi on tarkistaa asia, kuin olla tarkistamatta. Eihän siulla ole ollut mitään kummallisia vuotoja?? Niistä lääkäri kyseli silloin miulta.
tikru 37+2
mulla myös. Ensin oli tosi kovat liitoskivut ja nyt lisääntynyt painontunne, joka tuntuu inhottavalta öisin, kun käännän kylkeä. Sen jälkeen onkin pakko nousta vessaan, vaikka ei ees välttämättä tuu kuin tippa virtsaa. Kerroin näistä rakenneultrassa ja mulle sanottiin, että tässä vaiheessa (20rv) kohtu kasvaa kiivaimmillaan ja " raivaa" tietä mahassa. Mulla todettiin ennen raskautta, että mun kohtu on kiinnikkeillä kiinni paksusuolessa, joten ei ihme jos rutisee ja sattuu. Välillä tuntuu, että koko maha repee, mut onneks kaikki oli ainakin ultran mukaan hyvin.
Eli tämäkin luultavasti ns.raskauteen kuuluvaa...
Minulla oli tuollaisia tuntemuksia myös Raskausviikoilla 16-20.
Vaiva tuntui menevän itsestään ohi eikä sitten selvinnyt mistä ne johtuivat. Täällä palstalla oli muitakin samoista vaivoista kärsiviä, mutta en nyt muista minkä otsikon alla.
Minä ajattelin niiden olevan kohdun kasvukipuja, mutta ainahan on mahdollista kohdunsuun aukeaminen.
Toivottavasti sinullakin vaiva menisi pian ohi.
Niin minulla kolmas raskaus eikä tuollaista ole aijemmin ollut.
'