Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö KUKAAN rosollia? Syöttekö te?

Vierailija
31.10.2023 |

Ok, joku 90 v saattaa syödä, mutta syöttekö te?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITÄ, ETTEKÖ SYÖ SALAATTIA, SITÄHÄN TUO ON...SILLI POIS NIIN KYLLÄ MENEE

Vierailija
22/74 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta ihmeessä ! Teemme sen AINA TÄYSIN itse, emme osta mitään valmiita. Maukasta on ollut JOKA vuosi ! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en siitä tykkää (en tykkää etikkapunajuurista), mutta lapset ja mies syövät.

Vierailija
24/74 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut laittaa siihen raakaa sipulia ja se on pahaa, samoin silli. Ilman noita kahta, niin syön mielelläni.

Vierailija
25/74 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulunaikaan kyllä, muuten en. Kuuluu niihin moniin joulun perinnemakuihin, joista muuten en niin välitä, mutta jouluna kuuluu asiaan ja tulee ikävä jos ei ole.

Vierailija
26/74 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rosolli on kaikkien herkku. Teki sitä miten paljon tahansa, niin tuntuu loppuvan kesken. Kaupan rosollista en tykkää, siinä kuutiot on liian isokokoisia ja ainesten mittasuhteet on väärät. Meillä tykätään etikkaisesta rosollista, joten laitan siihen mukaan ihan pienen tilkan etikkaa.

Vierailija
27/74 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Rosollissa ei ole silliä vaan keitettyjä punajuuria(ei etikkasellaisia), porkkanaa, omenaa ja suolakurkkuja kuutioituna, jotkut laittavat perunaakin.

Sillisalaatti on eri asia.

Rosollista on monia eri variaatiota, yhtälailla mulle toi omena on outo ainesosa siellä. Itse tykkään punajuurta, porkkanaa, maustekurkkua ja perunaa sisältävästä rosollista.

Vierailija
28/74 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse ja kyllä meillä syödään. Ollaan reilu 5 kymppisiä ja osa lapsista aikuisia. 

Vierailija
29/74 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks te jotkut HUUDATTE?

En itse syö rosollia, olen korvannut sen joulupöytään punajuuripiparjuurisalaatilla - se on must jouluna.

Melkein kaikki tutut syö rosollia jouluna

Vierailija
30/74 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään rosollista. Ideaalitilanteessa siinä on punajuurta, porkkanaa, omenaa, suolakurkkua ja sipulia ja se nautitaan reippaan smetanakontsäleen kanssa. Perunaa siinä ei ole, se on vain halpa täyteaine joka latistaa maun.

Vierailija
31/74 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

MITÄ, ETTEKÖ SYÖ SALAATTIA, SITÄHÄN TUO ON...SILLI POIS NIIN KYLLÄ MENEE

Salaattia mutta ennen kaikkea sallattia.

Vierailija
32/74 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosolli on ihana, raikas lisäke joulun muuten aika raskaille ruuille. Tykkään siitä tosi paljon ja minulla pitää aina olla joulupöydässä itsetehtyä rosollia ja sille kermavaahtokastike. 

Vierailija
33/74 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu meidän joulupöytään. Jos jossain muualla syön, niin saatan ottaa lusikallisen näön vuoksi.

Vierailija
34/74 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En. Mun hämäläinen isoäiti laittoi sitä aina kun oli joku juhlantynkä, ja onhan tuo niitä jotka joulupöydässä joidenkin mielestä "pitää" olla, kun on aina ennenkin ollut - vaikkei kukaan syökään. 

Joulupöydässä ei pidä olla sitä mitä kukaan ei syö. Ei ollut lapsuudessa eikä nyt omassa perheessä. Rosolli kuuluu syötäviin. Kerran oli lapsena livekalaa kun se meitä kiinnosti ja äitihän teki. Vaikka sitä ei kukaan syönyt mutta maistettiin. Se oli sitä äidin suvun pakkoruokaa joulupöydässä.

Vierailija
35/74 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan rosollia. Söisin sitä vuoden ympäri. Raejuuston kanssa sellaisenaan se on yksi parhaimpia makuelämyksiä mitä tiedän. 

Vierailija
36/74 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai syö, oli se sitten sillisalaattia, tai rosollia, ne kuuluvat ehdottomasti jouluun.

Vierailija
37/74 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin syön, itse tehtyä. Se on ehdoton herkku myös joulupöydässämme, jopa ulkomaalaiset miniät aina pyytävät sitä erikseen, että tekisin ison satsin. Ja minähän teen, mutta silti se aina loppuu jo joulupäivänä.

Vierailija
38/74 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä syön ja olen aina tykännyt siinä. Meillä sitä kutsutaan sallaksi.

Vierailija
39/74 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö, eikö syö avokkikaan. Mutta mikäs siinä jos joku tykkää, onhan se perinteinen. En minä syö kinkkuakaan, eikä meillä kumpikaan syö oikeastaan juuri muitakaan ns. jouluruokia, joten joulupöytä näyttää aika erilaiselta.

Vierailija
40/74 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen laittanut joukkoon myös omenaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi