Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö suomalaislle eläkeläisille maksaa tasaeläke = sama summa kaikille. Samoin kuin lapsilisä

Vierailija
29.10.2023 |

Köyhemmät voisivat käyttää eläkkeet elämiseen ja rikkaammat sijoituksiin

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Suomessa pitäs olla sellainen systeemi, että saisi valita maksaako eläkemaksuja tai ei maksa. Jos maksaa, niin silloin saa eläkettä niinku nyt, mutta jos ei maksa, niin silloin ei saa eläkettä ja joutuu itse hoitaa eläkepäivän rahat. Toi pitäs olla valinnainen.

Siitä ei tule mitään. Mitenkäs ne, jotka sitten valitsevat etteivät maksa, eivätkä pidä väliä onko eläkkeeksi säästetty jotain elävät eläkkeellä? Suomessa ei onnistu se, että ihmiset jätetään oman onnensa nojaan eli he saisiviat kuitenkin kansaneläkettä ja kaikkia tukia. Nykysysteemi on ihan hyvä. Lisäksi Suomessa on kovin vähän porukkaa, jotka saavan kymppitonneja kuussa työeläketta. 

Se mikä menee eläkemaksuihin, niin sen vois sijoittaa. Jos näen eläkeiän, niin saan ison eläkkeen. Jos multa nipistetään siitä minkä tienaan päivittäin, niin ei se reilua ole. MAksan muutenkin veroja liksasta ihan tarpeeksi. Minä teen työtä ja tienaan rahani vain itselle. Se on mun oikeus.

Vierailija
62/70 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille 1500€/kk, olisi siinä suurempien eläkkeiden saajilla totuttelemista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläpäässä pitäisi olla jokin raja. Ne jotka ovat tienanneet työssä valtavasti, eivät tee enää mitään valtavalla eläkkeellä.

rajansa kaikella

Vierailija
64/70 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Koko eläkejärjestelmä pitäisi lakkauttaa tulevilta sukupolvilta. Vapaaehtoisesti voivat kerätä eläkettä jos haluavat. 

Helt tvärtom, det borde avslutas för dem som nu är på pension då de inte har betalt för sig, inte ens 1/6 av vad de lyfter i förhållande till dem som nu betalar de pensionerades pensioner.

Vierailija
65/70 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Suomessa pitäs olla sellainen systeemi, että saisi valita maksaako eläkemaksuja tai ei maksa. Jos maksaa, niin silloin saa eläkettä niinku nyt, mutta jos ei maksa, niin silloin ei saa eläkettä ja joutuu itse hoitaa eläkepäivän rahat. Toi pitäs olla valinnainen.

Jossain kadulla kerjäämässä tai ryöstämässä ne reppanat sitten olisi jotka on päättäneet pistää eläkerahat haisemaan. Ei tulisi toimimaan. 

Jos ei osaa hoitaa asioitaan, niin silloin valitsee sen nykysysteemin. Mitä se muille kuuluu, jos on niin hölmö. Ihmiset sijoittaa muutenkin, niin voisi sijoittaa noi pakolliset eläkelöpinät mitä liksasta menee.

Ja ne hölmöt jätetään sitten vaan kuolemaan?

Mikä tässä on ongelma. Jos ihminen ei osaa hoitaa asioitaan, niin silloin valitsee sen nykymallin. Jos joku ei osaa hoitaa asioitaan, niin ei se ole muiden ongelma. Mua ottaa päähän sellaset ihmiset.

Vierailija
66/70 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun luin tämän kermaperseen eläkkeestä, ajattelin että liika on liikaa. Sukunimi on Alahuhta etunimeä en muista, mies kyseessä, hänen eläke oli 84 000 eur/kk. Suurin osa ihmisistä ei saa tätä edes vuodessa kasaan. Suomessako ei ole epätasa-arvoa. Tämän on epätasa-arvoisinta mitä tiedän. Mitä tämä Alahuhta on tehnyt niin paljon elämässään että ansaitsee tuollaisen eläkkeen.

Vierailija
67/70 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea. Eläkkeet kohtuuton taakka. 

Vierailija
68/70 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Eläkeläinen on tosiaan kuin lapsi, joka ei tuota. 

Vierailija
69/70 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllä ne työeläkemaksut on maksettu joka tilistä, ja ne ovat nyt rahastoitu. Sieltä sitten m aksetaan sitä eläkettä sen verran kuin on maksanut. Sama asiahan se olisi sijoittaa johonkin itse joka kuukausi palkastaan osan. Saattaisi kyllä monella sitten mennä ne rahat muihin tarkoituksiin, mites sitten suu pantaisiin- Keskivertoeläke on noin 1700 euroa miinus verot, eli ei mikään ruhtinaallinen.

Valtion rahoista maksetaan vain niille takuueläkettä, jotka eivät ole töissä käyneet tai vain vähän. Se on suunnilleen 1000 euroa kuussa.

Jos tehtäisiin eläkekatto, niin tietenkään ne rikkaat eivät sen enempää siihen rahastoon sijoittaisi, kun katto olisi saavutettu, panisivat sitten sen rahan johonin muualle säästöön. Heidän eläkkeistään kuitenkin saadaan paljon verotuloja mm tukien maksamiseen.

Ruotsissa kokeiltiin solidaarisuusverotusta niin, että rikkaat tietyn summan vuodessa ansaittuaan maksaisivat loppuvuodesta 100 pros

Du skriver tyvärr strunt. Skulle det vara sant skulle allt vara bra, men dagens pensionärer har inte betalt ens närmelsevis det de får. Barn gjorde de inte heller, så nu stjäl de av  andras  barn. Skäms ni inte?

Vierailija
70/70 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kaikille 1500€/kk, olisi siinä suurempien eläkkeiden saajilla totuttelemista?

Mulla olisi silloin loppunut eläkemaksut, joskus 42-vuotiaana! Silloin oli tuon verran eläkettä kartutettuna! Olisi toki ihan kiva systeemi, jäisi kivasti enemmän rahaa käteen ja voisi itse sijoittaa!