Mistä tiedän olenko INFP, ISFP vai ESFP?
Olen saanut nuo kolme tulosta 16 persoonallisuus -testistä. Viimeisimpänä ESFP. Olen välillä se kaveriporukan hauskuuttaja, välillä taas vetäydyn nurkkaan. 🤔 Kuinka erottaa mikä olen?
Kommentit (28)
Olemme eri ihmisten kanssa erilaisia. Todennäköisesti olet enemmän introvertti kuin ekstrovertti.
N ja S on siinä, että S elää siinä, mitä näkee ja kuulee, ja N elää enemmän omassa kuplassaan ja omissa mielikuvissaan. Voit hyvin olla janan keskellä, eli vähän molempaa,
joku kirjoitti aiemmin, että testit ovat huuhaata. Niin ovatkin. Kaikki lähtee itsetuntemuksesta. Testi ei sitä, vaan sinä itse tiedät.
Voiko olla ISMO, jos ei ole kovin huumorintajuinen?
Kannattaa tehdä testi joka mittaa kognitiivisia toimintoja, esim sakinorva
Olet herkkäuskoinen huuhaa-testeihin uskova tyyppi.
Tarvitko johonkin tuon tarkan ryhmän, ap?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
I vs. E: Introvertti saa parhaat ideat miettiessään asioita itsekseen, ekstrovertti taas keskustelemalla muiden kanssa. Sopiiko jompi kumpi paremmin?
N vs. S: Ajatteletko pitkää aikaväliä ja abstrakteja asioita (N), vai elätkö mieluummin nykyhetkessä ja pidät konkretiasta (S)?
Elän hetkessä ja parhaat jutut ideat kun keskustelee muiden kanssa. Yksin lähinnä ahdistavia ajatuksia.
Sitten arvelen, että olet ESFP. Ekstroverttikin voi olla vetäytyvä ja haluta yksinoloa. Se ei välttämättä tarkoita esim. kovaäänisyyttä tai korkeita energiatasoja tmv., kuten joskus näkee väitettävän.
Itse saan myös parhaat ideat ja ratkaisun ongelmiin juttelemalla niistä, tai usein jo sanomalla ääneen :D
Pidän itseäni kuitenkin paljon enemmän introverttinä,
Olen väsynyt ihmisten tapaamisen jälkeen ja viihdyn hyvin yksin, enkä kaipaa seuraa.
Määrittele itse itsesi ilman mitään testejä, paras tapa.