Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö on kansakuntamme toisiksi yleinen vaiva heti masennuksen jälkeen

Vierailija
29.10.2023 |

Miten tää on mahdollista jos me kerta eletään "hyvinvointi"valtiossa missä ei ole mitään vikaa? pelkästään tämän valheellisen väärinpäinkääntyneen yhteiskunnan kritisoiminen aiheuttaa jollekkin ihmisille niin ison vihan ja puolustusreaktion että tämä ihminen kirjaimellisesti hyökkää päälle. 

Eli siis ahdistuneisuushäiriö, tämän tyyppisiä "sairauksia" ei pitäisi olla oikeasti edes olemassa. Tämä on täysin tämän väärinpäin kääntyneen yhteiskunnan itse tuottama tuotos mistä moni tässäkin valtiossa kärsii. 

Mä voin vakuuttaa että jos matkustetaan toiselle puolelle maapalloa missä ihminen elää edelleen luonnon kanssa symbioosissa, siellä ei kukaan tunne eikä ole koskaan kuullutkaan tälläisesta vaivasta. 

Tää on todellinen ongelma siis, mutta se on täysin tämän "modernin" kilpailuyhteiskunnan tuotos. Se on liukuhihnatuotantoa

Oletko sinä yksi näistä ahdistuneisuushäiriöstä kärsivistä?

Voit kertoa vaikka omia oireitasi? miten ilmenee?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki on niin herkkiä nykyään vaikka oikeasti ne on akkojen juttuja. Kuten huoli ilmastonmuutoksestakin. Kuka jaksaa stressata että sää on asteen lämpimämpi 50 vuoden päästä ja varsinkin kun meillekin on siitä vaan hyötyä. Sama dysforiat on itse aiheutettuja juttuja joiden sylttytehdas on nais ja så-tutkimus jotka on itse asiassa hyviä säästökohteita.

Ne on ongelmia joita ei oikeasti ole olemassakaan.

Vierailija
2/33 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian helppo elämä ja leivän yltäkylläisyys tekee ihmiset masentuneiksi. Ihminen on tarkoitettu tekemään työtä otsa hiessä. Vaikka se tuntuu raskaalta, se tuo kuitenkin onnellisuuden.

Vierailija
4/33 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huimausta esiintyy välillä ja sellaista todellisuudentajun menettämisen tuntua

Vierailija
5/33 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Koska kaikki on niin herkkiä nykyään vaikka oikeasti ne on akkojen juttuja. Kuten huoli ilmastonmuutoksestakin. Kuka jaksaa stressata että sää on asteen lämpimämpi 50 vuoden päästä ja varsinkin kun meillekin on siitä vaan hyötyä. Sama dysforiat on itse aiheutettuja juttuja joiden sylttytehdas on nais ja så-tutkimus jotka on itse asiassa hyviä säästökohteita.

Ennen ahdistuneisuushäiriöön sai bentsot. Nykyään niitä ei haluta määrätä nuorille millään ja ne viedään herkästi pois ellet ole niitä puolet elämästäsi syönyt ikäloppu. Siksi nuoremmille ilmenee tätä vaivaa niin paljon yleisemmin vanhoilla ihmisillä.

Vierailija
6/33 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tuo on ainakin osittain. Nykyinen moderni maailma vaatii liikaa ihmiseltä, on myös paljon yksinäisyyttä. Ihminen kaipaa kuulumista ryhmään ja olonsa tuntemista tarpeelliseksi, myös luonnosta etääntyminen vaikuttaa negatiivisesti. 

Vierailija
7/33 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kannata liikoja funtsia, näillä mennään...

Vierailija
8/33 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvalloissa ihminen yritetään pitää jotenkin toimintakykyisenä. Suomessa lääkäri kehottaa keittämään lämmintä maitoa kun ahdistaa.

Vierailija
9/33 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, itse 4 syksyä jo uudessa työpaikassa ja aina koeaika. CV 2 sivua ja AMK tutkinto. Kun sijaisuus päättyy menen hakemaan ahdistuksesta sairaslomaa. 

Vierailija
10/33 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkö hyvä, että joku ehdotti lääkkeeksi liikuntaa, eipä ole tullut mieleen. Mulla ei ole edes autoa, koska metallikuution sisälle eristäytyminen ahdistaa, vaan kävelen joka paikkaan käytännössä joka päivä, mutta joo lisää liikuntaa.

Oon kärvistellyt tämän kanssa teinistä asti, nyt 37 v. Kyllä käveleminen oikeasti auttaa. Sen kävelyn ajan, ja vähän aikaa sen jälkeen. Kuitenkin joka aamu herää siihen, että haluaa k u o l l a, ennen nukahtamista samoin se on viimeinen ajatus. Nykyään tämä ei pahemmin enää haittaa nukahtamista, koska oon aika tottunut siihen. Tosi kiva silti tää kaveri vieressä aamulla ekana ja illalla vikana. Pitäis varmaan kävellä enemmän, unissaankin.

Yritän parhaillaan miettiä, onko mulla jotain mahdollisuutta tehdä tälle jotain, siis muuta kuin k u o l e m a tai milloinenkin elämänmuutos. Oon lähtenyt ihmissuhteista, kouluista ja työpaikoista ja aloittanut uusia. Saanut kyllä yhden ylemmän korkeakoulututkinnonkin valmiiksi, ihmeen kaupalla ja hirveällä tuskalla.

Hirveä tuska kuvaa tätä parhaiten. Jatkuva, hirveä tuska. Norsu istuu päällä, ahdistusnorsu.

Ei varmaan ahdistais, jos olisin viidakossa heimon jäsenenä hedelmiä keräämässä. Nykyelämässä on tosi vaikeaa oikeasti järjestää elämä niin, että eläisi kuten ihmisen on tarkoitus elää, yhteisössä, yhteydessä luontoon ja elämään itseensä. Läheiset neuvoo, että pitäis löytää jotain, mitä oikeasti haluaa tehdä. Ainoa asia, jota olen johdonmukaisesti viimeiset 25 vuotta halunnut, on k u o l e m a. Kaikkea muuta olen yrittänyt haluta, aina se on muuttunut todella hapokkaaksi hyvin nopeasti.

Vierailija
11/33 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä on nykyään sellaista, että kaikkien pitäisi olla sosiaalisia ja ulospäinsuuntautuneita. Ja asiat pitäisi osata heti ja valmiiksi. Vain lahjakkaat pärjää. Se on se mikä ahdistaa.

Vierailija
12/33 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa on hyviä aspekteja mutta luontoon tämä asia ei liity. Voisin pitää luennon aiheesta ahdistuneisuushäiriö ja masennus hyvinvointiyhteiskunnassa mutta kukaan ei halua kohdata sitä totuutta. Yhtä ratkaisua ei ole ja asioista on palstallakin puhuttu aika paljon. Tietäjät tietävät. 

Vierailija
13/33 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se näissä olosuhteissa mikään ihme ole ja näiden ihmisten kanssa. :D Säätila. Ihmisten muut vaivatkin voivat olla ahdistavia.

Vierailija
14/33 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Ennen ahdistuneisuushäiriöön sai bentsot. Nykyään niitä ei haluta määrätä nuorille millään ja ne viedään herkästi pois ellet ole niitä puolet elämästäsi syönyt ikäloppu. Siksi nuoremmille ilmenee tätä vaivaa niin paljon yleisemmin vanhoilla ihmisillä.

Ei se nyt lääkkeistä johdu. Mielestäni on myös äärimmäisen vastuullista olla määräämättä lääkkeitä turhaan sillä ne ovat aina rasite keholle eikä lääkkeitä tulisi muutenkaan koskaan syödä turhaan eikä varsinkaan lasten sekä nuorten. Ahdistus ei lähde lääkkeillä vaan tuntemalla. Olennaista on perehtyä ihmisen tilanteeseen ja yrittää tosissaan ymmärtää ja auttaa parhaan kykynsä mukaan jos sille on tarvetta. Rakkautta sekä turvaa jokaiselle ihmiselle elämään enemmän.

Vierailija
15/33 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännissä vaan töihin ja kouluun kaikki.

Vierailija
16/33 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian helppo elämä ja leivän yltäkylläisyys tekee ihmiset masentuneiksi. Ihminen on tarkoitettu tekemään työtä otsa hiessä. Vaikka se tuntuu raskaalta, se tuo kuitenkin onnellisuuden.

