Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä työkyvyttömälle töitä? Jotakin pientä mihin voimat riittäisivät

Vierailija
30.10.2023 |

Sairaslomapäivät tulivat täyteen, ja kuntoutustukea ei myönnetty.

Jostakin pitäisi hieman rahaa riipiä.

Millainen työ sopisi vajaakuntoiselle? Kokopäivätyöhön ei terveys riitä.

Esim. 5-10 tuntia viikossa.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lehtien jakaminen ja siivous ovat helpoimpia päästä töihin.

Siivoustyö on raskaasta työtä. Mä en voi enää siivota. Työperäisen sairauden takia.

Vierailija
22/46 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän aikaan vuodesta voi olla paikkakunnallasi tarjolla jotain sesonkityötä jos asut yhtään isommalla paikkakunnalla. Ainakin varastoilla, jakelukeskuksilla ja vastaavissa paikoissa on monesti marras-joulukuussa lisäkäsille tarvetta. Noihin palkataan välillä suoraan, välillä vuokrafirmojen kautta väkeä ja ainakin osassa voi olla just joku 4-10 tuntia tarjolla töitä per viikko, ei täysiä tunteja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Samaa mietin itsekin, minulla reistailee tukiranka erään vuosia sitten sattuneen onnettomuuden takia. Työn suhteen olen joustava, mutta taas selkäni ei. En esimerkiksi pysty istumaan tai seisomaan paikallani kuin 10-15min hyvänä päivänä. Siivoushomma ei ainakaan itselläni luonnistu, sillä jo nyt pelkkä yksiön imurointi vetää loppupäiväksi sängyn pohjalle. Kumartaminen ja nostaminen ei onnistu myöskään. Ehdotuksia?

Puhelinmyyntiä voi tehdä melkein missä asennossa vain.

Vierailija
24/46 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Joku kevyt toimistosiivous yms.

Ei halavattu! Ei ole kovin kevyt työ. :D

Istumatyö on kevyttä.

Oken tk eläkkeellä enkä todellakaan pystyisi istumatyötä tekemään.  Helpompi seisoa.

Ok, mulla on päinvastoin. En voi enää olla jalkojen päällä. En voi kyykkiä tms. 

Vierailija
25/46 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postille jouluapulaiseksi lajittelemaan joulukortteja. 

Vierailija
26/46 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Samaa mietin itsekin, minulla reistailee tukiranka erään vuosia sitten sattuneen onnettomuuden takia. Työn suhteen olen joustava, mutta taas selkäni ei. En esimerkiksi pysty istumaan tai seisomaan paikallani kuin 10-15min hyvänä päivänä. Siivoushomma ei ainakaan itselläni luonnistu, sillä jo nyt pelkkä yksiön imurointi vetää loppupäiväksi sängyn pohjalle. Kumartaminen ja nostaminen ei onnistu myöskään. Ehdotuksia?

Olen ollut puhelinmyyjänä melkein kymmenen vuotta ennenkuin lopetin työpaikkakiusaamisen takia. Ennemmin heitän itseni kiikkuun, kun teen sitä enää päivääkään. Monilla on myös harhakuva siitä, että kyseistä työtä voi tehdä "melkein missä asennossa vain" -ei pysty, mitä ryhdikkäämmin istut sen selkeämpi ja "pirteämpi" on äänesi. Ei laulajatkaan vedä lavalla vaakatasossa.

Vierailija
27/46 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen ollut puhelinmyyjänä melkein kymmenen vuotta ennenkuin lopetin työpaikkakiusaamisen takia. Ennemmin heitän itseni kiikkuun, kun teen sitä enää päivääkään. Monilla on myös harhakuva siitä, että kyseistä työtä voi tehdä "melkein missä asennossa vain" -ei pysty, mitä ryhdikkäämmin istut sen selkeämpi ja "pirte

Taidat olla aika nirso töiden kanssa.

