Youtube mainostenesto ei enää luvallista
Mitä mieltä olette siitä, että Youtube ei ole enää maksuton alusta, vaan siitä on pakko maksaa joko katselemalla mainoksia tai ihan suoraan maksamalla tilauksesta?
Muuttuuko pikkuhiljaa kaikki demokraattiset tiedonhankintaväylät maksullisiksi?
Kommentit (61)
En ole mitään mieltä. Maailmassa on maita joissa tuben mainokset eivät ole sallittuja joten...
Mistäköhän alkaen Googlen omistama yksinomaan voiton maksimointiin keinoja kaihtamatta pyrkivä Youtube on ollut demokraattinen tiedonhankintakanava?
Itse en kykene katsomaan mainoksia, en ainakaan siinä määrin kuinka paljon jossain 10min ja allekin videoissa monesti on. Joten en aio käyttää YouTubea ollenkaan, en koe että menetän mitään, sisältö siellä ei ole niin tärkeää ja erityistä että sitä tarvitsee katsoa.
Omalla kohdallani asiaan ei ole vielä tullut muutosta, samat vanhat adblockerit toimii ihan entiseen tapaan.
Vierailija wrote:
Omalla kohdallani asiaan ei ole vielä tullut muutosta, samat vanhat adblockerit toimii ihan entiseen tapaan.
Jossain vaiheessa ne ilmoitukset tavoittavat sinutkin, he sitten spammaa varoituksia solkenaan. Joten kannattaa jo varautua.
en oo käyttänyt youtubea moneen vuoteen nyt.. no ehkä pari/kolme kertaa.. ei enempää.
youtubelle löytyy paljon muita vaihtoehtoja, kun videoiden katselu kiinnostaa
Kun kuka tahansa voi upata sinne maksutta, laatu kärsii väkisinkin.
Vierailija wrote:
Minullakin on adblocker, mutta tunkee kyllä mainoksia, sellaisia 10-15 sekunnin mittaisia pätkiä, joista näkyy nimi, mutta musta ruutu. Eli adblocker blokkaa kyllä sen itse mainoksen, mutta video ei ala kuin vasta sitten kun mainos on mennyt. Musiikkia on ollut tapana kuunnella, nyt taitaa jäädä harvinaiseksi herkuksi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minullakin on adblocker, mutta tunkee kyllä mainoksia, sellaisia 10-15 sekunnin mittaisia pätkiä, joista näkyy nimi, mutta musta ruutu. Eli adblocker blokkaa kyllä sen itse mainoksen, mutta video ei ala kuin vasta sitten kun mainos on mennyt. Musiikkia on ollut tapana kuunnella, nyt taitaa jäädä harvinaiseksi herkuksi.
uBlock Origin käytössä ja ei näy mitään mainoksia, mustia ruutuja taikka ilmoituksia blokkerista.
Googlellahan on nyt se pyrkimys, että webiä pystyisi käyttämään ainoastaan "hyväksytyillä" alustoilla, "Web Environment Integrity".
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
uBlock Origin käytössä ja ei näy mitään mainoksia, mustia ruutuja taikka ilmoituksia blokkerista.
Oletko käynyt tänään katsomassa? Ainakin minulla alkoi aamulla. -eri
Huomattu on, mutta vielä toimii ihan hyvin.
Adblockeri pitää mainokset loitolla, mitä nyt YT välillä ilmoittelee, että semmoinen on käytössä.
YT on melkein koko ajan päällä, kun olen koneella. Soittelen sillä musiikkia luureihin.
Vierailija wrote:
Mistäköhän alkaen Googlen omistama yksinomaan voiton maksimointiin keinoja kaihtamatta pyrkivä Youtube on ollut demokraattinen tiedonhankintakanava?
Aluksi youtubessa oli vaikka mitä. Toukin sensurointi alkoi vasta pari vuotta sitten. Ja kohta kovenee taas.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Oletko käynyt tänään katsomassa? Ainakin minulla alkoi aamulla. -eri
Jep, tuossahan tuo toisella näytöllä pyörii.
Firefoxilla pystyy estämään myös youtube-mainokset.
Tämä on kilpavarustelua. Mainostenesto-ohjelmien kehittäjät rakentavat yhä kehittyneempiä mainossuodattimia samalla, kun mainostajat etsivät uusia tapoja ohittaa ne.
Mitähän ne mainostajat luulee hyötyvänsä, en osta mitään.
Aika harhainen pitää ihmisen olla jos väittää propatubea demokraattiseksi tiedonhankintakanavaksi.
Mitä mieltä olette?