Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako omien lasten tileiltä siirtää rahaa

Vierailija
30.10.2023 |

Lapset siis alle viisi vuotiaita ja nyt mummi on antanut sekä heille että mulle lahjaksi 4000€, jotta saisin ostaa auton. Ei voinut antaa koko summaa suoraan mulle, jotta vältyttiin lahjaverolta. Tarkoitus kuitenkin oli että tuo koko 12000€ olisi käytettävissä auton ostoon. Lapsilla on tileillään muutenkin lahjarahoja ym. ja ne olen tietenkin jättänyt rauhaan (vaikka usein lahjan antaja on sanonut että ostakaa vaikka uudet talvikengät tms. niillä rahoilla, mutta olen ajatellut että saavat pitää synttärilahjarahat itsellään ja olen itse ostanut talvikengät, lelut ym.)

Estääkö joku laki mua siirtämästä noita rahoja omalle tililleni?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miksi mummi ei vaan osta autoa itselleen ja anna sinulle siihen käyttöoikeutta? Pystyy ihan laillisesti kiertämään verot.

Tulen itse maksamaan myös osan autosta jo olemassa olevilla säästöilläni. Mummi myös asuu jo vanhainkodissa ja pitäisi tätä järjestelyä hänelle vaikeana. Lisäksi hän on jo siirtänyt rahat (yllättäen, olin puhunut auton hankinnasta, mutta en ollut pyytänyt/odottanut häneltä rahaa).

Meillä mummi ei tiedä lasten tilinumeroja ja vanhainkotiin ei nykyisin pääse kuin täysin autettavana, miten hän on päässyt rahoja siirtämään omin avuin?

Vierailija
22/23 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa. Pankki tekee sinusta ilmoituksen poliisille jos siirrät. Joudut vastuuseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt siis, että saako tilejä käyttää rikolliseen toimintaan. Mieti. Oikein keplottelitte noin, että siirsitte rahat monen tilin kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan