Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaistoatteko te sen, jos joku ei pidä teistä?

Vierailija
29.10.2023 |

Tämä joku yrittää esittää kyllä muuta, mutta joku ei täsmää; valhelliisuus paistaa läpi.

Mistä tämä tunne okein kumpuaa?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen vaistoaa. Joskus joku tyrmää sinut tutustumatta siltä seisomalta,vaikka näkisitte ensimmäistä kertaa. Toisista saattaa taas saada väärän kuvan ja jos tutustuu tai näkee useammin, käsitys toisesta voi muuttua suuntaan tai toiseen. Senkin kyllä huomaa, jos toinen pitää ja itse pidät toisesta. Kemiat.

Vierailija
42/51 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Entäs jos kyseessä on joku autisti-asperger jonka eleilyt ei ihan vastaa normaalia ihmistä. T: usein väärin aistittu

No niin, esim. on soitettu videopuhelu ja olen siinä sitten ollut naamaltani mikä olen, hämmentynyt ja jännittynyt tilanteesta koska itse se sosiaalinen tilanne jo vaatii kaiken aivokapasiteettini ja toinen on sitten naaman vääntelystäni aistinut etten pidä hänestä.

Se kurtisti silmäkulmaa se ei tykkää musta! Tätähän se on herkkiksillä jotka on aistivinaan niin kaiken maailmassa vaikka toinen miettisi sillä hetkellä vain jotain ostoslistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Entäs jos kyseessä on joku autisti-asperger jonka eleilyt ei ihan vastaa normaalia ihmistä. T: usein väärin aistittu

No niin, esim. on soitettu videopuhelu ja olen siinä sitten ollut naamaltani mikä olen, hämmentynyt ja jännittynyt tilanteesta koska itse se sosiaalinen tilanne jo vaatii kaiken aivokapasiteettini ja toinen on sitten naaman vääntelystäni aistinut etten pidä hänestä.

Se kurtisti silmäkulmaa se ei tykkää musta! Tätähän se on herkkiksillä jotka on aistivinaan niin kaiken maailmassa vaikka toinen miettisi sillä hetkellä vain jotain ostoslistaa.

Vähän samaa mieltä. Kuinka moni niistä jotka täälläkin sanovat vaistoavansa, tietävät että heidän vaistonsa on oikeassa? Jotta he voisivat sanoa noin, se vaatisi että jossain vaiheessa he ovat saaneet tietää tuntemustensa pitävän paikkansa. Muuten se voi hyvinkin olla pelkkä kuvitelma ja projisointia. Itse sain kerran tietää että eräs ihminen oli ihmetellyt miksi en pidä hänestä. En edes tiennyt häntä nimeltä eikä minulla ollut hänestä mitään mielipidettä.

Vierailija
44/51 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllähän sen vaistoaa. Joskus joku tyrmää sinut tutustumatta siltä seisomalta,vaikka näkisitte ensimmäistä kertaa. Toisista saattaa taas saada väärän kuvan ja jos tutustuu tai näkee useammin, käsitys toisesta voi muuttua suuntaan tai toiseen. Senkin kyllä huomaa, jos toinen pitää ja itse pidät toisesta. Kemiat.

Jos joku tyrmää sinut tutustumatta ensi tapaamisella, se voi johtua miljoonasta muustakin asiasta kuin siitä ettei hän pidä sinusta. Hänellä voi olla kiire, pää kipeä, ajatukset toisaalla tai vaikka ripuli tulossa housuun. Sinusta hänellä ei välttämättä ole mitään negatiivista mielipidettä.

Vierailija
45/51 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katseesta ja puheesta.

Vierailija
46/51 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vähän samaa mieltä. Kuinka moni niistä jotka täälläkin sanovat vaistoavansa, tietävät että heidän vaistonsa on oikeassa? Jotta he voisivat sanoa noin, se vaatisi että jossain vaihe

Kyllä se vaisto ihan totta on. Kieltäydyin itse uskomasta siihen, mutta kokemus on opettanut, että se on aina oikeassa. Se on viisaampi kuin ihmisen järki. Uskomatonta, mutta näin on.

Vierailija
47/51 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä minä saisin koskaan tietää pitääkö joku minusta todella vai ei? Joistain ihmisistä vaistoaa että he eivät ole aivan aitoja, mutta tämä voi johtua miljoonista syistä. Kaikki ei pyöri minun ympärilläni. Jollain voi olla vaikka surua ja esittää iloista, ajatukset on muualla ja tulee väärin tulkituksi. 

Vierailija
48/51 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaistoan sen niin ettei toinen ota kunnolla kontaktia, välttää katsetta jne.

Vierailija
49/51 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vähän samaa mieltä. Kuinka moni niistä jotka täälläkin sanovat vaistoavansa, tietävät että heidän vaistonsa on oikeassa? Jotta he voi

"Kyllä se vaisto ihan totta on. Kieltäydyin itse uskomasta siihen, mutta kokemus on opettanut, että se on aina oikeassa. Se on viisaampi kuin ihmisen järki. Uskomatonta, mutta näin on."

Kokemukset voivat tulla myös siitä, että omat käsityksesi ovat itseään toteuttavia. Vaistoat jonkun inhoavan sinua, vaikka todellisuudessa hänellä on raskas elämäntilanne ja murheita joiden takia hän vaikuttaa ikävältä. Alat käyttäytyä häntä kohtaan kuvitelmasi mukaan ja lopulta hän inhoaakin sinua. Olet saanut kokemuksen, joka vahvistaa vaistosi olleen oikeassa ja teet seuraavan kerran samat päätelmät. uskosi vaistoosi vahvistuu kunnes alat ajatella että se on aina oikeassa, vaikka todellisuudessa sitä ohjaavat omat pelkosi, mielleyhtymäsi, itsetuntosi tila, menneet kokemuksesi ja moni muu asia jotka eivät liity mitenkään siihen toiseen ihmiseen.

Vierailija
50/51 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitenkään erityisen miellyttämishaluinen, enkä kerjää hyväksyntää. En näytä myöskään mitään naamaa tarkoituksella, mutta en myöskään peittele. Ainakin minusta näkee pidänkö jostain vai en, hyvä näin, koska turha esittäminen vie energiaa ja jos vastapuoli on yhtään fiksu, niin ymmärtää pysyä etäällä.

Vierailija
51/51 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on väliä jos joku ei pidä minusta. Itsekään en pidä kaikista ihmisistä. Mutta asiallisesti pitää yrittää käyttäytyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi