Syökö KUKAAN rosollia? Syöttekö te?
Kommentit (74)
Totta ihmeessä ! Teemme sen AINA TÄYSIN itse, emme osta mitään valmiita. Maukasta on ollut JOKA vuosi !
Itse en siitä tykkää (en tykkää etikkapunajuurista), mutta lapset ja mies syövät.
Jotkut laittaa siihen raakaa sipulia ja se on pahaa, samoin silli. Ilman noita kahta, niin syön mielelläni.
Joulunaikaan kyllä, muuten en. Kuuluu niihin moniin joulun perinnemakuihin, joista muuten en niin välitä, mutta jouluna kuuluu asiaan ja tulee ikävä jos ei ole.
Meillä rosolli on kaikkien herkku. Teki sitä miten paljon tahansa, niin tuntuu loppuvan kesken. Kaupan rosollista en tykkää, siinä kuutiot on liian isokokoisia ja ainesten mittasuhteet on väärät. Meillä tykätään etikkaisesta rosollista, joten laitan siihen mukaan ihan pienen tilkan etikkaa.
Vierailija wrote:
Rosollissa ei ole silliä vaan keitettyjä punajuuria(ei etikkasellaisia), porkkanaa, omenaa ja suolakurkkuja kuutioituna, jotkut laittavat perunaakin.
Sillisalaatti on eri asia.
Rosollista on monia eri variaatiota, yhtälailla mulle toi omena on outo ainesosa siellä. Itse tykkään punajuurta, porkkanaa, maustekurkkua ja perunaa sisältävästä rosollista.
Teen itse ja kyllä meillä syödään. Ollaan reilu 5 kymppisiä ja osa lapsista aikuisia.
Miks te jotkut HUUDATTE?
En itse syö rosollia, olen korvannut sen joulupöytään punajuuripiparjuurisalaatilla - se on must jouluna.
Melkein kaikki tutut syö rosollia jouluna
Tykkään rosollista. Ideaalitilanteessa siinä on punajuurta, porkkanaa, omenaa, suolakurkkua ja sipulia ja se nautitaan reippaan smetanakontsäleen kanssa. Perunaa siinä ei ole, se on vain halpa täyteaine joka latistaa maun.
Vierailija wrote:
MITÄ, ETTEKÖ SYÖ SALAATTIA, SITÄHÄN TUO ON...SILLI POIS NIIN KYLLÄ MENEE
Salaattia mutta ennen kaikkea sallattia.
Rosolli on ihana, raikas lisäke joulun muuten aika raskaille ruuille. Tykkään siitä tosi paljon ja minulla pitää aina olla joulupöydässä itsetehtyä rosollia ja sille kermavaahtokastike.
Ei kuulu meidän joulupöytään. Jos jossain muualla syön, niin saatan ottaa lusikallisen näön vuoksi.
Vierailija wrote:
En. Mun hämäläinen isoäiti laittoi sitä aina kun oli joku juhlantynkä, ja onhan tuo niitä jotka joulupöydässä joidenkin mielestä "pitää" olla, kun on aina ennenkin ollut - vaikkei kukaan syökään.
Joulupöydässä ei pidä olla sitä mitä kukaan ei syö. Ei ollut lapsuudessa eikä nyt omassa perheessä. Rosolli kuuluu syötäviin. Kerran oli lapsena livekalaa kun se meitä kiinnosti ja äitihän teki. Vaikka sitä ei kukaan syönyt mutta maistettiin. Se oli sitä äidin suvun pakkoruokaa joulupöydässä.
Rakastan rosollia. Söisin sitä vuoden ympäri. Raejuuston kanssa sellaisenaan se on yksi parhaimpia makuelämyksiä mitä tiedän.
Tottakai syö, oli se sitten sillisalaattia, tai rosollia, ne kuuluvat ehdottomasti jouluun.
Todellakin syön, itse tehtyä. Se on ehdoton herkku myös joulupöydässämme, jopa ulkomaalaiset miniät aina pyytävät sitä erikseen, että tekisin ison satsin. Ja minähän teen, mutta silti se aina loppuu jo joulupäivänä.
Kyllä syön ja olen aina tykännyt siinä. Meillä sitä kutsutaan sallaksi.
En syö, eikö syö avokkikaan. Mutta mikäs siinä jos joku tykkää, onhan se perinteinen. En minä syö kinkkuakaan, eikä meillä kumpikaan syö oikeastaan juuri muitakaan ns. jouluruokia, joten joulupöytä näyttää aika erilaiselta.
Joskus olen laittanut joukkoon myös omenaa.
MITÄ, ETTEKÖ SYÖ SALAATTIA, SITÄHÄN TUO ON...SILLI POIS NIIN KYLLÄ MENEE