Mies, ottaisitko mieluummin naisen joka haluaa matkustella vai naisen joka ei halua matkustella?
Kommentit (41)
Joskus on kiva lähteä vaikka pitkäksi viikonlopuksi Berliiniin tai Budapestiin, kesällä on enemmän vaihtoehtoja, mutta esimerkiksi mökkiloma Pielisellä tai vaellusreissu käsivarren Lapissa ovat hyviä vaihtoehtoja. Veneen voi vuokrata vaikka Saaristomereltä tai kajakin Saimaalta, mutta voi lähteä myös Norjaan viikoksi pariksi. Vaihtoehtoja todellakin on ja hyvässä seurassa reissuista tulee varmasti upeita. Itse en ole innostunut kaukomatkoista ja en välitä rantalomista tai kohteista, joissa on liikaa ihmisiä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jotain kuumaa niissä somettamisen ja lifestylen vuoksi matkustavissa instapimuissa vaan on <3
Se on se perse
Perse? Se, mistä tulee paskaa?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jotain kuumaa niissä somettamisen ja lifestylen vuoksi matkustavissa instapimuissa vaan on <3
Se on se perse
Kyllä. Ihmisen anatomian tuntemuksesi on vähintään päiväkotitasolla.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Se on se perse
Kyllä. Ihmisen anatomian tuntemuksesi on vähintään päiväkotitasolla.
Miksi sinä ihailet persettä? Perseellä on monta erilaista merkitystä, mutta useimmat niistä ovat negatiivisia, kuten esimerkiksi kun joku asia on perseestä tai kun joku nuolee toisen persettä, eli mielistelee (tai hännystelee, pokkuroi, kiehakoi, makeilee toista). Voi perse, mennä päin persettä tai on perse auki kuuluvat samaan negatiiviseen ryhmään.
Paska taas, se on oma juttunsa, mutta harvemmin se tarkoittaa mitään hyvää, vaan on yleinen haistattelu- ja kirosana.
En jaksaisi olla reissussa joka viikonloppu tai joka kuukausi. Mutta aina silloin tällöin on mukava lähteä katsomaan jotain muita maita kuin niitä kotimaisemia. En siis myöskään haluaisi naista joka ei halua matkustaa ollenkaan. Tulee mieleen että sellainen nainen on jollain tavalla liiaan turvallisuuhakuinen ja tiettyyn jämähtänyt. Saahan sellainen olla mutta ei sovi minulle.
Itse ajattelen että matkustaminen edes jonkin verran on osa yleissivistystä. Näkee vähän sitä miten maailma toimii eri puolilla ja millaisia eri maat eroavat toisistaan ja miten toisaalta ovat samanlaisia. Oppii myös hoitamaan asioita joita ei kotimaassa joudu hoitamaan ja usein vierailla kielillä.
Matkustessa näkee myös siitä kumppanista uusia puolia.
Oma havaintoni on että suurin osa miehistä asuisi mieluummin maalla/pikkupaikkakunnalla kuin kaupungissa ja matkustelisi vain vähän. Naiset taas haluavat useammin kaupunkiasumista ja kulttuuririentoja, osa myös matkailla paljon.
Miehet myös haluavat muuttaa useammin yhteen parisuhteissa kuin naiset (jos ei olla lisääntymässä).
Vierailija wrote:
Itse ajattelen että matkustaminen edes jonkin verran on osa yleissivistystä. Näkee vähän sitä miten maailma toimii eri puolilla ja millaisia eri maat eroavat toisistaan ja miten toisaalta ovat samanlaisia. Oppii myös hoitamaan asioita joita ei kotimaassa joudu hoitamaan ja usein vierailla kielillä.
Matkustessa näkee myös siitä kumppanista uusia puolia.
Riippuu taas hyvin paljon matkasta. Jollakin valmiiksi taputetulla turistimatkalla ei opi paljon mitään ja jos siellä joutuu vaikka tilaamaan ruokaa tai jotain muuta pientä tekemään itse, niin siitä ei ole kovin merkittävää ja pitkäaikaista hyötyä kenellekään. Usein nämä lyhyehköt reissut menevät töysin ongelmitta, joten ei toisesta silloin opi mitään sen enempää kuin kotimaassakaan tai vaikka jossain Ruotsissa käydessä.
Sanoisin mielummin, että ulkomailla asuminen näyttää jo toisesta paljon enemmän. Pari vuotta vieraassa maassa ja omillaan on paljon enemmän kuin joku viikon parin helppo valmiiksi pureskeltu loma.
Jos vuokraat toisen kanssa vaikka purjeveneen 7-14 vuorokauden ajaksi, niin näet varmasti toisesta enemmän. Tai jos lähdette rinkat selässä vaeltamaan viikoksi tuntureille.
Tinder on täynnä noita matkatorakoita, menkää sinne pelastamaan ilmastonmuutos.
Vierailija wrote:
Oma havaintoni on että suurin osa miehistä asuisi mieluummin maalla/pikkupaikkakunnalla kuin kaupungissa ja matkustelisi vain vähän. Naiset taas haluavat useammin kaupunkiasumista ja kulttuuririentoja, osa myös matkailla paljon.
Miehet myös haluavat muuttaa useammin yhteen parisuhteissa kuin naiset (jos ei olla lisääntymässä).
Oma, aika laaja otanta, havaintoni taas on, että ei mene näin, vaan ihmisissä on yleensäkin jalkojen väliin katsomatta piirteensä.
Paikallaan viihtyvän introvertin ei kannata ottaa mitään riekkuvaa tapausta ja toisin päin. Vain itseään voi muuttaa ja muista se, että toinen ei ole, eikä hänestä koskaan edes välttämättä tule se oman minän jatke. Toiselle ei voi olla asiasta äkäinen, vaan kannattaa tehdä valintansa huolellisemmin.
Vierailija wrote:
En jaksaisi olla reissussa joka viikonloppu tai joka kuukausi. Mutta aina silloin tällöin on mukava lähteä katsomaan jotain muita maita kuin niitä kotimaisemia. En siis myöskään haluaisi naista joka ei halua matkustaa ollenkaan. Tulee mieleen että sellainen nainen on jollain tavalla liiaan turvallisuuhakuinen ja tiettyyn jämähtänyt. Saahan sellainen olla mutta ei sovi minulle.
Samoja sanoja. Normaali on hyvä, ääripäät ovat harvoin hyviä missään asiassa.
Itseä ei matkailu kiinnosta, joten suhde toimii paremmin jos nainen on samoilla linjoilla. Tai jos kelpaa se että matkustelee ilman minua, niin mikäs siinä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Oma, aika laaja otanta, havaintoni taas on, että ei mene näin, vaan ihmisissä on yleensäkin jalkojen väliin katsomatta piirteensä.
Paikallaan viihtyvän introvertin ei kannata ottaa mitään riekkuvaa tapausta ja toisin päin. Vain itseään voi muuttaa ja muista se, että toinen ei ole, eikä hänestä koskaan edes välttämättä tule se oman minän jatke. Toiselle ei voi olla asiasta äkäinen, vaan kannattaa tehdä valintansa huolellisemmin.
Olisi hyvä havaita myös alkuperäisessä kommentissa maininta "suurin osa", ei siis kaikki miehet tai naiset.
"Matkustelu" itsessään on vastenmielistä.
Jos sen sijaan matkataan, jotta päästään tekemään jotain, mikä ei samoissa puitteissa kotikulmilla onnistu, esimerkiksi vaeltamaan, laskettelemaan tai sukeltamaan olen ihan mielelläni mukana ja kokeilemassa uusiakin juttuja. Sen sijaan jos matkataan "shoppailemaan", syömään tai makaamaan rannalla/hotellihuoneessa, niin ei kiitos.
Vierailija wrote:
Itseä ei matkailu kiinnosta, joten suhde toimii paremmin jos nainen on samoilla linjoilla. Tai jos kelpaa se että matkustelee ilman minua, niin mikäs siinä.
Minkälainen matkailu sinua ei kiinnosta? Kuinka paljon olet matkustellut ja minkälaisia matkasi ovat olleet, kun olet noin negatiivinen. Vai oletko niitä, jotka ei matkusta koskaan yhtään minnekään ja pysyttelet vain kävelymatkan päässä kotikulmilta? Eikö sinua kiinnosta historia, luonto tai vaikka ruokakulttuuri?
Mistä olet kiinnostunut? Entä mitä jos nainen on matkustanut jonkun verran, voiko hän puhua asiasta ollenkaan vai pitääkö siitä olla ihan hipihiljaa?
Vierailija wrote:
En halua turistikohteita kiertävää naista.
Okei, missä nainen saisi siis käydä? Itse tykkään käydä kävelemässä tuossa läheisessä Nuuksion kansallispuistossa, mutta se on yksi turistikohde, vaikka en välttämättä näe yhden yhtä ihmistä niillä reissuilla missä käyn. Tai sitten vaikka Virossa saatan mennä vaikka Piusan luolille tai Viljandin linnalle. Ne ovat turistikohteita - eikö nainen saisi käydä edes sellaisissa?
Nainen joka opettaa mua matkustamaan olisi täyden kympin nainen 👍
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jatkokysymys: Minkälaisia asioita haluaisit tehdä yhdessä kumppanisi kanssa matkailun sijaan esim. loma-aikoina?
Lähteä retkeilylle, iltalenkille jne. Kerran parissa vuodessa voidaan lähteä ulkomaille. Sekin on jo liikaa.
Minkälaisille retkille? Ihanko kunnolla kävelemään vai onko retki mielestäsi lähinnä kilometri kävelyä, makkaranpaistoa ja sitten takaisin? Entä tuo iltalenkki sitten, minkälainen sinun iltalenkkisi on?
Meillä oli koira ja kävelin sen kanssa kodin lähellä yli kymmenen vuoden ajan niin monta kertaa, että nyt kun sitä ei tarvitse tehdä, niin iltalenkit eivät kiinnosta. Liikun myös työni puolesta todella paljon ja siksi mies, joka haluaisi minut iltalenkille mukaan, olisi kauhistus.
matkailu on elämän tarkoitus joten
Se on se perse