Ainakaan ennen ei jauhettu loputtomasti voinnista, jaksamisesta, mielialoista vaan paiskittiin töitä. Jos ahdisti, paiskittiin lisää. Ehkä ryypättiin känni säännöllisesti väliin. Tuohan oli maan tapa vielä 70-80 luvuilla,ainakin miehillä.

Sitten kuoltiin saappaat jalassa ja se oli hienoa. Nyt olemme menneet toiseen äärimmäisyyteen. Liikaa psykohöpötystä, loputonta vatkaamista jonkun aiheen ääreltä. Vaikka tää koulusurma: taas tietää että asiantuntijat pääsevät pähkäilemään. Ja kaikkien on oltava suunnattoman uupuneita ja väsyneitä nyt. Hetki sitten jauhettiin onnellisuuden maksimointia, oli positiivisen psykologian buumi jonka piti ratkaista kai kaikki kärsimys.

Mistä nämä psykobuumit oikein tuotetaan, alkaa muistuttaa jo jotain hollywoodkoneistoa. Suolen terveys viimeisimpänä villityksenä.

Vierailija
17/33 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai nuori ahdistuu kun kotona on paapottu ja silitelty päätä ja nostettu kakara jalustalle pienestä pitäen. Ei ole kohdattu vaikeuksia kun vanhemmat ovat siloitelleet tietä ettei vaan olisi ikävää. Ollaan kaveri vanhempia. Sitten joutuu työelämässä ensimmäistä kertaa sen tosiasian kohdalle että joku vaatii sinulta jotain ja ettei kaikki ole aina kivaa. Kyllähän siitä ahdistuu. 

Vierailija
18/33 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on muotia olla ahdistunut ja masentunut. Siihen voi vedota hyvin kun kysytään miksi et ole töissä. Kun niin masentaa ja ahdistaa. Some ahdistaa ja silti sulla on kymmenen eri sometiliä minne postaat 50 kertaa päivässä. Sulla on ulkonäköpaineita ja silti postaat kuvias someen missä sut haukutaan ja taas masentaa.

Vierailija
19/33 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan tuo on ainakin osittain. Nykyinen moderni maailma vaatii liikaa ihmiseltä, on myös paljon yksinäisyyttä. Ihminen kaipaa kuulumista ryhmään ja olonsa tuntemista tarpeelliseksi, myös luonnosta etääntyminen vaikuttaa negatiivisesti. 

Ei se vaadi liikaa, ihmiset ja toimet vaativat. Kehitys on edennyt pikavauhtia väärään suuntaan ja ennen helposta elämästä on tehty monimutkaisempaa ja osiltaan vaativampaa myös yksilötasolla. Lisänä siis ihmisten toimet. Täytyisi ymmärtää mitä seuraa mistäkin liikkeestä mutta raha ja vallanhimo ovat sokaisseet eikä oteta huomioon heikentäviä tekijöitä. Kaikki kasaantuu ja leviää käsiin. Lopputulos voi ollakin pahasti miinusmerkkinen. Tarvittaisiin pikaisesti niitä jotka näkevät kaikkia epäkohtia ja niitä tulisi tuoda esiin tarkasteluun ja sitten vaadittaisiin vastuunkantoa ja ymmärrystä siitä mikä on hyväksi pitkällä tähtäimellä ja mikä ei ole. Jos sinä vastaat joistakin asioista, varmista että kaikki on mahdollisimman sujuvaa. Punnitse asioiden tärkeyttä ja pohdi missä asioissa ei kannata joustaa ja missä taas kannattaa. Ajattele yleishyödyllisen monipuolisesti ja viisastuta itseäsi. Muista että jokaisessa kohdassa ei kannata ajatella vain sitä rahaa. Tsemppiä.

Vierailija
20/33 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kannata liikoja funtsia, näillä mennään...

Kaikkien tehtävä ei olekaan puuttua aina kaikkeen, saat omat hyvät ajatuksesi auttamiseksi kun on aika. Älä ajattele kuitenkaan ettet olisi osallisena joten jaa tietoasi myös aina kun huomaat että sille olisi tarvetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme