Todellisuuteen ankkuroitumisesta
Sinä, joka olit sitä mieltä, ettei ole todellisuutta katsella, keskustella, ihmetellä ja ihastella keskenämme toistemme kehon osia aina genitaaleja ja muita intiimialueita myöten - missä rinnakkaistodellisuudessa tai harhoissa itse elät? Vai jossain tynnyrissä tai kivenkolossako? Kirjoitin sanatarkasti vain siitä, mitä esim. tv:ssä on lähes päivittäin (ja ei, en hakeudu tarkoituksella katsomaan niitä, vaan tulevat kanavalta, jota tykkään muuten katsoa). On täyttä todellisuutta, että tv ja muu media on täynnä alastomuutta ja seksiä ja nyt jo siis niin pitkälle vietynä, että joukolla pohditaan jonkun nännien ulkonäköä ja mittasuhteita tai onko jonkun terska minkä muotoinen ja kehutaan kuinka ihania ja upeita ovat. Ja kyse on kokonaisista pitkistä useita jaksoja pelkästään näitä asioita käsittelevistä ohjelmaformaateista eikä vain esim. yksittäsistä satunnaisista dokumenteista tai pienemmistä pätkistä jossain muita aiheita käsittelevissä ohjelmissa. Tosiaan useamman kerran viikossa tulee monta jaksoa ohelmia, jotka keskittyvät vain ja ainoastaan kanssaihmisten intiimeihin kehon osiin, joita sitten porukalla ihmetellään ja ruoditaan eli kyse ei ole mistään minun itse keksimästäni tai esille nostamastani asiasta. Tämä on kiistaton fakta, mutta sinä tulit pilkkaamaan minua todellisuuteen ankkuroitumisesta, kun kirjoitin juuri siten, miten noissa ohjelmissa puhutaan ja mikä niiden sisältö aivan tarkalleen on. Sinulla itselläsi on siis ilmiselvästi jotain pahempaakin häikkää joko todellisuuteen ankkuroitumisen ja/tai kognitiivisten toimintojen kanssa eli suositan vuorostani sinulle ajan varaamista tutkimuksiin ja sinne kauppaan sekä kävelylle myös, kun ne tuntuivat olevan sinusta tässä yhteydessä jostain syystä tarpeellsia :-) Mutta siis on huolestuttavaa, jos on tuolla tavoin todellisuuteen ankkuroimaton ja perustaa ajatuksensa ja toimintansa muuhun kuin puhtaasti tosiasioihin ja vielä arvioi muita noista omista todellisuudelle vieraista ajatuksista käsin.
Tarkennus eli sinä tulit pilkkaamaan minua todellisuuteen ankkuroitumisesta tarkoittaen, että en mielestäsi ole todellisuuteen ankkuroitunut, kun kirjoitin esimerkkejä mm. näissä ohjelmissa käytettävistä puheenvuoroista ja tästä aihepiiristä ylipäätään.