Loukkaannuinko turhasta miehelleni
Muutama esimerkki:
meillä on miehen toiveesta erilliset tilit. Hänellä on suuret tulot ja minulla pienet. Kysyin, että onko mahdollista saada vähän sponsorointia kalliiseen erikoislääkärin maksuun (minulla ei ole työterveyshuoltoa, jonka kautta pääsisin ylipäätään lääkäriin). Mies ei vastannut tähän sanallakaan ja tästä on jo viikko aikaa eikä vieläkään suostu aiheesta puhumaan.
kerroin miehelleni herkkäluontoisesta asiasta, joka on vaivannut mieltäni. Halusin keskustella asiasta ja kuulla hänen mielipiteensä. Aikamme keskusteltiin ja melko pian mies sanoi, että mielestäni minä vaan valitan
-olemme jo pitkään puhuneet siitä, että suhteellemme tekisi hyvää, jos meillä olisi jokin yhteinen harrastus. Mieheni kuntosalikortti on juuri menossa umpeen ja ehdotin, että hän ottaisi kortin samalle salille minun kanssani. Tähänkään mieheni ei oikein edes vastannut mitään, vältteli keskustelua ja tämäkään idea ei ottanut tulta
En oikein tiedä mitä tässä pitäisi tehdä. Tuntuu, että olemme vastakkaisilla puolilla, emme puhalla yhteen hiileen. Masentavaa..
Kommentit (38)
Vierailija wrote:
Luojan kiitos elämä on säästänyt mut tuollaisilta nihilisteiltä :(
Voitko vähän avata mielipidettäsi?
Et loukkaantunut turhasta. Oletteko jo vakiintunut pari, lapsia?
Miehesi ei tahdo miellyttää sinua, se on selvä. Se on aina huono merkki, mutta mistä kaikesta se kertoo en osaa sanoa. Onko miehesi aina ollut tuollainen vai muuttunut tuollaiseksi ajan kuluessa?
Mikä on sinun tilanteesi, jos eroatte? Minusta tuo kuulostaa taloudelliselta väkivallalta, sillä aviopuolisoilla on keskinäinen elatusvelvollisuus, jos olette naimisissa. Se lukee Suomen laissa, toisin sanoen miehelläsi on velvollisuus maksaa sinun lääkärinkulusi ja elintasonne tulisi olla sama.
No kuulostaa kyllä todella ankealta. Asutte ilmeisesti yhdessä? Tarkoittaako mies tässä samaa kuin aviomies? Onko hän aina ollut noin erillinen, itsekeskeinen, välinpitämätön? Miksi olet mennyt yhteen hänen kanssaan? Oletteko keskustelleet silloin joskus suhteen alussa mitä teille parisuhde merkitsee?
Haluaisin kuulla muiden mielipiteen. Onko tällainen ihan ok parisuhteessa? Vai toivonko vain liikoja?
Huokaus, mitä nyt taas? Voisin vaikka kaivaa esille aikaisemman valitusketjusi samalla otsikolla. Mikä sinulle kelpaa ja miksi et kykene puhumaan puolisollesi niin kuin aikuiset ihmiset puhuvat?
Yritähän nyt aikuistua ja ottaa elämästäsi enemmän vastuuta. Puolisosi ei ole sinun omistuksessa ja hän on ilmeisesti aikuinen ihminen, joten hän voi ihan itse päättää tekemisistään. Jos hän ei viihdy kanssasi, niin ehkä sinä voisit miettiä miksi näin on.
Miksi olet edelleen miehesi kanssa? Juttekeeko muuten vai onko tämä raha-asia vai hankala?
Vierailija wrote:
Et loukkaantunut turhasta. Oletteko jo vakiintunut pari, lapsia?
Miehesi ei tahdo miellyttää sinua, se on selvä. Se on aina huono merkki, mutta mistä kaikesta se kertoo en osaa sanoa. Onko miehesi aina ollut tuollainen vai muuttunut tuollaiseksi ajan kuluessa?
Mikä on sinun tilanteesi, jos eroatte? Minusta tuo kuulostaa taloudelliselta väkivallalta, sillä aviopuolisoilla on keskinäinen elatusvelvollisuus, jos olette naimisissa. Se lukee Suomen laissa, toisin sanoen miehelläsi on velvollisuus maksaa sinun lääkärinkulusi ja elintasonne tulisi olla sama.
Ei ap halua erota, sillä hänellä ei ole mitään muuta kuin mies. Siis ei yhtikäs mitään ja sillä ei maailmassa pärjää. Uutta miestä hän ei saa ja nykyinen ei hänestä pidä.
Vierailija wrote:
Haluaisin kuulla muiden mielipiteen. Onko tällainen ihan ok parisuhteessa? Vai toivonko vain liikoja?
Ei missään tapauksessa ole ok etkä toivo liikoja.
Vierailija wrote:
Huokaus, mitä nyt taas? Voisin vaikka kaivaa esille aikaisemman valitusketjusi samalla otsikolla. Mikä sinulle kelpaa ja miksi et kykene puhumaan puolisollesi niin kuin aikuiset ihmiset puhuvat?
Yritähän nyt aikuistua ja ottaa elämästäsi enemmän vastuuta. Puolisosi ei ole sinun omistuksessa ja hän on ilmeisesti aikuinen ihminen, joten hän voi ihan itse päättää tekemisistään. Jos hän ei viihdy kanssasi, niin ehkä sinä voisit miettiä miksi näin on.
En ole koskaan tällaista keskustelua aloittanut. On joku toinen "valittaja".
Ap
Vierailija wrote:
Miksi olet edelleen miehesi kanssa? Juttekeeko muuten vai onko tämä raha-asia vai hankala?
Ap on se hankala.
Et loukkaannu turhasta. Itse lähtisin tuosta suhteesta. Hirveä mies sinulla. Jaksamista.
"Ei ap halua erota, sillä hänellä ei ole mitään muuta kuin mies. Siis ei yhtikäs mitään ja sillä ei maailmassa pärjää. Uutta miestä hän ei saa ja nykyinen ei hänestä pidä. "
Anna ap:n itse vastata. Sitä paitsi kaikilla on jotain muuta kuin mies ja lukemattomat naiset ja miehet pärjäävät ilman puolisoa vallan hyvin. Suomen kaltaisessa maassa se on mahdollista.
Okei, kohta täällä on sata ymmärtävää mammaa voihkimassa sitä kuinka kamala ap:n puoliso on ja kuinka puolison pitäisi tehdä enemmän, maksaa kaikki mahdollinen höpötys mitä ap vaatii ja tykätä ap:n vinkumisesta.
Ap, etsi parempi mies, jos nykyinen ei kelpaa.
Vierailija wrote:
"Ei ap halua erota, sillä hänellä ei ole mitään muuta kuin mies. Siis ei yhtikäs mitään ja sillä ei maailmassa pärjää. Uutta miestä hän ei saa ja nykyinen ei hänestä pidä. "
Anna ap:n itse vastata. Sitä paitsi kaikilla on jotain muuta kuin mies ja lukemattomat naiset ja miehet pärjäävät ilman puolisoa vallan hyvin. Suomen kaltaisessa maassa se on mahdollista.
Onhan se mahdollista, mutta ap:n kaltaiset ihmiset eivät halua luopua saavutetuista eduista, s.o. omakotitalosta, autosta, sosiaalisesta roolista vaimona. Ei hän halua yksinhuoltajaksi. Hän kestää mieheltään lähes mitä tahansa, ettei tarvitse nähdä vaivaa aloittaa uusi elämä. Ja tätä hän perustelee "lasten parhaalla", kuinka ei halua viedä lapsiltaan isää, kotia, kaveripiiriä jne.
Luojan kiitos elämä on säästänyt mut tuollaisilta nihilisteiltä :(