Lentokentän ruuhkat pahenevat sillä, että sinne tullaan tuntikausia ennen lentoa
Silloinhan jonossa on huomattavasti enemmän ihmisiä kuin olisi järkevää tai pystytään tarkastamaan. Samalla ne, joiden lennot ovat lähtemässä ensin, voivat juuttua varmuuden vuoksi kolme tuntia ennen saapuneiden taakse.
Tässä taas nähdään, miten joukkohysteria voi aiheuttaa turhan ruuhkan.
Kommentit (52)
Lentokentän lakkolaisia pitää kunnioittaa. Paineen alla ei hievahdeta piiruakaan. Asiakkaiden kannattaa laittaa kiukkuista nottia johtoportaaseen.
Vika on johdossa!!!!!!!!!!!!
Kannattaa olla reilusti etuajassa, jos kärsii peräsuolen laskeumasta.
Turvatarkastuksiin pitäisi ottaa vain sellaisia, joiden lento on tunnin-parin sisällä lähdössä. Nämä varmuuden vuoksi kentälle asumaan muuttavat tukkivat tarkastukset.
Lentomme lähtee huomenna kello 16.55. Kyllä meidän perhe tulee kentälle kello 12, emme jätä viime tippaan.
turvatarkastus pitäisi olla ohjattu jotenkin lennon lähtöajan mukaan, eikä tosiaan näiden ammattijonottajien ilon vuoksi, jotka tulevat viettämään puolta päivää sinne. Malliin turvatarkastukseen pääsee aikaisintaan 1,5h ennen lähtöä, sitten ehtii kyllä käydä vielä syömässä ja wc:ssä jos tarve. Toki kentän myynti vähenee tai pitäisi olla mahdollisuus hoitaa syömiset tms jo avoimella puolella.
Ap on aivan oikeassa. Jos kaikki jättäisivät kentälle lähdön viime tippaan, niin ruuhkat helpottaisivat. Osa nimittäin kääntyisi kotiin jo check-in jonosta kun huomaisi lentonsa jo lähteneen.
Samoin pitäisi ohjata hinnoittelulla matkatavaroita pienemmiksi. Moni ottaa viikon matkalle monen viikon vaatteet, joista moniin ei kosketa koko matkan aikana.
Vähän sama ilmiö kuin lippukauppojen ruuhkautuminen kun joku megakonsertti tai ottelu tulee myyntiin. Varmuuden vuoksi otetaan auki useita yhteyksiä ja yritetään sisään niillä kaikilla. Jolloin linjoilla on moninkertainen määrä kuormaa ja lippukauppa ruuhkautuu.
Syy: tyhmyys.
Ongelma on osittain noissa uusissa scsnnereissa. Iso osa laukuista joutuu lisätarkastukseen, joka varsin pian jumittaa koko jonon. Ilmeisesti ne on herkempiä tai henkilöstö vielä opettelee tulosten tulkintaa.
Vierailija wrote:
Ongelma on osittain noissa uusissa scsnnereissa. Iso osa laukuista joutuu lisätarkastukseen, joka varsin pian jumittaa koko jonon. Ilmeisesti ne on herkempiä tai henkilöstö vielä opettelee tulosten tulkintaa.
Laitteissa on jotain vikaa. Muuallakin on vastaavia eikä niihin laukut jumiudu noin usein kun Helsinki-Vantaalla.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ongelma on osittain noissa uusissa scsnnereissa. Iso osa laukuista joutuu lisätarkastukseen, joka varsin pian jumittaa koko jonon. Ilmeisesti ne on herkempiä tai henkilöstö vielä opettelee tulosten tulkintaa.
Laitteissa on jotain vikaa. Muuallakin on vastaavia eikä niihin laukut jumiudu noin usein kun Helsinki-Vantaalla.
Siis näitä uusia jotka tunnistaa myös nesteen laadun? Hassua että niiden mainostettiin nopeuttavan tarkastusta, mutta kävikin päinvastoin.
Vierailija wrote:
Samoin pitäisi ohjata hinnoittelulla matkatavaroita pienemmiksi. Moni ottaa viikon matkalle monen viikon vaatteet, joista moniin ei kosketa koko matkan aikana.
Näinhän on jo tehtykin.
Käsittämätönsä olikin huomata, että joku idiootti suomalainen EU-edustaja käyttää aikaa niinkin typerään ja selkeästi ensisijaisesti omia tarpeitaan palvelevaan asiaan kuin vaatimukseen saada ilmainen laukku matkustamoon. Vaikuttaa siltä, että on suivaantunut siitä, että on joskus ylisuurista käsimatkatavaroistaan joutunut maksamaan - ihan kuin niillä palkoilla ei olisi varaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ongelma on osittain noissa uusissa scsnnereissa. Iso osa laukuista joutuu lisätarkastukseen, joka varsin pian jumittaa koko jonon. Ilmeisesti ne on herkempiä tai henkilöstö vielä opettelee tulosten tulkintaa.
Laitteissa on jotain vikaa. Muuallakin on vastaavia eikä niihin laukut jumiudu noin usein kun Helsinki-Vantaalla.
Kyse on silloin laitteiden käyttäjistä, eli muualla osataan selkeästi paremmin tulkita laitteiden antamaa tietoa, eikä laiteta kaikkea tarkistukseen.
Ei vaan, jos kaikki tulisivat kentälle riittävän ajoissa, olisi kaikilla riittävästi aikaa ennen lennon lähtöä ja ei tarvitsisi kiukutella iltapäivälehdissä että ei ehtinyt lennolle kun vaivautui paikalle 1,5 tuntia ennen lentoa..
Vierailija wrote:
Samoin pitäisi ohjata hinnoittelulla matkatavaroita pienemmiksi. Moni ottaa viikon matkalle monen viikon vaatteet, joista moniin ei kosketa koko matkan aikana.
Sekö sinun anusta raavituttaa mitä toisilla on matkatavaroita?
Ohis,
Moni tulee lentokentälle hyvissä ajoin, koska ei asu kentän vieressä. Jos tulee pidemmän matkan takaa, on fiksua huomioida MAHDOLLISET viivästykset: autosta voi puhjeta rengas tai olla kolarin takia ruuhkaa, juna tai bussi voi hajota tai olla myöhässä jne.
Lentökentällä voisi porrastaa niin, ettei kaikki ole samassa jonossa. Esim. olen joskus nähnyt henkilökunnan huutelevan vaikka 'lennolle x yhtiön y koneella' meneviä, jotka poimittu jonosta suoraan jonon ohi.
Tuon voisi totetuttaa vaikka niin, että olisi henkilökuntaa (tai automaattiportti) joka ohjaisi lipun perusteella ihmiset 'kiireelliseen' jonoon jos lennon lähtöön lyhyempi aika, ja 'kiireettömään' ne joilla lähtöön enemmän aikaa.
Mutta homma Helsinki-Vantaalla tökkii varmaan siksi, että henkilökuntaa on liian vähän, on (taas) säästetty. Jossainhan luki myös siitä, että pidempään alalla olleet oli irtisanottu/lähteneet joidenkkn muutosten takia? Vaikka voi kuulosgaa pieenltä ajalta, mutta jos noviisi turvatarkastaja vaikka 10s enemmän käyttää aikaa per laukku, niin tuosta tulee pitkä aika kun laukkuja menee vaikka 500 laukkua läpi koneesta ->ruuhkautuu.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ongelma on osittain noissa uusissa scsnnereissa. Iso osa laukuista joutuu lisätarkastukseen, joka varsin pian jumittaa koko jonon. Ilmeisesti ne on herkempiä tai henkilöstö vielä opettelee tulosten tulkintaa.
Laitteissa on jotain vikaa. Muuallakin on vastaavia eikä niihin laukut jumiudu noin usein kun Helsinki-Vantaalla.
Kyse on silloin laitteiden käyttäjistä, eli muualla osataan selkeästi paremmin tulkita laitteiden antamaa tietoa, eikä laiteta kaikkea tarkistukseen.
On myös vaihtoehto: muualla ei oteta tarkastusta niin tosissaan ja annetaan laukkujen mennö läpi, hälytti tai ei.
Lennön pari kertaa kuussa, joka vuosi. KOSKAAN ei ole tarkastus kestänyt jonotuksineen yli varttia.
Milloin siellä oikein pitäisi olla niitä ruuhkia?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Samoin pitäisi ohjata hinnoittelulla matkatavaroita pienemmiksi. Moni ottaa viikon matkalle monen viikon vaatteet, joista moniin ei kosketa koko matkan aikana.
Sekö sinun anusta raavituttaa mitä toisilla on matkatavaroita?
Minulla oli muovikassi 2 viik. reissulla.
-Viera-
Tasan yhtä monta kertaa joutuu jonossa turvatarkastukseen jonottamaan, tuli sinne tunnin tai kolme tuntia ennen lentoa. Toki lentokentän ravintoloissa ja kaupoissa on enemmän ruuuhkaa, jos ihmiset tulevat aikaisin kentälle.