Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mahdoton teini

Vierailija
27.10.2023 |

Mitä tehdä enää 13-vuotiaan kanssa? Haistattaa ja haukkuu koko ajan, mutta lisänä hajottaa paikkoja. Siis potkii ja hakkaa seiniin ja oviin reikiä. Kapinoi kaikessa äitiä eli minua vastaan, kun asuu minun luona ja meillä on säännöt. Isänsä luona käydessään ei ole mitään sääntöjä: saa kaupasta mitä haluaa, saa pelata ja tuijottaa ruutuja vuorokauden ympäri, valvoo siellä aamuviiteen, käy aamuyöllä ulkona jne. Ja äiti on sitten ihan kamala. Äsken oli lopulta pakko ottaa tyttöä hiuksista, että lopettaa raivoisan seinien ja ovien potkimisen. Ja nyt äiti on sitten tietysti vielä paskempi. En enää tiedä miten jaksaa kolmen työssäkäyvänä yksinhuoltajana, kun kaikki illat ja viikonloput ovat tällaista. Nyt karkasi taas ulos.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on asunut 2 vuotiaasta asti minun kanssani, isänsä lähti silloin uuden naisen matkaan. En siis oikein ymmärrä miten pitäisi minua syynä eroon, kun ei edes muista aikaa, jolloin olisimme olleet isänsä kanssa yhdessä. Isänsä perusti uuden perheen eikä välittänyt edellisistä kolmesta lapsestaan lainkaan. Kaksi vanhempaa lopettivat tämän vuoksi pitämättä isäänsä mitään yhteyttä ja nyt tälle kolmannelle sallitaan sitten kaikki mitä ikinä haluaa, jotta kävisi. Js tässä ei ole kyllä mitään uusperhejuttua, äiti asuu ihan yksinään kolmen lapsen kanssa. Ja isän kanssa ei voi puhua eikä neuvotella mistään, oikeuden kautta on kaikki mennyt hänen kanssaan.

Vierailija
22/27 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tyttö on asunut 2 vuotiaasta asti minun kanssani, isänsä lähti silloin uuden naisen matkaan. En siis oikein ymmärrä miten pitäisi minua syynä eroon, kun ei edes muista aikaa, jolloin olisimme olleet isänsä kanssa yhdessä. Isänsä perusti uuden perheen eikä välittänyt edellisistä kolmesta lapsestaan lainkaan. Kaksi vanhempaa lopettivat tämän vuoksi pitämättä isäänsä mitään yhteyttä ja nyt tälle kolmannelle sallitaan sitten kaikki mitä ikinä haluaa, jotta kävisi. Js tässä ei ole kyllä mitään uusperhejuttua, äiti asuu ihan yksinään kolmen lapsen kanssa. Ja isän kanssa ei voi puhua eikä neuvotella mistään, oikeuden kautta on kaikki mennyt hänen kanssaan.

Todellisuus ja kokemus todellisuudesta ovat kuitenkin eri asioita. Teini kokee varmaankin voivansa puhua isänsä kanssa, ja koska et itse siihen pysty ilman viranomaisia, niin voi hyvin ajatella syyn olevan sinussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita joustaa rajoista pikkasen jotta pystyt pitämään kokonaisuuden vähänkin hallussa. Toi oli kamalaa aikaa ja monesta periaatteesta jouduin tinkimään kun yritin säilyttää välejä ettei ne tulehtuisi lopullisesti ja nuori tekisi jotain peruuttamatonta. Koita löytää itsellesi joku taho missä voit käydä tuulettamassa päätäsi. Kyllä se ohi menee lopulta mutta vanhenin 10 vuotta sen vuoden aikana. Nyt niin säyseä ja huomaavainen 17 vuotias neiti kotona. Mulla 3 lasta ja vain keskimmäisen kanssa on ollut todella haastavaa.

Vierailija
24/27 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Minulla on myös hyvin voimakastahtoinen 14 v. tyttö, jonka kanssa on on vaikea saada rajat pidettyä. 

Surullista lukea useampia kommentteja, joissa äitiä syyllistetään. Koen tehneeni kaikkeni; on säännöt ja säännöllinen elämä, kaikki ok. Silti teini on mahdoton. 

Apua tarvitsette, niinkuin mekin. Voisiko ottaa yhteyttä koulun kuraattoriin tai perheneuvolaan? Isästä pitäisi ilmoittaa johonkin. Kannattaa vaan tarttua asiaan, vaikka se ei helppoa olekaan. 

Vierailija
25/27 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä kunnon puhuttelu perkeleen löperö

Vierailija
26/27 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatus alkaa heti vauvan synnyttyä. Ei onnistu enää tuon ikäisen kanssa. Onko tytölle koskaan tullut mitään seuraamuksia. Mitä nyt seuraa, kun karkasi? 

Et ole koskaan kuullut murrosiästä? Vela siellä vittuilee.

Vierailija
27/27 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lainkaan epätyypillistä yh-äidin kasvatilta. Yh-äitien kasvatuksen tulokset ovat karua luettavaa.