Joko olet alkanut käyttää untuvatalvitakkiasi?
Tänään oli päivälläkin pari astetta pakkasta. Minulla oli villakangastakki päällä. Vaikka se talvikäytettävä, oli kylmä kun tuuli. Tavallaan haluaisin jo ottaa untuvatalvitakin käyttöön, mutta entä sitten kun tulee vielä kovemmat pakkaset? Sitten ei enää ole muuta.
Oletko sinä jo alkanut käyttää untuvatalvitakkiasi tai aiotko vaikka maanantaina ottaa sen käyttöön?
Kommentit (40)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En omista untuvatakkia.
Minäkään en. Kaunis villakangastakki on paljon parempi.
Minä omistan molemmat. En käyttäisi villakangastakkia kekaroiden kanssa pihajutuissa.
Miksi et? Laadukas villakangastakki on helpompi puhdistaa kuin untsikka.
No ei todellakaan ole! Untuvatakin voi pestä kotikoneessa, niin kuin olen aina tehnytkin. Villakangastakki täytyy viedä pesulaan, ellei halua tehdä kotona takistaan barbille sopivan kokoista.
Itse oon pessyt oman villakangastakkini ihan pesukoneessa villapesuohjelmalla. Ihan on koossaan pysynyt. Tosin se ei ole 100% villaa.
eri
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En omista untuvatakkia.
Minä omistan molemmat. En käyttäisi villakangastakkia kekaroiden kanssa pihajutuissa.
No ei todellakaan ole! Untuvatakin voi pestä kotikoneessa, niin kuin olen aina tehnytkin. Villakangastakki täytyy viedä pesulaan, ellei halua tehdä kotona takistaan barbille sopivan kokoista.
Itse oon pessyt oman villakangastakkini ihan pesukoneessa villapesuohjelmalla. Ihan on koossaan pysynyt. Tosin se ei ole 19
Enpä itse uskaltaisi pitkää kallista villakangastakkia tunkea vesipesuun omaan pesukoneeseen.
Kevyt untuva ollut käytössä syyskuusta asti. Paksumpi vielä odottaa että tulisi kunnon pakkaset.
Toistaiseksi on kevyttoppatakki riittänyt, edes villakangastakkia en ole vielä käyttänyt. Untuvatakkini on niin paksu ja lämmin että se tulee esille vasta kun pakkasta on n -20 astetta.
Kerrospukeutuminen pitää lämpimänä enkä jää ulkona seisoskelemaan.
Alkuviikosta korkkasin puhtaan untsikan kaapista käyttöön. Ihanan lämmin.
Samalla kaivelin heijastimet laatikoista taskuihin roikkumaan.
3 viikkoa sitten laitoin karvalakin korvaläpät asentoon C, Haglöfsin untuvatakin päälle ja huopikkaat jalkaan.
Ps. Asun napapiirin pohj. puolella.
Mulla on untuvat boikotissa. En tue eläinrääkkäystä.
Vierailija wrote:
Minulla on kevytuntsikka, jota käytän kesälläkin. Sen sijaan kovilla pakkasilla käytän pitkää villakangastakkia.
Minulla on kevytuntsikka ja myös kunnon muhkea talviuntsikka. Kevyttä käytän nyt.
Vierailija wrote:
Käytän pitkää untuvatakkia vasta - 20 asteen pakkasilla, kun odottelen bussia.
Untuvatakki on muutenkin ihan liian kuuma esim. kaupassa käydessä, joten kauppareissut aina kevyemmissä takeissa.
T-paita untsikan alle.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En omista untuvatakkia.
Itse oon pessyt oman villakangastakkini ihan pesukoneessa villapesuohjelma
Minä sillä pilasin yhden, joten siihen loppui työtakkina käyttö.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En omista untuvatakkia.
Itse oon pessyt oman villakangastakkini ihan pesukoneessa villapesuohjelmalla. Ihan on koossaan pysynyt. Tosin se ei ole 1
Ihanko oot näin tehnyt ihan?
Käytössä on ollut pitkähkö Joutsenen kevytuntuvatakki. Kun pakkasta tulee enemmän, niin otan pitkän ja paksumman untuvatakin käyttöön (eettisesti tuotettu). Muutama vuosi sitten hurahdin untuvatakkeihin ja sen jälkeen villakangastakit ovat jääneet kaappiin. Ostan nykyään pitkät takit aina kaksisuuntaisella vetoketjulla; helpottaa paljon esim. autossa istumista, kun vetskarin voi avata alhaalta.
Vierailija wrote:
Samoin. Tekisi mieli spreijata noi untsikkatyypit takkeineen. Mokomat eläinrääkkääjä!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Samoin. Tekisi mieli spreijata noi untsikkatyypit takkeineen. Mokomat eläinrääkkääjä!
Tämä 👍
T-paita on riittänyt vielä ihan hyvin.
Vierailija wrote:
Untuvatakin untuvat kerätään haahkan pesistä niiden pesinnän jälkeen. ON 100 kertaa ekologisempi kuin sinun ja muiden viherhöperöiden öljykangastakit!!!
Eilen laitoin ekaa kertaa päälle.
En enkä ala. Eihän turkiksiakaan käytä enää kukaan!
Untuvatakki ollut käytössä pari päivää. Alla vähän kevyempää varustusta, kun pakkaset alkaa lisään kerroksia tai laitan paksumpaa villapaitaa alle.
Ite käytän untuvatakki vasta kun on -15 tai kylmempi. Se on liian kuuma muuten. Lisäksi ostin ajattelemattomasti takin, jota ei voi pestä itse, niin ei viitsisi hikoilla se päällä turhaan ettei tarvi pesulaan viedä. Toisena takkina mulla on kevyesti topattu parka. Se tosin meinaa olla jo viimaisella -5 asteen säällä kylmä. Pitäis ostaa ehkä vielä joku kolmas talvitakki.