Tylytin vähän työnantajaa kun olin työhaastattelussa.
Se alkoi kyselee kauanko olen ollut työtön ja sanoin että vuoden verran ja sitten se alkoi epäilee minun työkuntoa kuten varmaan kaikki työnantajat epäilee työttömien työkuntoa. Sanoin sille että lähdetään salille nostamaan painoa ja jos nostat enemmän toistoja penkistä kun minä 80 kg painoilla niin teen sinulle 3 päivä ilmaiseksi töitä. Sitten sanoin että poljen 20 km lenkkejä lähes joka aamu ja kyselin että paljonko se polkee, et näytä kovakuntoiselta sanoin sille. Kerroin että tein telinetöitä joskus 12 tunnin päiviä eikä tuntunut missään. Se sitten vaihtoi jo puheenaihtetta ja sanoi että haastattelee muitakin.
Kommentit (32)
Tämähän oli toki provo 0/5.
Sillä eihän kukaan ole niin taukki, että oikeasti tuolla tavoin alkaisi työhönottajaa "tylyttämään":
Työnantaja on työnantaja vasta siinä vaiheessa kun saat työn ja palkkaa. Voipi olla kun menet pätemään työhaastattelussa ilmoittaa työnantaja työkkäriin.
Englannissa on hyvä termi jolloin ei tarvitse kirjoittaa cv:hen työtön. Self-employed. Ja jos työnantaja kyselee jotain niin voi sanoa että NDA kieltää puhumasta työtehtävistä.
Aloitus on yhtä totta kuin Salatut elämät.
Toki jokainen järkevä on pomon edessä nöyrä piirakka ja kieli hamuaa pomon kankkujen väliin...
Oikein tehty, mihin se työkunto työttömänä katoaisi.
Vierailija kirjoitti:
Englannissa on hyvä termi jolloin ei tarvitse kirjoittaa cv:hen työtön. Self-employed. Ja jos työnantaja kyselee jotain niin voi sanoa että NDA kieltää puhumasta työtehtävistä.
Tällöin ei pidä ihmetellä jos ei tule rekrytoiduksi.
Vierailija kirjoitti:
Self- employed on suomeksi yrittäjä. Ilmoitapa olevasi yrittäjä ja odota että työkkäri kuulee siitä.
Ihan valideja pointteja! Ei noihin haastiksiin olla menossa kenenkään jalkarätiksi, työsuhde on molemminpuolinen diili. Jos työnantajakaditaatti moisia kyselee, niin pitää seistä kysymystensä takana ja myös edustaa itse samoja arvoja.
Kyllä sanoin niin ja kerran ennenkin työnantaja epäili etten jaksaisi 8 tunnin työpäivää tehdä edes vaikka olen urheillut ikäni ja kunto on aika hyvä. Kyse on raksatöistä kuitenkin ja niitä töitä olen tehnyt 18 vuotiaasta saakka. Pyysin soittamaan suosittelijallekkin kerran mutta ei vissiin soittanut vaikka minulla on useita suosittelijoita.
Itse olen tasan kerran antanut työnantajan kuulla kunniansa kun työpaikkailmoituksessa kerrotut asiat eivät suurimmalta osalta pitäneet paikkaansa,jäi suu auki möllöttämään huoneeseen kun lähdin pois.
Vierailija kirjoitti:
Sillä eihän kukaan ole niin taukki, että oikeasti tuolla tavoin alkaisi työhönottajaa "tylyttämään":
Niin se tylytysoikeushan on vain työnantajalla. Kyllä ihmisestä yleensä näkee päällepäin (jos uskaltaa katsoa) onko fyysisesti kunnossa vai ei. Toki jos on ylipainoa niin lihaksia ei välttämättä erotu. Ylipainokaan ei välttämättä tarkoita huonoa kuntoa.
Olisihan ap voinut kertoa ihan asiallisesti kuntoilunsa ja ohittaa kettuilun.
Oi, ap, olitpa fiksu ja rohkea! Nyt kyllä meni haastattelija puihin ja on varmasti kovin murtunut pitkän aikaa... (ÄO:si huomioon ottaen on pakko vielä varmuuden vuoksi mainita, että tämä oli sarkasmia. Käyhän googlettamassa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällöin ei pidä ihmetellä jos ei tule rekrytoiduksi.
Ja ihan hirveä työvoimapula...
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia työhaastattelijaa ei saisi tylyttää takaisin, jos hän kerran katsoo oikeudekseen tylyttää työnhakijaa. Tuollaisille paskanaamoille kuuluukin antaa takaisin isommalla mitalla. Ja mikä menetys se muka on työnhakijalle, ettei pääse työskentelemään mul kku maisesti käyttäytyvän työnantajan leivissä!
Minulta on kysytty onko perhettä ja lapsia. Monta kertaa on kysytty ja viimeks kun hain seurakuntaan töihin sellaiseksi yleis korjausmieheksi. Sanoivat että työtä on myös viikonloppuna ja varmaan sen takia haluavat perheettömän miehen töihin.
Nykyään työnantaja kyselee työkunnosta. Minulta on kysytty ja olen kertonut harrastuksista mitä olen harrastanut. Salilla olen käynyt ja liikun säännöllisesti muuten.
Noniin, hyvin onnistuit varmistamaan, ettet tule palkatuksi tehtävään. Tapu tapu. On aina hienoa, kun ihmiset leikkii tyhmempää kuin mitä oikeasti ovat.