Vierailija
28/46 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Puhelinmyyntiä ei voi tehdä kuka vaan. Ei sillä elä.

Vierailija
29/46 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Joku kevyt toimistosiivous yms.

Ei halavattu! Ei ole kovin kevyt työ. :D

Istumatyö on kevyttä.

Oken tk eläkkeellä enkä todellakaan pystyisi istumatyötä tekemään.  Helpompi seisoa.

En minäkään, ei selkä kestä istumista. Pientä liikettä ja pitkä askel niin siinä selkä kestää paremmin.

Vierailija
30/46 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Suihinottajille on aina hommia.

Ylläoleva "kommentoija" on takuu-törppö karmeinta lajia.

Vierailija
31/46 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan pieni asia, jota en ymmärrä. Jos olet työkyvytön, niin miten ihmeessä voit tehdä töitä? Jos jaksat tehdä töitä, et voi olla työkyvytön.

Vierailija
32/46 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla aika nirso töiden kanssa.

Ihminen joka tekee puhelintyötä ei ole todellakaan nirso, siinä on jo menty itsensä myymisenkin alapuolelle. Ei puhelinmyyntiä alemmas pääse. 

Vierailija
33/46 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

On ihan pieni asia, jota en ymmärrä. Jos olet työkyvytön, niin miten ihmeessä voit tehdä töitä? Jos jaksat tehdä töitä, et voi olla työkyvytön.

Osatyökyvytön? 

Vierailija
34/46 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Puhelinmyyntiä ei voi tehdä kuka vaan. Ei sillä elä.

Kyllä sillä elää mikäli firma on rehti ja myyntiartikkeli oikea. Se on tosin totta, että palkka vaihtelee suuresti ja täytyy osata laittaa myös rahaa säästöön niille "paskemmille ajoille". Minä tienasin vuositasolla 40000-50000e mutta palkassa olikin sitten heittoa kuukausitasolla ihan reilusti.

T. Se entinen puhelinmyyjä jolle kyseistä duunia ehdotettiin

Vierailija
35/46 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllä sillä elää mikäli firma on rehti ja myyntiartikkeli oikea. Se on tosin totta, että palkka vaihtelee suuresti ja täytyy osata laittaa myös rahaa säästöön niille "paskemmille ajoille". 

OK. Minusta ei olisi siihen työhön. 

Vierailija
36/46 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Suihinottajille on aina hommia.

Ylläoleva "kommentoija" on takuu-törppö karmeinta lajia.

Hän on niin kovin hassun hauska ´lohkaisija´/ ´letkauttelija´, jonka nokkelille älynväläyksille kaikki naurahtaa ymmärtävästi.

Vitsit kun aapee tai kukaan ei tota kekkassu. Toi on ihan uusi juttu. En olisi itse ainakaan hokannut.

Vierailija
37/46 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Osatyökyvytön? 

Osatyökyvyttömäksi lasketaan ihminen jonka työkyky on laskenut maksimissaan 40% Työkyvytön on ihminen jonka työkyky on laskenut 60%. Mikään 100% kyvytön ei tarvitse olla.

Vierailija
38/46 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin pitäisi löytää joku osa-aikainen työ, joka ei saa olla fyysistä työtä. Kuntoutustuella ei elä. 

Vierailija
39/46 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaisia töitä oikein ole. Minä asun Helsingissä, eikä täälläkään ole tarjolla mitään helppoja toimistotöitä tai vastaavia. Tämän voi todeta kuka vaan, joka käy selaamassa osa-aikatöitä TE-toimiston tai Duunitorin sivuilla. Jos jossain firmassa tarvitaan ihminen tekemään pari tuntia päivässä (saati viikossa) sellaiset hommat jaetaan nykyisin jo töissä olevien kesken, ei palkata uutta väkeä. 

Vierailija
40/46 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin koira ulkoilutus?

MLL:n lastenvahtikeikkoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi