Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailemani mies kertoo olevansa melko pienituloinen työläinen

Vierailija
29.10.2023 |

Kaverini meni sitten pyytämättä hakemaan verotustiedot :/

Ansiotulot noin 50 000, pääomatulot noin 5 000.

Olen itse töissä pienessä liikkeessä ja palkkani on 2000 euroa/kk brutto.

Mietityttää että onko meillä vähän erilaiset käsitykset pienituloisuudesta? Mies asuukin "porvarialueella". Ja mitenköhän reagoi kun oma palkkani tulee ilmi?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuloni ovat hieman tuota pienemmät (ansiotulot 45 000, pääomatulot 2000-3000). Säästöjä ja sijoituksia on <100 000. Omasta mielestäni olen keskituloinen mutta ikäisekseni köyhä. Olen siis jo pitkälti yli 40.

Vierailija
2/43 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu myös että kaikilla keski-ikäisillä on maksetut asunnot ja kesämökit, ja perintöä on saatu jo parikymppisenä se 50k minkä olen itse säästänyt vasta 30-40v iässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos murehtii tulo-/omaisuustasoaan, kannattaa etsiä apua ilmaiseksi saatavilla olevista tilastoista, joista selviää suomalaisten taloudesta aika tarkkaa ja rajattavissa olevaa tilastodataa joka on faktaa.

Apua ei kannata etsiä Vauvafoorumilta jossa mediaanitulo ja -omaisuus on keskimäärin 5 kertainen tilastoihin nähden.

Vierailija
4/43 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minusta tuntuu myös että kaikilla keski-ikäisillä on maksetut asunnot ja kesämökit, ja perintöä on saatu jo parikymppisenä se 50k minkä olen itse säästänyt vasta 30-40v iässä.

Vasta? - Itselläni ei toistaiseksi ole ja olen jo 50+ vuotais ja tuskin tulee koskaan olemaankaan. - Ei sitä pienipalkkaisena ja pitkiä aikoja työttömänä, sairauskuluisena "väärän alan" maisterina  yksin eläjänä kovin kummosia omaisuuksia ole pystynyt kasaamaan ja säästämään. Sijoittamalla moni voi onnistua mutta sijoittamalla epäonnisesti voi myös menettää rahojaan.

Vierailija
5/43 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tapailumies on kyllästynyt rahan perässä juokseviin naisiin ja etsii naista, joka pitää hänestä eikä hänen rahoistaan. Siksi väittää näin. 

Vierailija
6/43 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on miesten palkoissa pieni tulo.

Vierailija
7/43 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu mies. Omaisuudellaan tai palkallaan ei kannata rehvastella.

Vierailija
8/43 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempituloinen joutuu nuolemaan toista, ei siinä sen kummempaa. Itsekin etsin suurituloista naista

Vierailija
9/43 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kaveri sulla.

koko tarina on aika jännä.

Vierailija
10/43 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittele tuota trollaamista vähän lisää. Todella mautonta tulla päästään keksityillä tuloilla leuhkimaan tänne lauta kakkoselle ja esittää vielä, että asuu jossain "porvarialueella". "älykkyytesi" on valkoneekerin tasolla. Menehän nuudelitukka pesemään kiveshiet pois palleistasi

Vierailija
11/43 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ei voi ku pyöritellä päätä. Kuvittele että kaikki tapailemasi miehet tai heidän _kaverinsa_ käyvät hakemassa verotietosi. Tuntuu kivalta/ hyvältä vai?  Pelkästään se että olet lörpötellyt miehen yksityisasioista jollekin toiselle on jo red flag. Toinen punainen lippu kaveristasi. On meitä näköjään moneen junaan...

Vierailija
12/43 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi esittää huonotuloista, silloin ei saa pihin mainetta, jos ei maksa tapailukumppanin menoja. Verottajalta saa puhelimitse tietoja, mutta silloin täytyy tietää vähän enemmän kuin pelkkä nimi ja verottajan tietoihin kirjataan kysyjän tiedot. Ne saa jokainen tietoonsa oman verotuksensa osalta. Kiva pyytää verottajalta, onko joku kysellyt tietojani ja sitten selviää, että sun kaveri on ollut utelias.

Vierailija
13/43 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma taloustilanteeni on sama kuin aloittajan mainitsema. Mammonan suhteen koen edustavanani alempaa keskiluokkaa. Tilanne on se että jos ihmisen palkka on tonnin kuussa, kahden tonnin palkka tuntuu suurelta. Kun palkka on kaksi tonnia, neljä tonttua kuullostaa taivaalta. Kun palkka on neljä tonttua, törmäät elämän realiteetteihin, verotuksen progressioon ja yhteiskunnan tasapäistämiseen. Neljän tonnin palkalla ei saa mitään tukia mihinkään ja mm. oikeudenkäyntejä on syytä vältellä viimeiseen asti, silloinkin kun itse on vahinkoa kokenut osapuoli. Varattomat valitsevat itselleen huippuasianajajan eikä maksuista tarvitse kantaa huolta. On väärin kustantaa varattomille huippuasianajajaa, kun keskinkertaiset ovat kertaluokkaa edullisempia. Kireä verotus on kamala asia. Ensiksi maksat kaiken viimeisen päälle ja korkeat verot ja veroluonteiset maksut. Sen jälkeen veroja mätetään lisää. Viittaan nyt valtionavun tasauksiin. Jos kunnan taloutta on hoidettu mallikkaasti, valtio määrää lisämaksuja taloutensa hoitaneille kunnille, jotta huonommin taloutensa hoitaneet kunnat saavat valtionapunsa ties monettako kymmenennettä vuottaan.

Vierailija
14/43 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ehkä tapailumies on kyllästynyt rahan perässä juokseviin naisiin ja etsii naista, joka pitää hänestä eikä hänen rahoistaan. Siksi väittää näin. 

Tapailumiehen tulot eivät kylläkään ole sitä luokkaa että kovasti aiheuttaisivat wow-huutoja?

Voihan 50k tuloillakin päätyä tilanteeseen jossa naisen takaraivossa elää ajatus että jos muutetaan yhteen niin lähiö vaihtuu kivempaan alueeseen ja päästään matkustelemaan jne. Mutta kyllä tuohon pitäisi lisätä 50k tai 100k ennen kuin naiset juoksisivat rahan perässä.

Vierailija
15/43 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas oksettava tapa urkkia ihmisten tietoja.

-m

Vierailija
16/43 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan sama miehen tulot ja työt. Itsensä kun elättää ja oman ruokansa ja asumisensa kustantaa, se riittää.

Vierailija
17/43 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oma taloustilanteeni on sama kuin aloittajan mainitsema. Mammonan suhteen koen edustavanani alempaa keskiluokkaa. Tilanne on se että jos ihmisen palkka on tonnin kuussa, kahden tonnin palkka tuntuu suurelta. Kun palkka on kaksi tonnia, neljä tonttua kuullostaa taivaalta. Kun palkka on neljä tonttua, törmäät elämän realiteetteihin, verotuksen progressioon ja yhteiskunnan tasapäistämiseen. Neljän tonnin palkalla ei saa mitään tukia mihinkään ja mm. oikeudenkäyntejä on syytä vältellä viimeiseen asti, silloinkin kun itse on vahinkoa kokenut osapuoli. Varattomat valitsevat itselleen huippuasianajajan eikä maksuista tarvitse kantaa huolta. On väärin kustantaa varattomille huippuasianajajaa, kun keskinkertaiset ovat kertaluokkaa edullisempia. Kireä verotus on kamala asia. Ensiksi maksat kaiken viimeisen päälle ja korkeat verot ja veroluonteiset maksut. Sen jälkeen veroja mätetään lisää. Viittaan nyt valtionavun tasauksiin. Jos kunnan taloutta on hoidettu mal

Siinä on kyllä paljon totuutta ettei n. 2500 eur/kk jälkeen elintaso muutu kovinkaan paljoa vaikka tulot tuplattaisiin. Siis ainakaan jos puhutaan yksinasuvasta.

Progressio vie aika ison osan siitä lisäpalkasta, ja sitten ei tarvita kuin vähän isompi asuntolaina tai uudemman auton maksut, ja se oli siinä.

Oma elintaso nyt 4500 eur/kk tienaavana on käytännössä sama kuin ennen 2500 eur/kk tienaavana. Jotain hankintoja voi tehdä, ei tarvitse laskea niin paljoa ja säästöön jää enemmän. Mutta kokonaisuutena elämä on samanlaista.

Vierailija
18/43 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

-m

En tykkäisi tuollaisesta käytöksestä myöskään. 

Sivusta naiselta 

Vierailija
19/43 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

-m

Hei, en ole urkkinut yhtään mitään. Yksi (ei niin hyvä) kaver oli hakenut verotiedot, ja olin tästä hänelle tosi vihainen.

Myönnän kyllä että kun ne on kerran haettu, niin tämä asia alkoi mietityttämään.

ap

Vierailija
20/43 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaverini meni pyytämättä hakemaan" Joo ihan varmasti meni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi