Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteessa olevat introvertit, kuinka paljon teillä on omaa aikaa?

Vierailija
30.10.2023 |

Olen todella introvertti, tapaillut aikanani paljonkin erilaisia ihmisiä, mutta kaikki ovat vähän samasta syystä loppuneet. 

Nyt seurustelen todella huomaavaisen miehen kanssa ja työstän itseäni koko ajan, että olisin hyvä kumppani. 

Kuitenkin olen vahvasti introvertti, emme asu miesystävän kanssa yhdessä. Kuitenkin se aika, mitä ollaan yhdessä, on todella intensiivistä ja se kuluttaa minut. 

Se aika, mitä ollaan yhdessä, niin totisesti sitten ollaan. Kun tulen vaikkapa sosiaalisesti ähkyn päivän jälkeen töistä, on mies mennyt sinne jo valmiiksi, keitellyt kahvit ja ostanut vaikkapa pullat ja edessä on vaikkapa yksi tai kaksi yhteistä vapaapäivää. Siinä sitten koko ajan pitäisi yhdessä tehdä kaikki. Mennä yhdessä salille, katsoa yhdessä elokuva/sarjaa, kokata yhdessä, mennä saunaan yhdessä, mennä kauppaan yhdessä, mitään ei tehdä erikseen, koska sitten saadaan/joudutaan olla taas monta päivää erikseen omissa oloissa ja arjessa.

Lapsesta asti tykkäsin leikkiä itsekseni ja muutenkin halusin paljon olla ihan vaan omissa oloissa. 

Nyt kun yhdessäolo on niin tiivistä, se aika mitä ollaan, niin huomaan tulevani äksyksi ja kireäksi. Joskus en meinaisi jaksaa mennä miesystävän luo, kun on ollut raskaita työpäiviä ja haluisin vaan olla ypöyksin kotona viimenään, ja tästä koen omaatuntoa, koska mun kuuluu haluta mennä miesystävän luo, ja että kuuluu tuntea ikävää, koska ei olla nähty moneen päivään. En pidä piirteestäni yhtään ja olen tosi itkuherkkä toisinaan, ja uskon, että se johtuu siitä, että jotenkin patoan kaikki tunteet välillä, mitä yritän kieltää ja se purkautuu itkeskelynä ja jotenkin olen ihan kummallinen muutenkin. Sinkkuna ollessa en itkenyt oikeastaan ikinä. 

Mies on ihana, kiltti, paras ja haluisin hänelle pelkkää hyvää ja haluan hänet elämässäni pitää , mutta välillä tuntuu, että olisi parempi päästää hänet ja että löytäisi kivempiäkin tyttöystäviä, jotka ei rasitu yhdessäolosta niin paljon. 

Kuinka paljonkos käytännössä teillä on omaa aikaa parisuhteessa? Joko te, ketkä asutte yhdessä? Tai sitten te, jotka ette yhdessä, jos vietätte esim useampia päiviä yhdessä niin teetkö myös omia juttuja?

Vai kuulostanko vain ihan totaali per*reijältä, jonka ehdottomasti kuuluisi olla yksin kaiken kaikkiaan? 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olette seurustelleet? Kuulostaa vaan siltä että olisiko tuossa jotain alkuhuumaa vielä, jos mies haluaa noin tiiviisti tehdä kaiken yhdessä. Etkä sinä kehtaa kieltäytyä. Suosittelen että rohkeasti vaan puhut tästä aiheesta. Kerrot vaikka ihan konkreettisesti milloin ja mitä haluat tehdä yksin, esim. haluan käydä iltalenkillä yksin ja sen jälkeen saunoa rauhassa, voisimmeko sen jälkeen katsoa elokuvaa yhdessä? Jos mies tästä kovasti suuttuu ja loukkaantuu, ehkä kannattaa miettiä onko hän oikea. 

Minä tarvitsen myös yksinoloa ja sitä minulla onkin ihan joka ilta pari kolme tuntia. Olen ollut puolisoni kanssa 10 vuotta. 

Vierailija
2/5 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kanssa olen introvertti. Emme asu yhdessä. Silloinhan tulee tuo ongelma että viikonloput pitäisi olla tiiviisti. Olen alkanut viedä tavaroitani naisen luo ja ollut siellä myös arkisin. Emme siis ole muuttamassa yhteen mutta vähän tiiviimmin yhdessä niin voi sitten tehdä omiakin juttuja. Oarisuhteessa ei pidä olma liimautunut yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monta kertaa viikossa. Mies pyörii kavereitten kanssa.

Vierailija
4/5 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ikävältä tilanteelta. Ymmärrän, että ei ole helppo sanoa miehelle, että tarvitset yksinoloa, mutta en näe muutakaan ratkaisua kuin keskustella tilanteesta.

Minä en asu miesystäväni kanssa yhdessä, enkä tule asumaan. En jaksaisi. Tavataan joka ilta, mutta se on sellaista television katselemista yhdessä. Mies ei onneksi myöskään höpötä koko ajan, vaan saan ajatella omiani myös silloin, kun ollaan yhdessä. Mies on myös introvertti, ammatinkin on valinnut sen mukaan, että saa tehdä työtä yksin. Meille riittää pari tuntia yhdessäoloa päivässä, muutoin puuhataan omiamme omissa asunnoissamme. Molemmilla on vielä lapsia kotona, joten sitäkin kautta meillä on sosiaalisia suhteita.

Vierailija
5/5 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme eri osoitteissa, käymme arkisin iltakävelyllä ja vkl hengataan yhdessä. Omaa aikaa on niin paljon kuin haluaa !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi