Miten teidän lapset kulkee kauempana asuvalle etävanhemmalle?
Mies on tähän mennessä haknut ja vienyt lapset. Matkaa on 1h 20 min suuntaan.
Nyt lapsilla oli osin muuta menoa, eikä mies päässyt kuskiksi. Ehdotti, että tulisivat junalla. Äiti veisi junalle ja isä hakisi. Junamatka kestää tunnin ja on selkeä. Ei sopinut lapsille. Eivät tulleet meille.
Oliko se liikaa vaadittu? Lapset 14 ja 11.
Kommentit (41)
Meillä lapset ei mene bussilla, joten jos isä ei nouda, ei lapset lähde luokseen. Minun tehtäväni ei ole heitä pakottaa. Isä ihan itse valitsee, haluaako olla lastensa kanssa vai ei.
Vierailija wrote:
Voisitko ensin kulkea heidän kanssaan sen junamatkan? Saisivat mallia miten siellä toimitaan.
Toki voitehdä järjestelyitä, mutta olet siis sitä mieltä, että 14 v on liian nuori junaan. Vaikka hän on ihan normaali lapsi, ei mitenkään edes arka.
Jo on ajat muuttuneet. Minä lensin aikanaan yksin itä-berliiniin 14-vuotiaana, ja osasin etsiä bussinkin lännen puolelle vieraalla kielellä.
Kyllä tuo ikäiset junalla kulkee itsenäisesti. Omani kulkivat Oulun ja Tampereen väliä 9 ja 11v iässä keskenään.
Lentokoneella, lentomatkaa muutama tunti. Minä saatan kentälle, etä on vastassa perillä kentällä.
Vierailija wrote:
Meillä lapset ei mene bussilla, joten jos isä ei nouda, ei lapset lähde luokseen. Minun tehtäväni ei ole heitä pakottaa. Isä ihan itse valitsee, haluaako olla lastensa kanssa vai ei.
Mikä on syy siihen, ettei lapset lähde? Tulkitsen, että vain palvelu kelpaa.
Vierailija wrote:
Voisitko ensin kulkea heidän kanssaan sen junamatkan? Saisivat mallia miten siellä toimitaan.
Aina siellä junassa on muita ihmisiä näyttämässä mallai
Mies on hakenut ja vienyt, nyt ei päässyt kuskiksi. Ihan hyvä ettei lapset menny, jos mies ei edes ajokuntoinen ole.
En minäkään lähtisi julkisilla koska en halua.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mopolla on menny kesällä, matkaa 0.7 km
Eikö se kakara jaksa kävellä noin lyhyttä matkaa?
No sitten se mopo jää sen toisen vanhemman luokse. Kyllä meilläkin mennään pyörällä ja matkaa puoli kilometriä. Sillä samalla pyörällä ne lapset kulkee kouluun. Vai meinaatko että molempien vanhempien luona pitäisi olla omat pyörät tai mopot, myöhemmin autotkin?
Varastavat auton ta pyörän ja samalla matkalla käyvät kiristämässä isovanhemmilta rahaa ja takas tullessa hommaa YH- mammalle viinaa ja höpöheinää.
terv. salkärangaton lapamato sohvalta
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mikä on syy siihen, ettei lapset lähde? Tulkitsen, että vain palvelu kelpaa.
En tiedä. Mummolaan matkaavat junalla sen enempiä empimättä, mutta isälle eivät lähde, jos isä ei nouda. Oletan, että isä ei olisi vastassa päätepysäkillä ja sieltä joutuisivat kävelemään 4 km, joten mukavampi jäädä äidin luokse ja viettää vapaa-aikaa kavereitten kanssa eikä kävelemällä edestakaisin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mikä on syy siihen, ettei lapset lähde? Tulkitsen, että vain palvelu kelpaa.En tiedä. Mummolaan matkaavat junalla sen enempiä empimättä, mutta isälle eivät lähde, jos isä ei nouda. Oletan, että isä ei olisi vastassa päätepysäkillä ja sieltä joutuisivat kävelemään 4 km, joten mukavampi jäädä äidin luokse ja viettää vapaa-aikaa kavereitten kanssa eikä kävelemällä edestakaisin.
no, meillä ei lapsilla olisi tuollaista ongelmaa. Totta kai isä hakisi junalta. Ja isä oli ajokuntoinen, mutta ei tietyn pakollisen menon vuoksi ehtinyt istua autossa kolmea tuntia.
Kyllä minulla tyttö kulki 9-vuotiaasta asti tunnin junamatkan. Ekalla kerralla oli isosisko mukana ja sen jälkeen kulki itsekseen sen viisi vuotta mitä siellä asuin. Nyt se pääsee mönkijällään tänne jos haluaa.
Vierailija wrote:
Kohta eivät käy teillä ollenkaan. Teineillä alkaa olla viikonloppuisin omat kaverit tärkeämpiä.
Jee!
Vanhemmat ovat päättäneet erota ja saaneet aikaan tilanteen, että lasten pitää reissata kahden kodin väliä. Vanhempien asia on siis kuskata lapsia noiden kotien välillä. Miksi lapsien pitäisi itsenäisesti matkustaa, jos se ei kiinnosta. Jos etävanhempi haluaa tavata lapsia, niin hän myös hoitaa kuskaamisen.
Vierailija wrote:
Niitä ei kiinnostanut ja toinen vanhempi ei pakottanut. Joudutte hakemaan, jos haluatte lapset luoksenne.
Kiinnostaako teidän muiden lasten nähdä etäisää? Siis yleensäkin. Vai näkevätkö isää vain sen vuoksi, että on pakko? Ja saa heiltä jotain; karkkia tms.
Vierailija wrote:
Vanhemmat ovat päättäneet erota ja saaneet aikaan tilanteen, että lasten pitää reissata kahden kodin väliä. Vanhempien asia on siis kuskata lapsia noiden kotien välillä. Miksi lapsien pitäisi itsenäisesti matkustaa, jos se ei kiinnosta. Jos etävanhempi haluaa tavata lapsia, niin hän myös hoitaa kuskaamisen.
tässä tilanne on se, että etävanhempi on jo 10 vuotta kuskannut lapsia. Nyt tuli yksi tilanne, jolloin ei päässyt.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Niitä ei kiinnostanut ja toinen vanhempi ei pakottanut. Joudutte hakemaan, jos haluatte lapset luoksenne.
Kiinnostaako teidän muiden lasten nähdä etäisää? Siis yleensäkin. Vai näkevätkö isää vain sen vuoksi, että on pakko? Ja saa heiltä jotain; karkkia tms.
Odotan tähän vastausta,
Ehkä lapset ei vaan halunneet tavata etävanhempaa? Syy että ei jaksa lähteä keikkumaan matkaa julkisilla on ihan ok.