Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu kuin niskasta vuotaa jotain, ja se jatkuu selkään asti?!?

Vierailija
29.10.2023 |

Minulla on outo tunne että mun niskasta vuotaisi jotain, ja liikkuisi selkää myöten niin alas kun pääsee. En tiedä johtuuko se ahdistuksesta tai paniikkihäiriöstä. Niska on välillä jumissa tai kirvelee. Kävin lääkärissä noin 2 vk sitte eikä löytynyt mitään. Ois kiva jos joku laittaisi omia saman tyylistä kokemuksia tai arvauksia mikä mulla ois.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihelmöi?

Hermosärkyä veikkaan tai lähinnä hermo-oiretta, joka voi tuntua mm. ihon pinnalla. Voi tuntua myös märältä, vaikka iho on kuiva.

Koeta hämätä kroppaa ja pistä alueelle kylmägeeliä. Häviääkö tunne?

Sinuna yrittäisin päästä magneettikuviin.

Vierailija
2/19 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö saanut lähetettä fyssarille? Voisko sinne itse varata ajan? Joku jumihan tuo on. Vietät ehkä liikaa aikaa näyttöjen äärellä, kuten niin moni muukin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoverenvuoto

Vierailija
4/19 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita oireita?

Vierailija
5/19 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko ap kohtauksen, ei kuulu enää mitään?

Vierailija
6/19 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut vastaavaa oiretta jaloissa ja pakaroissa. Liittyy minulla ms-tautiin ja ovat sellaisia tuntohäiriöitä. Taitaa liittyä jotenkin hermoihin, luulen. Joskus tunnen "märkyyttä" esim. reidessä, mutta kun asiaa tutkii, ei siinä mitään ole. 

Vierailija
7/19 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tuota tutkittiin? Voisiko jokin aivoneste seikkailla tuolla tavoin?

Vierailija
8/19 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. :D:D

Vierailija
9/19 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy hierojalla, jospa saat apua vaivaan.

Vierailija
10/19 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun söin erästä masennuslääkettä, oli mulla tunne, että mun päässä valuisi jotain. No lopetin lääkkeen syönnin lyhyeen, kun sain muitakin sivuoireita eikä muut lääkkeet ole ikinä vaikuttaneet noin.

Vierailija
11/19 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi siis ei voi..? Mitä/missä se aivo-selkäydinneste sitten on jos ei just tuolla? 

Vierailija
12/19 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla puolestaan tuntuu toisinaan kuin selässä olisi liimalappu.

Vierailija
13/19 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kun söin erästä masennuslääkettä, oli mulla tunne, että mun päässä valuisi jotain. No lopetin lääkkeen syönnin lyhyeen, kun sain muitakin sivuoireita eikä muut lääkkeet ole ikinä vaikuttaneet noin.

Aika hurjan kuuloista! Mikä lääke?

Vierailija
14/19 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Aika hurjan kuuloista! Mikä lääke?

Seronil.

Vierailija
15/19 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumien takia hermoissa toimintahäiriötä. Tuntuu juuri esim. pistelynä tai siltä kuin lämmintä tai kylmää vettä valuisi.

Vierailija
16/19 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miksi siis ei voi..? Mitä/missä se aivo-selkäydinneste sitten on jos ei just tuolla? 

Selkäydinneste kulkee selkäydinkanavaa pitkin ja huuhtelee aivoja. Se ei valu valtoimenaan kenenkään niskassa tai kanavan ulkopuolella. 

Kun ihmiselle esim. tehdään lumbaalipunktiota eli kansankielellä selkäydinkoetta, saattaa olla, että kanavaan jää reikä avoimeksi. Tällöin ihmiselle tulee kova päänsärky, kun hän kohottaa päätään vaakatasosta. Kun makaa vaakatasossa, ei särkyä tunne. Tällainen reikä on paikattava. Jo tämä ilmaisee, että ihminen ei voisi toimia, jos hänen selkäydinnesteensä valuisi jossakin ulkopuolella. 

Vierailija
17/19 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kasvojenalueen operoinnin jälkeen tullut tuntemuksia ikäänkuin hiusten alta valuisi jotain. Hermotukseen olen ajatellut liittyvän. 

Vierailija
18/19 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Selkäydinneste kulkee selkäydinkanavaa pitkin ja huuhtelee aivoja. Se ei valu valtoimenaan kenenkään niskassa tai kanavan ulkopuolella. 

Kun ihmiselle esim. tehdään lumbaalipunktiota eli kansankielellä selkäydinkoetta, saattaa olla, että kanavaan jää reikä avoimeksi. Tällöin ihmiselle tulee kova päänsärky, kun hän kohottaa päätään vaakatasosta. Kun makaa vaakatasossa, ei särkyä tunne. Tällainen reikä on paikattava. Jo tämä ilmaisee, että ihminen ei voisi toimia, jos hänen selkäydinnesteensä valuisi jossakin ulkopuolella. 

Ok, kiitos kun vastasit asiallisesti. En ole ap, vaan toinen samankaltaisista oireista huolestunut pölkkypää. ☺

Vierailija
19/19 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ajattelit, että siellä on joku ränni, mitä pitkin nesteet virtailee?

Kusipäillä ehkä, muilla ei.