Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paisun paisun paisun

Vierailija
29.10.2023 |

Olen lihonut kahden ja puolen vuoden aikana melkein 20 kg. Olin tosi laiha tuolloin. 

Lihominen alkoi kun lapseni sairastui vakavasti ja stressi nousi ja unet väheni. Tästä syystä myös aktiivisuus, koirien lenkit lyheni. Työni on sellaista missä liikun paljon, kävelen helposti 10 000 askelta per työvuoro.

Olen aina ollut herkuttelija, lähinnä siis syönyt suuria annoksia ihan perus kotiruokaa. Myös toki karkkia sipsiä ehkä 1-2xviikossa. Sitten jossain kohtaa tässä otin siiderin tai lasin viiniä ehkä 3-4x viikossa. 

Minulla myös ruuansulatusvaivaa, lähinnä vatsani toimii hitaasti.

Nyt olen yrittänyt tehdä asialle jotain Koska ahdistaa tämä S-kokoisesta L-kokoon aika lyhyessä ajassa. Käyn salilla 1-3 kertaa viikossa, kuljen usein pyörällä töihin. Koirien kanssa lenkkeilen pidempiä lenkkejä. Ruoka-annoksia olen pienentänyt, herkuttelen edelleen mutta 1xviikossa karkkia/sipsiä plus joskus kahvihuoneessa muutama suklaa tai joskus yksi kakun-tai piirakanpala kahvin kanssa. Alkoholin olen jättänyt kokonaan pois. 

Paino ei tipu, toki ei nousekaan. Ahdistaa. En halua pikadieettejä vaan tiputtaa painoa kuitenkin eläen normaalisti tai tekemällä ns elämäntapamuutoksen.

Onko vinkkiä kuinka saada painoa alas? 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntapa remontti eli ruokavalio uusiksi 

siinä se oli 

tsemppiä 🍀

Vierailija
2/11 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsitkö peräsuolen laskeumasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten... 

Vierailija
4/11 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sepä se. Jos painoa tahtoo pudottaa, syöminen pitää lopettaa kokonaan. Ainakin minulla ainoa, joka toimii. 

Vierailija
5/11 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilarit eli sokerit pois.

Vierailija
6/11 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jätät ne herkuttelut pois. Piirakkaa, karkkia, sipsiä viikoittain? Ei ihme ettei paino putoa.

Vierailija
7/11 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hormonitoimintasi hiipunut? Urheile enemmän.

Vierailija
8/11 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tässä.. 

Oudointa on se että söin ennen enemmän, huomattavasti enemmän mutta en lihonut ollenkaan. Onko se tämä ikä kun yli 30 mittarissa.....

Vierailija
9/11 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onko hormonitoimintasi hiipunut? Urheile enemmän.

Minulla on hormonaalinen ehkäisy. Siis olen miettinyt kyllä että onko tässä jokin terveydellinen syy

Vierailija
10/11 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hiilarit eli sokerit pois.

Hiilari ei ole yhtä kuin sokeri.

Vierailija
11/11 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus laskin kaloreita niin söin noin 1400-1800kaloria per päivä. Tottakai joskus herkkupäivinä mentiin reilusti yli mutta se oli satunnaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme