Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko teillä dominoivat vanhemmat ja miten se on mielestänne vaikuttanut teihin?

Vierailija
29.10.2023 |

Minulla ovat yhä dominoivia. Olen nelikymppinen. Tulen hyvin ärtyneeksi, kun en voi mitään sille, että he kuvittelevat omistavansa minut. Olen voimaton sen edessä.

Miten teillä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo dominointi siis sitten näyttäytyy? Olen itse 35v ja joutunut hakemaan lähestymiskieltoa vanhemmilleni.

Se heidän käytös täytti jo kaikki Kotirauhan häirinnän tuntomerkit.. Enkä saanut kävellä enää töihinkään rauhassa, kun seurasivat autolla. Koska sataa ja koska matkalla voi tapahtua jotain 

Vierailija
2/7 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se näkyy? Itse hain lähestymiskieltoa omille vanhemmille 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katkaissut välit, koska en jaksanut enää olla kontrolloitavana. Tuli niin voimakkaat fyysiset oireet, että olisin joutunut työkyvyttömäksi.

Olen hyvin tarkka siitä, mitä asioita paljastan itsestäni. Voin antaa itsestäni myös harhaanjohtavan kuvan suojellakseni itseäni. Haluan pitää aina jonkin pakoreitin katsottuna kaikissa tilanteissa siltä varalta että tulee liian ahdistavaa. Olen tietyllä tavalla kameleontti ja myös aina varuillani.

Vierailija
4/7 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani eivät olleet niinkään dominoivia vaan kontrolloivia mikä näkyi rajattomuutena ja kaikkeen puuttumisena. Tätä jatkui n 35 vuotiaaksi asti kunnes pistin välit poikki. Sen jälkeen 15 vuotta en ollut vanhempieni kanssa tekemisissä kuin satunnaisesti.

Minut kontrollointi eristi ikäisistäni ja olen aina ollut yksinäinen lapsi. En osaa kaveripiirin dynamiikkaa vaan jään helposti ulkopuoliseksi. 

Pääpukari eli äiti on nyt kuollut. Kuolema helpotti minua, tuntui kuin kivi olisi lähtenyt niskasta. Isän kanssa olen tekemisissä nykyään säännöllisesti.

Vierailija
5/7 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No ensinnäkin ihan käytös, määräävät ja käyttäytyvät kuin olisin heidän omistuksessaan. Ovat tulleet kotiini ollessani poissa ja järjestäneet huonekalut uudestaan, ja tuoneet uusia. Kontrollointi ylentää myös minun lapsiini. Äitini on leikannut heidän hiuksensa, kun he olivat hänen luonaan.

Esimerkkejä on kymmeniltä vuosilta lukemattomia. Ap

Vierailija
6/7 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No ensinnäkin ihan käytös, määräävät ja käyttäytyvät kuin olisin heidän omistuksessaan. Ovat tulleet kotiini ollessani poissa ja järjestäneet huonekalut uudestaan, ja tuoneet uusia. Kontrollointi ylentää myös minun lapsiini. Äitini on leikannut heidän hiuksensa, kun he olivat hänen luonaan.

Esimerkkejä on kymmeniltä vuosilta lukemattomia. Ap

Ei ylentää, vaan yltää. Ap

Vierailija
7/7 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Katkaisin välit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän